Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Biggest Looser & Träning= viktminskning?

Reg.datum
    nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av krumelur Visa inlägg
    skulle aldrig i hela mitt liv sjunka så lågt och kolla på biggest loser :o)

men jag har alltid (usa programmen) tyckt att dom kört lite konstigt med träning, om jag är ute efter att förlora vikt, vilket programmet går ut på så kan ju inte så mkt styrketräning som dom kör vara ett perfekt upplägg. och lite det fick vi ju svar på när han som jag inte mins namnet på inte kan träna med dom andra utan bara går, har gått ner hur mkt som helst (tror det var 32kg hittills).

jag skulle nog hellre välja att satsa på styrke träningen när jag har minskat en bit, i allafall under hundra strecket. för å forma och fixa hållning osv.

sen tycker jag att det är illa att dom inte kan ge damerna en ordentlig sportbh. fy skulle ju få springa å hålla i dom hela tiden om jag hade de där studsandet, måste göra ont!

bara mina tankar!!
    Styrketräning förbränner bra, och dom är för tunga för att gå eller springa längre sträckor, det håller inte kroppen för. Så det är nog bra för dom att komma i gång på det därviset. Angående sport bh, så måste väl tjejerna kunna tänka lite själv också.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Jag tror inte frugan menar det så som ni tolkar det, att det sker en en förvandling som när en transformer förvandlas utan att om man rör på sig fysiskt så ökar muskelmassan och fettprocenten minskar, på så vis "omvandlar man fett till muskler"

OBS Jag har inge bakgrund inom området och ej heller någon direkt kunskap så jag böjer mig om någon säger att jag har helt fel.

Reg.datum
    jan 2012
    men bränner styrketräning mer än konditionsträning?
    tycker inte att det borde vara så men kan absolut ha fel. (ska inte uttala mig egentligen om deras kroppar då jag aldrig varit i den storleken, så jag vet inte hur det är å röra sig då)

klart damerna borde tänka själva men dom är ju uppklädda från topp till tå av tvprogrammet (okej nu kanske underkläderna är deras egna ansvar)

Reg.datum
    nov 2010
    Ja styrketräning bränner bra, om du jobbar hårt med dom tora muskelgrupperna. kör man på hårt kommer ju pulsen och flåset då med. Du får kanske inte direkt kondision på samma sätt som att springa, men en annan uthållighet.

Reg.datum
    aug 2010
    På tal om styrketräning (orkar inte starta en ny tråd om detta), så önskar jag lite tips på övningar som jag kan göra hemma.
    Har lånat pappas gamla skivstång, som är från medeltiden. Körde lite med den igår, men eftersom jag absolut har ngn erfarenhet av skivstång, så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Så tips tages gärna emot!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Madde01 Visa inlägg
    På tal om styrketräning (orkar inte starta en ny tråd om detta), så önskar jag lite tips på övningar som jag kan göra hemma.
    Har lånat pappas gamla skivstång, som är från medeltiden. Körde lite med den igår, men eftersom jag absolut har ngn erfarenhet av skivstång, så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Så tips tages gärna emot!

http://www.tranahemma.com/ en början till våra experter kommer in och rättar till

Reg.datum
    aug 2010
    Kollade lite snabbt, håller på att plocka/laga mat (har kycklingklubbor i ugnen)/tvätta smat gör jag 1000 andra saker, men kollar här emellanåt, man kanskemissar ngt annars.....

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Ja då var ännu ett avsnitt av Biggest Loser avklarat

Terminator http://www.biggestloserklubben.se/De...ph-Nicolaisen/ fortsätter imponera med ännu en grym viktminskning.
    Marko http://www.biggestloserklubben.se/De...e/Marko-Leino/ borde åkt ut ,jag tycker han är en smygare

Synd att man i stort sett bara ser dom i träningslokalen och inte när dom lagar/äter mat.

För övrigt skulle jag kunna tänka mig att ha Olga som PI ett par år

Reg.datum
    dec 2010
    Vilket skitprogram... Jag kan oxå börja träna och gå ner 10000 kilo med såna PT till hjälp som kontrollerar allt, även matintag. Hade de haft med mer mat i programmet så kanske jag hade kollat.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Solile Visa inlägg
    Vilket skitprogram... Jag kan oxå börja träna och gå ner 10000 kilo med såna PT till hjälp som kontrollerar allt, även matintag. Hade de haft med mer mat i programmet så kanske jag hade kollat.
    Jag tittar på massor av program med låg kvalitet det är bara att erkänna. Det är något att vila ögonen på en kväll mitt i veckan. Dock tycker jag det är skoj att se deras framgång och se hur fina dom blir i takt med viktminskningen. Alla vi fettos som ser ut som jag vet inte vad, blir som svanar när vi kommer ut ur vår sumodräkt.

Jag gillar den unga killen i storlek XXXXL med gaddningar, jag tror han blir årets loser!

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •