Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 41

Ämne: Nu ska ängeln minska i omkrets...

Reg.datum
    feb 2012
    Citat Ursprungligen postat av Madde01 Visa inlägg
    Om det stämmer att man minskar uppifrån, så borde ju tjockskalligheten försvinna först, ha ha.
    Haha......

Reg.datum
    feb 2012
    Jag har fuskat... jag har värdelös karaktär...

Det känns så hemskt när jag fuskar mot mig själv...

I förrgår, på alla <3 dag så jobbade jag hela kvällen och eftersom jag inte kunde vara hemma med barnen då så bakade min 8åriga dotter kladdkaka dagen innan för att vi skulle fira tillsammans.
    Så, den 13:e åt jag kladdkaka... och gelehjärtan som hon hade dekorerat hela tårtan med. (så arg på mig själv att jag har så usel moral)

Den 14:e, i förrgår, blev det såklart några gelehjärtan, för då hade jag börjat fuska och då är jag värdelös på att komma tillbaka. Suck...
    Igår fyllde jag år, så då vart det också en bit kladdkaka, samt att jag åt kinamat (ja, jag åt riset också, och sötsur sås... och alla andra såser som säkert var redd på mjöl)

MEN nu, idag är det en ny dag...

Vågen idag visade på 68,8 kg, jag hoppas att den håller sig så i morgon också. För i så fall så är det samma som i måndags.
    Jag har alltså inte gått ner något men heller inte gått upp... eller jo, jag har väl gått ner OCH gått upp igen, men det är iaf inte mer än innan jag började fuska.

Idag till frukost åt jag:
    ostskivor i tomat
    Naturell yoghurt
    Grönt citronthé med lactosfri mjölk

Lunch:
    Fiskgratäng gjord på lactosfri vispgrädde, tomat, dill, gräslök, citron, citron/limekrydda.
    alfalfagroddar
    Keso
    ruccola

Grönt citronthé med mjölk

Reg.datum
    feb 2012
    Vikten idag: 68,2 kg. Jag är så glad att det går nedåt!! Det känns så himla skönt. Tänk att snart så visar vågen på 67 kg någonting... *lycka*

Lite fusk igår också, eftersom jag hade massor av vänner här för att fira min födelsedag. Det vart det 2 små muffins och lite bärpaj med vaniljsås samt några gelégodisar, i vanliga fall så hade jag moffat i mig grymt mycket godsaker och inte kunnat stoppa mig med detta "lilla". Men nu idag är det slut och jag är tillbaka på banan.

Idag har jag ätit bacon, ost och ett stekt ägg till brunch, samt en kopp grönt citronthé med vispgrädde.

Till middag vart det en kycklinggryta gjord på vispgrädde och choritzokorv samt kycklingfilé. Till det åt jag blomkålsmos.

Nu på kvällen gjorde jag chips på typ parmaskinka och grevéostkuber samt en mugg med svartvinbärsthé med lactosfri mjölk.

Jag är fortfarande superdålig på att komma ihåg att hälla på smör på maten. Jag kommer på det när jag har ätit...

Reg.datum
    aug 2010
    Grattis i efterskott!

Du får sätta en lapp på kylskåpet GLÖM EJ SMÖRET!!!

Jag använder kokosfett i kaffet/théet för att få i mig mera fett, kanske en idé?

Reg.datum
    feb 2012
    Jag minskar i centimetrar både här och där. Idag visade vågen på 67,7. Yihhaa!!
    Det är 3,9 kg på 2 veckor! Jag är GLAD!!!
    Det betyder att jag har 9,7 kg kvar att gå ner!! Det är mindre än 10 kg och det känns grymt bra!

Tack Madde01, det kanske kan vara en jättebra idé, även på jobbet.
    Idag kom jag ihåg smöret i maten, men jag måste ta mig i kragen och komma iväg och köpa kokosfett någonstans. Kanske på hälsokost? Jag kanske minns det lättare om jag har köpt en burk som liksom helt fysiskt står någonstans?

Reg.datum
    aug 2010
    Jag köper mitt kokosfett i hälsokostbutik. Såg att Maxi hade ett fett, fanns vid den asiatiska hyllan.

Köp inte det silvriga paketet med kokosfett, vilket finns i mjölkdisken, det är härdat.

Reg.datum
    jan 2012
    grattis jätte bra resultat!

Reg.datum
    feb 2012
    Jag är totalt värdelös på det här med socker... jag är så arg på mig själv att jag började fuska... nu i helgen var det kört igen, det är smågodiset som är min största fälla, jag kan inte låta bli! *totalt sockerberoende*
    Hade jag inte haft barn hemma så hade ju inte godiset funnits här ens, men nu gör det ju det. Jag vill verkligen inte äta socker, men kan inte låta bli just det där äckliga smågodiset.
    Igår när jag vägde mig så hade jag inte gått ner något denna vecka, snarare upp... jag vägde 68 kg igår.

Jaja.. bara att försöka hitta inspirationen och viljekraften att fortsätta. Det gick ju så himla bra i början utan något sockersug alls...

Reg.datum
    aug 2010
    Du får äta ngt annat istället för godiset, ölkorv, ostchips, fläsksvålar.

Jag vet hur det är bara en bit o vips, så har man tuggat i sig 10

Reg.datum
    feb 2012
    Efter en månad ganska precis så vägde jag 66,8 kg. 200 g kvar att gå ner, sen har jag minskat ganska exakt 5 kg!!

Om jag bara slutar äta godis så kommer det att gå lite fortare tror jag.

Men liiite duktig tycker jag att jag är dock, fast jag tycker att det är konstigt att jag minskar i vikt, fast att jag fuskar....? Skumt! Jag hoppas att jag inte går upp något mer nu, jag har backat några gram sedan jag vägde mig häromdagen.... men även om jag går upp några hundra gram så är det okey... bara jag minskar per vecka så är jag nöjd.

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •