Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Hyn?

Reg.datum
    feb 2012
    Min hy har blivit mycket bättre,när jag avvikit från kosten och ätit som förr så syns det på hyn...och magen.....och humöret...

Reg.datum
    mar 2012
    Min hy blev lite sämre efter några dagar, kanse dag 3-7, och nu är jag på dag 10 och redan igår märkte jag att huden är mycket fräschare

Reg.datum
    jan 2012
    Efter 7 veckor med LCHF har min hy förbättrats 100%. Icke en finne eller en blemma!

Reg.datum
    mar 2012
    Jag har bara hållit på i en dryg vecka, men i princip ända sen jag körde igång känns mitt ansikte som värsta puckelpisten! Men detta är andra gången jag försöker mig på lchf, och sist var det högst tillfälligt för min del. Det var likadant sist: hade bra hy - uteslöt kolyhydrater - fick direkt MASSA finnar kring haka och mun - väntade nån vecka - tillbaka till normalt. Inte helt omöjligt att det är som någon skrev här ovanför, att det är en del av socker-detoxen

Reg.datum
    apr 2012
    Om man byter märke på sin ansiktstvätt så kan det ta upp till 28 dagar innan man märker en förbättring. Det tar tydligen 28 dagar för huden att ombilda sig i ansiktet. Till en början kan huden bli sämre för att sedan bli bättre. Det är kanske samma sak när man slutar att äta socker och kroppen försöker göra sig av med gifterna. Bara en teori

Reg.datum
    nov 2010
    jag har torr och känslig hy. Blev mycket bättre efter jag började med lchf-nu len och fin!
    Men så fort jag stopar socker i mig så får jag finnar och utslag i ansiktet!
    Har faktiskt tänkt på det att de som äter lchf ser så fina ut i ansiktet. Det blir en fräschhet på nåt sätt.
    De säger till mig avundsjukt att jag inte har några rynkor(41 år)och ser så fräsch ut Men det gjorde jag absolut inte innan
    när jag åt socker och mjöl. Tittar på kort sen då och ser plufsig och svullen ut i ansiktet.
    Sen är det nog individuellt vad man har för hy innan förstås. Jag har alltid haft torr och känslig hy så
    att tillsätta fett var nog riktigt bra! Men tror att kroppen rensar i början-vare sig det finns belägg för
    det eller inte!
    Ha det och kämpa på!

Reg.datum
    feb 2012
    Blogginlägg
    2
    Jag har gått på LCHF sedan nyår, har visserligen fuskat en del, men ändå. Mycket har blivit bättre med kroppen och även min hy. Det kanske har med hormonbalansen att göra det med? Har märkt mycket på den fronten även på andra vis. Inte 100% säker på att det beror helt på LCHF, har efter några år blivit bättre på att inte klämma finnar (mycket dålig ovana!) men å andra sidan.. finns det inga finnar att klämma så har antagligen huden blivit bättre!

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •