Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 41

Ämne: Nu ska ängeln minska i omkrets...

Reg.datum
    jan 2012
    JAg gör en smoothie nästan varje dag med yoghurt o grädde o en msk hallon.. Gott o mättande...Men å andra sidan har inte vågen visat några toppresultat men midjan har minskat sex cm på fem v. - 4kg ca... Lycka till!!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av acke Visa inlägg
    JAg gör en smoothie nästan varje dag med yoghurt o grädde o en msk hallon.. Gott o mättande...Men å andra sidan har inte vågen visat några toppresultat men midjan har minskat sex cm på fem v. - 4kg ca... Lycka till!!
    Betänk då att den här tantan rör på sig ordentligt, Ridsport eller träning 1-2 timmar om dagen minst 5 dagar i veckan.

Reg.datum
    feb 2012
    Bimmerboy:
    Vågen är rolig, jag gråter inte för att det inte visar på minus, bara det att jag tycker att det är konstigt. Men jag kommer att väga mig varje dag, för det är jag! MEN jag kommer att mer räkna en gång i veckan som nedgång. Jag ska väga mig varje måndag morgon och där se minskningen lite mer på riktigt.

Ang. min avgiftning så har jag ätit godis typ varje dag och det blir en omställning, så för att klara det så tyckte jag att hallon och grädde blir som en efterrätt. Men det som du säger så är det kanske bättre att säga till sig själv att man unnar sig något när man har varit duktig. Dock så är jag lite tvärtom, ska jag unna mig så går det lätt överstyr och jag tycker att jag ska unna mig typ varje dag? Dålig karaktär är väl ett annat ord för mig! Vi kämpar vidare iaf...
    Det jag dock har reagerat på är att jag inte känner något speciellt sötsug, kanske lite ibland, men det är nog mest vanan? Igår köpte jag iaf en cola zero som står i kylen hemma ifall jag får ett sockeråterfall. Annars ska jag unna mig den i helgen. (vet att det är noll kh i den, men jag försöker att inte äta något sött alls för att inte ramla tillbaka)

Idag har jag ätit detta hittills:

Frukost:
    Naturell yoghurt 3 % - 3 dl kanske?
    ostskivor
    gurkskivor
    En mugg citronthé med mjölk

Lunch:
    Pyttepyttelite spenatsoppa gjord på maizena, (typ 1 stor matsked för syns skull, återigen för att jag måste äta med barnen på jobbet.)
    2 ägg
    ost
    smält smör över alltihop

En mugg citronthé med mjölk

Mellanmål:
    1/2 ölkorv

Middag:
    1/2 omelett gjord på 2 ägg och en skvätt grädde, samt ost och skinka. Stekt i smör.

Kvällen:
    En ölkorv
    En mugg thé med mjölk
    Senast redigerat av angel75 den 2012-02-09 klockan 22:24.

Reg.datum
    feb 2012
    Citat Ursprungligen postat av acke Visa inlägg
    Smoothie är så sjukt gott, men jag måste vänja mig att inte ha i så mycket bär... dock så har jag alltid i krossade linfrön i min smoothie, jag gillar att det är mycket protein samt att smoothien inte bara blir slät. Dessutom så gör det att jag blir markant mättare på den.

Reg.datum
    feb 2012
    Det smakar metall i munnen, kan det bero på att jag är i ketos tro? Hoppas på att förbränningen drar igång lite extra samtidigt. Nu iväg och borsta tänderna och sen sova. Ska bli kul att väga mig i morgon bitti och se om vågen går uppåt eller neråt?

Reg.datum
    aug 2010
    Ja, det brukar smaka metall i munnen när man är i ketos.

Lycka till med vägningen idag!

Reg.datum
    feb 2012
    Frukost igår:
    En halv omelett som blev över efter middagen på torsdagen, m 3 klickar smör på.
    En mugg thé m mjölk.

Lunch:
    Kycklingfilé
    Creme fraishe
    Sallad
    Thé

Middag:
    Enchiladas utan bröd
    Gräddfil
    Salsa
    Tomat
    Gurka
    Liiite grön paprika
    Cola zero

Ölkorv på kvällen

Vikt på morgonen: 68,7 kg

Reg.datum
    feb 2012
    Idag vikt: 68,6kg

DVS -3 kg på 6 dagar. Yiihaa!! *lycklig*

Frukost:
    En mugg thé
    Nu promenad innan jag äter något. :-)

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Härligt!

Reg.datum
    feb 2012
    Lördag = Jobbigaste dagen på hela veckan.

Dagen började med frukost:
    Ost, gurka och thé, samt rökt skinka. Vet inte riktigt hur mycket. Samt en PW på en halvtimma ungefär.

Sedan har jag inte ätit något förrän till middag och då blev det alldeles för lite fett, men

Grillad kyckling
    Beasås
    En tomat
    En avokado
    Samt en halv cola zero

Sen kommer det hemska...

Jag äter godis... premium 70% mintchoklad och apelsinchoklad.

Jag måste för att inte äta upp småtrollens godispåsar... Detta måste vara bättre även fast att det inte är bra. MEN jag är en sucker för socker och det är grymt svårt!! Men bättre lycka i morgon.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •