Sidan 1 av 6 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 52

Ämne: Utmaning

Reg.datum
    feb 2012

Utmaning

Hej allihopa! Först och främst vill jag tacka för den här underbara sidan och alla dess medlemmar. Jag älskar verkligen att alla peppar varandra och det var nog därför som jag lockades hit. Egentligen går inte jag på LCHF men jag vill gärna ha vänner som hjälper mig och peppar mig på vägen

En mycket överviktig kvinna i 30 årsåldern, som riskerar att inte få barn om jag inte går ner i vikt. Ni förstår nog inte hur jobbigt det känns för mig, jag har alltid varit överviktig, men nu tycker jag att det räcker. Jag blir gråtfärdig när jag tänker tanken att fortsätta mitt liv ensam utan partner eller barn ... Jag har bestämt mig för att vattenfasta till den 14 mars. Jag vet att det låter hur omöjligt som helst, men jag har pratat med mina läkare och det ska inte vara några problem. Fastan ska hjälpa mig att bli av med en del av det överflödiga fettet, samt driva ut toxiner ur min kropp och hjälpa den att börja om på nytt så att säga. Jag har skyhöga förväntningar och hoppas ur djupet av mitt hjärta att jag klarar det! Jag vände mig hit för att jag såg hur trevliga ni var mot varandra och hur ni peppade varandra . Ni ger mig ett stort hopp <3 och jag hoppas att ni välkomnar mig och peppar mig. Ni vet inte vad era ord betyder, ett "Lycka till" gör min dag.

Idag börjar jag och varje kväll skriver jag en resume av dagen.

Tacka alla som läste och ett ännu större tack till de som stöttar mig.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Då är jag den första att önska dig lycka till. En vattendiet är jag osäker på vad det innebär men är det bara vatten under 4-5 veckor är det tufft. Har du bara tålamod och uthållighet tror jag du kan hoppa direkt in i detta och få mkt bra resultat. Vi som har ordentligt med övervikt tappar ordentligt i början och det utan att plågas.

Så mitt tips är att allvarligt fundera på metod och sedan om du väljer denna så kör på men utan fusk, synd och sådant i början så skall du se att det går bra. Du kan ju äta massor av goda saker och tills du känner dig mätt eller ännu bättre ohungrig.

Reg.datum
    feb 2012
    Hej allihopa!

Tack tack, bimmerboy! Jag önskar dig också all lycka till i din resa. Självklart har jag planerat att prova på LCHF när jag är klar med fastan Det verkar vara en tilltalande diet.

Dagen har varit väldigt enkel att klara av, jag känner mig inte hungrig alls och det ska man inte göra första dagen heller. Självklart är det nödvändigt att dricka litervis med vatten. Imorgon sägs det att biverkningarna ska komma, men jag får se hur det blir

Lycka till allihopa!

Reg.datum
    jan 2012
    Detta ska bli spännande att följa! Hur mycket vatten dricker du varje dag? Är det ett bestämt anal liter eller får du dricka så mycket du känner för men med min/max gräns?
    Som sagt, verkligen spännande! Hur mycket är det tänkt att du ska gå ner under de här veckorna? Hur kom du på att du skulle gå på vattendiet? Tar du vitamintillskott eller är det bara vatten?
    Lycka till!

Reg.datum
    aug 2011
    Jag hoppas det går bra för dig, men bli inte ledsen om det inte funkar, jag hade inte klarat en enda dag på vattenfasta och klarar man 4 veckor med bara vatten... (vilket låter konstigt att en läkare skulle okejja) så klarar man fan vad som helst! Jag menar allvar. Jag vill absolut inte vara negativ mot dig och jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dig, men blir det ännu ett nederlag i raden, så försök att inte bli ledsen för det, eftersom projektet du hoppat på är i mina ögon, nästan omöjligt för en vanlig människa att klara av.

Nu vet jag inte hur överviktig du är, hur lång du är, vad du väger osv, men på din beskrivning låter det som att det finns en del att ta av. Min vän var mkt fetare än mig, han gick ner 15 kg de första två månaderna på lchf och då var han snäll mot sig själv och åt god mat tills han blev mätt. Jag sitter inte inne med den ultimata sanningen, men vi är ändå på ett lchf forum och jag står för vad jag tror på. Jag känner att även om jag kanske är "obekväm" att jag vill säga till dig, att skippa din vattenfasta, släng allt du har i kyl, frys och skafferi. Köp mkt bra råvaror, massssssssssssssssssoooor ägg, majjonäs, olika kött, fisk, fågel, BEA, bacon. ÄT! ÄT tom för mkt i början! Vänj dig att fett inte är farligt, ta bort ditt sockersug. Du kommer tappa MASSOR i vattenvikt GENAST bli MOTIVERAD och vilja FORTSÄTTA och det kommer att gå VÄLDIGT LÄTT, jämfört med andra metoder i allmänhet, men kanske i synnerhet jämfört med vattenfastan.

Var snäll mot dig själv!

Lycka till hur du än gör! Rapportera här hur det går, hur du mår, hur du tänker och känner och bli inte ledsen om du misslyckas med ditt näst inttill omöjliga plan. Jag hoppas nästan du ger upp det fort, o hoppar på lchf så snabbt du kan, så du inte knäcker dig själv. Shit va jag snackar på här nu, men jag tycker synd om dig när jag läser din text o jag kan inte sluta babla nu...

Kram på dig!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Jannebananen Visa inlägg
    . Shit va jag snackar på här nu!
    Jepp, det jag skrev på 5 rader upprepade du på 16 rader
    Härligt att fler än jag ser det på samma vis. Jag tror tyvärr detta blir en plågsam tid, ledsen om vi neggopeppar dig men sagt från hjärtat och i all välmening.

Reg.datum
    aug 2011
    Bimmer- så.. 16/5 ger att du är lite mer än 3 ggr så "bra" som mig då! haha!

Reg.datum
    feb 2012
    Bodda - jag ska dricka helst 4 liter vatten per dag så att kroppen inte torkar ut. Haha, räkna med att gå på toa x antal ggr. Självklart kommer jag att berätta hur många cm samt hur många kilo jag har gått ner i slutet. Läkaren sa att man går ner ca 0.5 kg per dag när man vattenfastar alltså 17,5 kilo på 35 dagar Jag tar vitamintillskott och nyttiga algtabletter

Jannebananen - jag tackar dig för din ärlighet Jag vet att det är något riktigt svårt, men det är alltid värt att försöka ;) Jag har stålsatt mig och jag kommer att klara det, i min hjärna har jag redan klarat av det! Det beror på vilken syn man har på det man ger sig på, för mig funkar det inte att vara realistisk, jag sätte upp höga mål och tror att jag klarar av det hur tufft det än låter. Låter helknasigt, haha. Och jag kommer vilja testa på LCHF när jag är klar - det verkar vara rena paradiset ;)

Enough said ... Imorgon är det en ny dag hörrni!

Reg.datum
    nov 2010
    Jag håller med på vad Jannebananen och bimmerboy säger, tveksamt om det där kan vara rätt väg att gå. Hoppas du inte drar på dej några sjukdomar av det. Personligen tycker jag att det låter helt sjukt vansinnigt av en läkare att ge klartecken för nåt sligt. Välkommen till oss lchf are istället, vi kan nog tillsammans stötta och peppa dej,. Lycka till.

Reg.datum
    jan 2012
    Jag låg och funderade på det här innan jag somnade igår, och jag fattar inte riktigt hur det går ihop i kroppen? En läkare har godkänt det men hur får du i dig proteiner? Essentiella fettsyror? Ju mer jag tänker på det desto knepigare låter det att en läkare godkänt det. Eller klarar man sig utan att inta några näringsämnen under fyra veckor? Konfunderad!
    Det blir nog en googling av detta känner jag.

Sidan 1 av 6 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •