Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 52

Ämne: Utmaning

Reg.datum
    aug 2010
    Jag håller med ovanstående talare/skrivare. Nu är jag inte så insatt i denna typ av fasta, men för mig personligen skulle det aldrig att funka. Skulle lessna efter en dag.

Lycka till!

Reg.datum
    aug 2011
    Klart det är möjligt att fasta i en månad, fast man måste nog antingen vara under vapenhot, ha en extrem vilja eller typ religös övertygelse. Tror människor som klarar av det av fri vilja är sällsynta, och att sedan göra det med gott mod och att må bra under tiden psykiskt? Eller vad vet jag egentligen, men det verkar oerhört prövande och som bäddat för ännu ett misslyckande.

Klarar du detta är du verkligen extrem på något vis. Jag kan tänka att människor som oss, med mer eller mindre övervikt, har kommit dit för att vi kanske är förutom, att vi gillar o stoppa i oss mat och godsaker, -allt eller inget människor, vi har blivet tjockisar! Och iaf JAG har tidigare gått från det ena extrema till det andra, tex från vlcd/nutrilett (som jag misslyckas med mer eller mindre, oftast mer) till att äta ute två gånger om dagen och sen lite godis o kladdkaka på kvällen.

Menar att dessa "extrem"-varianter aldrig kan vara bra (ok, det kan säkert finnas undantag till regeln och jag hoppas du är ett, om du nu ska försöka genomföra detta). Det är detta "allt eller inget" och de "snabba resultaten" vi ska försöka undvika. Genom att lära in ett nytt ätbeteende så fort som möjligt, får vi egentligen en så snabb viktminskning som det är möjligt att underhålla i längden. Lchf är ett sådant sätt som funkar!

Än en gång, önskar dig lycka till och att du inte blir för nedslagen om du misslyckas. Hoppas du hoppar på lchf så fort som möjligt. Det är inte bara en diet utan mer en livsstil.

Vill inte tjata för mkt här, men jag blir berörd eftersom jag kan känna igen mig i ditt sätt att tänka, din frustration över din vikt, oro för framtiden, missnöjje med situationen -och i mina ögon, en inte realistisk syn på hur du ska gå vidare och lösa problemet. Varit på samma ställe så många gånger och det är inte roligt, är ju nästan den största vinsten med lchf att slippa denna biten som du är i just nu!

May the force be with you!

Reg.datum
    jan 2012
    Usch ja... Nä det kommer inte att bli lätt men precis som Jannebanan säger så är det ju ett BETEENDE som måste jobbas bort... Det gör man inte hur enkelt som helst. Alltid när det gäller sådana saker så måste man göra det enkelt för sig. Man tar små små steg... Att göra en kickstart i form av en vattendiet funkar nog i tanken, men tyvärr om 11 dgr när man vill tugga eller vattnet smakar konstigt eller man är förkyld eller vad det nu kan va, då ska man nog va fantomen för att lyckas.. Har du gått igenom ngn sorts mental träning som gör att du är övertygad om att du klarar det eller varför tror du att du klarar det denna gången när du rent uppenbart inte gjort det innan? Usch detta lät bittert o det är inte meningen, men det finns ju ingen anledning att ge sig in i ngt som man egentligen inte tror att man ska klara. Det blir bara ytterligare ett nederlago orsak till att tröstäta..Om jag hade varit som du så hade jag nog tänkt igenom saker o ting en gång till... En enklare väg kanske är att mellanlanda på lchf ett halvår.?? Bara för att se vad som händer... Jag är själv ganska ny här och är ännu inte övertygad om att detta är rätt för mig men jag måste ge det en ärlig chans. Det är iaf ingen besvärlig diet.... Man saknar ingenting (för det mesta)

Jag kommer nyfiket att följa din resa o tycker det är modigt av dig att gå på en sån krävande "diet"...
    Lycka till, vilken väg du än väljer....

Att totalfasta eller att få för sig att köra på någon löjlig diet som "nutrilett" alá 500 Kcal/dag är ingen smart början tycker jag. En extremt övervikt är inte ofta, utan alltid, resultatet av ett osunt betéende och osunda vanor. Ger man sig då på någon extrem diet så börjar man i fel ända och man försöker göra rätt för många års fel över en natt.

Vill man bli av med sitt dåliga betéende och sina osunda vanor så är det just dessa man ska börja att arbeta bort. Att börja med att sätta sig in i näringslära och hur olika föda påverkar våra kroppar på olika sätt är det man måste börja med och vad man ska göra för att uppnå och upprätthålla en bra och hållbar hälsa.

Börja med att ändra ditt betéende alltså, det är mitt tips. Att totalfasta, köra pulverdieter eller andra dumheter är inget man ska börja med. Däremot så tycker jag att man kan fasta någon gång då och då för att rensa kroppen på slaggämnen. En förutsättning för att man ska kunna göra det är dock att man redan har ändrat sitt osunda betéende.

Lycka till

Reg.datum
    feb 2012
    Ojj, vad många som hade skrivit, haha Men jag förstår det eftersom det är en ganska "ovanlig" tråd. Jaa hörrni, jag var faktiskt lika skeptisk till tanken i början, jag trodde verkligen att det var en omöjlighet att kunna fasta i mer än 2-3 dagar, men beroende på hur mycket övervikt man har kan man klara av det i flera dagar. Jag förstår att det för många av er låter som något riktigt dåligt och att man ska ändra sitt beteende. Man SKA ändra sitt beteende och det är det man gör när man fastar, eller rättare sagt ska göra. Att fasta och sedan gå tillbaka till samma gamla vanor resulterar i att man kommer att väga merän man gjorde när man började fastan. Därför är det viktigt att man har en ny livsstil efter att fastan bryts, och det är just det jag kommer att börja med

Sen tror jag också att det beror på personen som vill ändra sitt beteende. Vissa tycker att det är bättre att ta det steg för steg, de klarar helt enkelt inte av att shocka kroppen på en gång, det funkar helt enkelt inte. Medan det för andra inte funkar att ta små steg, utan man måste göra en radikal förändring för att det ska funka. Och jag är en sådan människa. Nu kanske ni frågar er själva varför jag inte började med detta innan jag blev överviktig och svaret är för att jag hade en för negativ syn på det och jag trodde inte att det skulle funka.

Man kan säga att jag har genomgått mental träning, inte hos någon professionell dock. Jag har bara gjort det själv innan jag satte igång.

Dag 2 och jag känner fortfarande ingen hunger, men en tomhet i magen. Inget som smärtar eller liknande Konstigt nog är jag inte heller sugen på något. Jag känner mig pigg, man sover också mindre när man fastar eftersom kroppen inte behöver "smälta" någon mat. Jag känner mig "lätt", ni vet varken däst eller tung. Jag tar det lungt en stund varje dag, ligger ner och andas djupt - försöker hitta mitt inre ro ;)

Återkommer senare under dagen eller imorgon
    Ha det fint allihopa!

Det låter som att du har en sund inställning till det i alla fall.. Se bara till att lyssna på kroppen och agera där efter så blir det säkert bra

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30
    jag blir orolig över hur din kropp kommer hantera sån direkt svält, under så lång tid, utan att ta skada. O__O
    hunger är jobbigt i vanliga fall men detta låter som tortyr. hur klarar tarmfloran det, alla nyttiga bakterier man har i kroppen?
    hur kommer kroppen reagera när du äter solid föda igen?

jag hoppas verkligen du är rädd om dig. om jag fick ge råd, så skulle jag uppmana dej att testa LCHF -först-, och funkar det
    inte, så gör vattenkuren, men inlagd under observation. nu vet jag inte hur det funkar men jag får skäckscenarion i huvudet
    om att vitala organ kan lägga av. jag ska googla mer om vattenfasta, har aldrig hört talas om det ens förrän nu. kanske är
    beprövat och tryggt. hursomhelst, var rädd om dej <3

edit: åh jagm issade sida två, här står ju mer om det så mitt kanske blir redundant men jag låter mitt stå kvar iaf.
    Senast redigerat av .lina den 2012-02-10 klockan 14:47.

Reg.datum
    feb 2012
    Jag tackar för alla som är rädda om min hälsa Inte för att låta otrevlig nu, men jag vet vad jag gör

Idag känner jag mig ovanligt glad (?) Aja, det är inget man ska gnälla över i alla fall. Jag dricker fortfarande mängder vatten varje dag och känner att magen har krympt lite. Lite snurrig blir jag om jag står upp för snabbt, så jag försöker ta det lungt.

Idag har jag nog vaknat på rätt sida, haha. Allt känns så himla bra, känner mig som världens optimist! Livet är så jäkla enkelt <3

Jag återkommer senare, lycka till allihopa!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    ja tänk om det vore så enkelt, man drack ett glas vatten till frukost,lunch och middag och det täckte alla behov både näringsmässigt,smak och visuellt sett då hade vi varit slanka och vackra hela högen. Nåja vi följer dig med spännig och hoppas det går bra för dig!

Reg.datum
    aug 2011
    Kör på bara då! lycka till! go go go!!!

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •