Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 41

Ämne: Nu ska ängeln minska i omkrets...

Reg.datum
    aug 2010
    Jag har oxå syndat med lite godis ikväll, sen gick jag o borstade tänderna.....

Reg.datum
    feb 2012
    Vad skönt att jag inte är ensam.

Jag valde även att äta EN grön gelégroda. Men gelégodisar är ju bättre än choklad/tofféegodisar så jag tycker ändå att jag är duktig. *klappar mig själv på axeln över att jag snart har klarat en hel vecka utan större snedsteg*

Reg.datum
    feb 2012
    Söndag:

Vägde mig och vågen visade på 68,3 kg. Heja heja... minus 300g sedan igår!! Jag blir så glad när det går ner... jag hoppas så innerligen att det kommer att fortsätta så. Imorgon bitti är den riktiga väga-dagen, en vecka sedan jag började. Och jag vet ju att det kommer att vara minus så jag är glad! =)

Idag till frukost vart det:

Ca 4/5 dels baconpaket, knaperstekt och åts inlindade i ostskivor.
    ungefär 2 dl turkisk yoghurt med en skvätt vispgrädde samt kanske 7-8 hallon + krossade linfrön
    Jordgubbsthé med mjölk och vispgrädde i.

Jag är fortfarande mätt.

Reg.datum
    feb 2012
    Jag glömde ju... imorgon kanske jag ska prova att mäta mig också, för det har jag inte gjort sedan 1 januari... jag hoppas på att det har minskat någon liten centimeter någonstans på kroppen... vet dock inte riktigt hur mycket jag har gått upp på månaden mellan 1 januari och 6 februari.

MEN jag mäter mig i morgon bitti så får jag se om det blir någon skillnad, annars om det är så att måttbandet visar på mer så får jag väl utgå från det och hoppas att det minskar nu dårå.

Det är iaf en grym motivationskanal för mig att skriva här, att få ner allt och då kanske det inte är lika lätt att fuska. Det känns så för mig iaf.

Reg.datum
    feb 2012
    Lunch/middag idag vart:

Stekt bacon
    några falukorvsbitar tills jag kom på att det kanske inte är så bra??

Blomkålsmos med vispgrädde och massor av smör, kryddor.
    Vatten till det samt en 1/3 ölkorvsbit.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Falukorv är ju en djungel, det mesta är skit men det finns undantag, hög kötthalt och lägt KH värde letar vi efter. Gissningsvis kan man skippa budgetmärken då dom ofta har under hälften i kötthalt.

Reg.datum
    aug 2010
    Lågprisfalu smakar inte gott heller....

Reg.datum
    feb 2012
    Nej jag håller med. Det ska vara en med hög kötthalt. Jag vet inte vad det var i den här då vi inte hade fp kvar, (men det var en scans å den innehåller säkert bara skräp) så det vart 3,5 tunna skivor innan jag insåg att det faktiskt var falukorv jag åt. Det var sambon som lassade upp mat på min tallrik medan jag gjorde blomkålsmos för första gången, runt fötterna svassade 5 barn!! Jag har bara 2 stycken, dem andra 3 var lånade, dessutom så skulle alla ha mat samtidigt, och vi hade bråttom till sonens karateträning. =) Men som sagt, en dag så kommer allt sånt här gå automatiskt tror jag, när man inte fuskar omedvetet. =)

Jag mumsar just nu på brieost. (jag hoppas att jag får äta det iaf)

Dessutom så har jag ätit strepsils, eftersom jag har ont i halsen. Det är det enda som hjälper, det står inte hur många kh det är i, men jag skulle ha tagit dem ändå, för dem räknar jag som medicin och då får det vara så. Jag kommer ju inte att ha ont i halsen hela livet.

Reg.datum
    feb 2012
    Jag kan nu se vart på kroppen jag har tappat mina kilon! Precis under brösten. Jag frågade sambon om det var det som kallades timglasformad kropp...

Hans svar var: Nja... inte riktigt kanske?

Jag har alltså ganska stora bröst, jag är sedan ganska smal under brösten (typ 76 cm) och sedan har jag en jättemage till det (typ 99 var det för en vecka sen, ska mäta i morgon, men jag tror inte att jag har minskat så himla mycket)

Jag hoppas att det är som någon sa till mig en gång, att när man minskar i vikt så går man ner uppifrån, alltså man börjar med brösten och sedan mage, höfter, rumpa, lår osv.... för så här vill jag inte se ut i längden, men jag är ändå glad att jag har blivit smalare under brösten iaf.

Reg.datum
    aug 2010
    Om det stämmer att man minskar uppifrån, så borde ju tjockskalligheten försvinna först, ha ha.

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •