Sidan 1 av 5 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: Nu ska ängeln minska i omkrets...

Reg.datum
    feb 2012

angel75 - vikttråd

Jag började idag, och jag ska ner 13 kilo. Jag mäter ungefär 98 cm runt magen... inte så charmigt!!
    Min tanke är att skriva upp vad jag äter varje dag för att peppa mig själv och för att själv se vad jag äter och vad jag missar... får jag det på pränt så kanske jag ser det lite bättre?

Jag kan inte styra mina måltider på jobbet, utan det är bara att äta det som serveras... dock så kommer jag att försöka ta bort alla kolhydrater så gott det går.

Edit: Jag är 172 cm lång, väger 71 kilo. Samt är 36 år gammal.
    Senast redigerat av angel75 den 2012-02-11 klockan 20:08.

Reg.datum
    nov 2011
    Blogginlägg
    7
    Det där midjemåttet ser otroligt bekant ut! Kunde vara mitt Men vikten är betydligt under min som är 77,5 i dagens läge. På 160 cm lång - eller kort! Dock siktar jag på 68 som målvikt. Men ,det har att göra med att jag är last gammal! 60+ .Men att vi har samma mått är intressant! Berättar om hur olika vi är byggda alla och att man inte ska jämföra sig med andra. Utan se till att man själv blir nöjd och mår bra.
    Lycka till och du ska se att slutet gott -allting gott!

Reg.datum
    feb 2012
    Idag, första dagen har jag ätit:

Frukost:
    1 Finn Crisp m. smör
    1/2 burk makrill i tomatsås
    2 skivor ost
    1 mugg grönt citronthé med mellanmjölk

Lunch:
    Fiskbullar utan sås
    keso
    blomkål
    broccoli

(nästa gång ska jag lägga på lite fett också)

Mellanmål:
    Ostskivor
    blomkål

Middag:
    1/2 burk Tonfisk i olja
    Creme Fraishe
    1 avokado
    1 tomat
    1/8 röd lök

Kvällsfika:
    Vispgrädde med mosade hallon

Det sista är för att minska sötsuget... avgiftning typ.

Reg.datum
    feb 2012
    Citat Ursprungligen postat av Manni61 Visa inlägg
    Det där midjemåttet ser otroligt bekant ut! Kunde vara mitt Men vikten är betydligt under min som är 77,5 i dagens läge. På 160 cm lång - eller kort! Dock siktar jag på 68 som målvikt. Men ,det har att göra med att jag är last gammal! 60+ .Men att vi har samma mått är intressant! Berättar om hur olika vi är byggda alla och att man inte ska jämföra sig med andra. Utan se till att man själv blir nöjd och mår bra.
    Lycka till och du ska se att slutet gott -allting gott!
    Ja det är jättesvårt, därför kan man aldrig precis som du säger, jämföra sig med någon annan. Jag är ganska lång, och folk säger ofta, att du är ju så smal, inte ska du gå ner i vikt. (jag är inte jättesmal, utan helt normal förutom magen, rumpa och lår, där det mesta fastnar.) MEN det är ju för att jag klär mig i kläder så att magen/rumpan inte syns, men när jag visar min mage så säger ju alla att ja, jag förstår att du vill gå ner i vikt.

Reg.datum
    jan 2012
    Hej!

Jag hade ungefär samma utgångsläge som du, 173cm lång, startvikt 71, målvikt c:a 60, 35 år gammal. Är formad som ett päron. Jag blev förvånad när jag tog mina mått innan jag började, och jämförde med anvisningar för klädstorlekar (sådana som finns i H&M kataloger och liknande). Jag är tydligen inte så normal eftersom jag har storlek 38 i bystmått, 40/42 i midjemått och 44+ runt stussen?! Så visst ser vi alla olika ut..

Lycka till, det ska bli intressant att följa din dagbok!

Reg.datum
    aug 2010
    Det där är ju lite kul, för jag är 175 cm lång, väger just nu 81 kg, vilket inte många tror.
    En jobbarkompis o jag kom o prata om vikt, han fick gissa min vikt. Han trodde på 69 kg......
    Gissa om han var poppis av mig resten av dagen.

Mitt mål är att komma ner till 79 kg, tränar ju en hel del, så de finns ju muskler på kroppen.

Angel75: Inte för att gnälla på din mat, men jag skulle nog hoppa finncrispen samt satsa på mera mat o mera fett.

Lycka till!

Reg.datum
    feb 2012
    Madde01:
    Du gnäller absolut inte, jag blir jätteglad av feedback, eftersom jag håller på att lära mig så blir det nog några misstag innan jag lär mig. Men om ingen säger något så går jag ju inte ner i vikt om jag gör fel och det drabbar ju mig själv!! Jag blir verkligen glad för att folk säger till.

Finn Crispen åt jag en av, men det var för att en kollega som äter LCHF, äter 1-2 stycken varje dag och sa att det var okey. Jag läste på förpackningen efter att jag hade ätit och såg att det var typ 69 g/110 g eller något sånt typ, så då höll jag på att dö! Så några fler sådana blir det inte!!

Jag vet att jag fick i mig för lite fett igår och måste komma på hur jag ska få i mig mer.

Idag har jag ätit detta:

Frukost:
    Röra på
    1/2 burk tonfisk
    1/8 röd lök
    1 dl creme fraishe

2 skivor tomat
    1 mugg citronthé med mjölk

Jag var proppmätt fram till lunch och inte ens då var jag hungrig.

Lunch:
    Chili con carne utan bönor och majs, dem petade jag bort. (så typ köttfärssås.)
    Lite sallad på isbergssallad, tomat, gurka
    Alfalfagroddar
    Keso
    En stor klick smör
    1/2 dl av en annan tonfiskröra med tonfisk, majo, creme fraishe, charlottenlök, liiite röd paprika, avokado.

En mugg citronthé med mjölk

Reg.datum
    aug 2010
    En del äter finncrisp o det gjorde jag oxå i början, men jag har ju alltid gillat bröd, baguetter, kex i alla varianter, så det triggar mitt sötsug. Ett kex kan lika gärna bli 10 för mig.

Vad jobbar du med? Tänkte på det du skrev att du inte kunde styra måltiderna på jobbet.

Det tar ett tag att hitta "sitt" LCHF, jag önskar att jag hade varit aktivare här på forumet i början samt ställt en massa frågor.

Felet som många gör i början är att plocka bort pasta/ris/potatis och inte ersätta detta med ngt. Då är det ju inte så konstigt att man blir trött, eftersom energikällan är borttagen.

Jag äter oftast som resten av familjen, men plockar bort t ex potatisen o tillsätter mera fett istället.
    Äter ofta kokt vitkål/kokt broccoli till min mat.

Fråga gärna, så får vi se om vi kan svara.

Reg.datum
    feb 2012
    Jag jobbar på förskola där vi ska äta smma som som barnen i så stor utsträckning som möjligt.

Igår visade vågen på 68,9!! Hur är detta möjligt på 2 dagar? -2,5 kg på 2 dagar??? (jag skrev att startvikten var 72, men exakt 71,6kg)

Middag igår kväll blev en pastasås utan pasta, med bacon och creme fraishe och curry, till det en halv tomat och gurkstavar.
    En ölkorv på kvällen.

Idag visar vågen på 69,1. Hm upp 200 g alltså? Det var konstigt.

Fortfarande för lite fett kanske?

a
    Senast redigerat av angel75 den 2012-02-09 klockan 07:46.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Ta det lugnt med vågen det blir bara ett stressmoment med alla dessa små ups and downs, högst en gång i veckan är mitt tips. Att köra en kombo med måttband kan även rek dom veckor det går trögt på vågen.

Spontant så låter det som du äter lite fettsnålt men blir du bara mätt och inte behöver småäta imellan så fine..

Sen noterade jag att du åt grädde o hallon som avgiftning, inget fel i att äta det då och då men jag hade ine ätit det med den ursäkten, då blir det lätt en ful ovana kanske. Jag hade satt upp det som en sak att unna mig när jag skött mig under en viss tid eller nåt. Men jag kanske är ute i det blå och bara yrar om detta.

Lycka till med allt och fortsätt rapportera!

Sidan 1 av 5 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •