Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Hej jag är ny och här kommer en presentation av mig tråden..

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63

Lightbulb Stora presentationen av mig tråden..

Rubriken talar väl för sig själva? Jag tyckter det kan vara skoj om vi alla presentera oss i den mån man vill, det är bara att fylla i tråden med vad du vill. Lite var ni bor och intressen är saker jag tycker är skoj att läsa, jag kan börja..

Jag heter Johan och är idag 44 bast men beter mig ofta som en 7 åring...

Bor i hus på landet med fru, knodd,vovve,katt,fiskar och en höna (som just nu är på semester)
    Egenföretagare inom IT sedan 12 år.

Intressen: Kör banracing med bil på amatörnivå och hyser en enorm kärlek till en bana i Tyskland (Nürburgring) dit jag flyr en eller två veckor om året, gillar att fota men är inte duktig, dricka öl är gott men förbjudet i mitt LCHF liv, iallafall nu. Är aktiv inom bilmärket Bmw och sitter med i styrelsen för BMW Club Schweden. Jag gillar även matlagning och resor (som det blir för få av nu förtiden) Drömmer hemliga drömmar om att flytta tillbaka till Jämtland där jag delvis växt upp eller ner till Nürburg men det blir nog bara drömmar av det (säg inget till frugan om detta)

/J
    Senast redigerat av bimmerboy den 2012-02-10 klockan 19:03.

Reg.datum
    dec 2010
    Trevligt!

Anna är jag. Är 35 år några månader till men ser ut som 17. Får ALLTID visa leg på systemet fortfarande
    Bor i villa utanför stan, i det vackra Värmland med sambo och tre kottar; 19, 12 och 2 år.

Gubben har egen byggfirma, där jag jobbar som ekonomiansvarig och administrativ slav. Vi har precis startat ytterligare ett företag, så det blir väl samma funktion där + lite till.
    Intressen? Jaaaaaa... matlagning kan vara kul i perioder, men bakning är roligare. Det är ju så många projekt på gång hela tiden med jobb och hus så jag tycker inte man hinner så mycket mer faktiskt. Det är jobb och kids mest hela tiden. Men denna veckan har jag iaf fått lilla skithuset målat! Alltid något.

Reg.datum
    jan 2012
    Jag kör väl på jag också då!

Madeleine heter jag, 19 år. Jag är från Kungälv, utanför Göteborg, men bor för tillfället i Falköping där jag pluggar till guldsmed. Avslutar den utbildningen till sommaren och då vet jag inte riktigt vad jag ska göra eller vart jag ska bo. Det är just nu helt öppet, men jag vill gärna komma igång och starta mitt företag som jag planerat i flera år. Men allt kan hända. Ja ni, jag vet inte, jag är inte så intressant för tillfället. Det blir ju lite så när man håller på med sitt intresse, då finns det inte så mycket mer att säga. Vill man veta mer om mig i alla fall så rekommenderar jag bloggen; http://meneadesign.wordpress.com där kan man även kika på smycken som jag har gjort om man vill.

Reg.datum
    jan 2012
    Jag heter Katarina, är 41 år och ny här på forumet, bor på fjälltoppen i norrbotten... ;). Jag har sambo och en sladdis samt två utflugna barn. För tre år sen gjorde jag en gbp vilket har resulterat i -60 kg. Jag har försökt leva enligt lchf senaste året eftersom det får mig att må bra. Jag tre kilo kvar att gå ner men verkar ha hamnat på en platå vilket kan vara frustrerande men jag försöker strunta i vikten och se det positiva i allt istället. Är ju lätt hänt att man blir fixerad vid de där siffrorna annars. Jag tycker det är forumet är jättebra och är glad att jag hittade hit för jag lär mig något nytt varenda dag. Lchf är min religion och jag försöker få min omgivning att också förstå fördelarna med att äta som vi gör. Nu ska jag göra meatzza!!!

Reg.datum
    jan 2012
    Min tur nu, alltså.
    Jag heter Ann, bor i Ystad, Skåne och är 66 år gammal. Detta faktum är något som jag inte tror på. Var har de senaste 30 åren blivit av? Vad har jag gjort under tiden? Tja, något har ju skett - jag har haft eget företag, en redovisningsbyrå med 1 anställd. Jag har läst grekiska språket på kvällskurs i 5 terminer. Jag har haft lägenhet på Kos, Grekland, i 8 år, 2 rum och kök. Jag reste dit 3-4 gånger om året, både under säsong och utanför säsong. Tack vare att jag stapplande kunde ta mej fram rent språkligt, fick jag många grekiska vänner. Min mening var att flytta ner när jag gick i pension. Men, men, det blev inte så, en liten chokladfärgad cockerspanielvalp kom emellan. Lille Challe tog mej med storm och ingenting var viktigare än att han hade det bra. Jag har en människoson också, Rickard heter han och han är 41 år gammal, ännu inga barn. Han bor i Staffanstorp, Skåne. Ystadbo som jag är, är jag dock född i Malmö. Det dröjde ända till jag var 59 år, som jag flyttade söderut. Det var vid den tiden Challe kom in i mitt liv. Jag åker till Malmö en gång i veckan och hälsar på min gamle far. Han bor på ett vårdboende och är 89 år gammal. Min mor gick bort 1999. Jag har en lillebror, Robert heter han, gift och bor i Malmö. Det Malmö som fanns när jag var ung och som finns i mitt hjärta, finns dock inte mer i verkligheten, som ni säkert alla känner till. Mycket tråkigt!
    Jag bor sedan snart 4 år solo med min Challe i en underbar lägenhet från 1895, mitt i Ystad. Dessförinnan sambo i ca 30 år, innan dess gift i 10 år (med fadern till ende sonen).

Ni glömmer väl inte att titta på Kvällsöppet i TV4 på måndag kväll? Bl a ska Katrin Zytomierska vara med, och säkert också Stephan Rössner.
    I gårdagens nummer av Kvällsposten slogs det upp stort, att man, genom att i princip endast äta ost, skulle bli av med kilona illa kvickt. Vikten skulle alltså rasa! En kvinna visades upp, som hade gått ner hela 11 kilo på ett år! Bakom detta stod Paulùn.

Ja, där fick jag väl med det väsentligaste.

Reg.datum
    jan 2012
    Ja, jag kan väl fortsätta då.. Jag heter egentligen Marie och är gift med den där token som startade tråden.. Acke är egentligen vår vovve..:-) Dock glömde han berätta att vi har en häst också, eller ja jag är fodervärd än så länge.. Jag är annars 40 år, jobbar som kallskänka och har gjort det i 22 år (på samma företag). Jag har som sagt lilla pållen 7 dar i veckan , är friskis ledare i stavgång och cross två ggr /vecka. Annars är det skogen som kallar när jag behöver kontemplation men självklart är min man och vår goa son två favoriter. Vi har också varit tillsammans i 22 år och vår pojk e 8... Sonen går på taekwando två ggr/v och simskola en gång. Jag imponeras av dom som har två-tre barn och hinner med.. Vårt livspussel är tillräckligt klurigt. Vår räddning är nog att vi har samma grundsyn på saker o ting. Är nästan alltid överrens om hur saker bör va. Sen är det ju inte alltid verkligheten hänger med. Min positiva gube har räddat mig många gånger från att trilla ner i depp träsket. Ibland retar han gallfeber på mig också. I sådana stunder tar jag bilen och kör iväg med en rivstart. Det är liksom det värsta jag kan komma på..:-) Nåja, nu kör vi iaf lchf tillsammans o försöker peppa varandra så gott det går...

Reg.datum
    jan 2011
    Jag heter Cecilia (Sissi), 31 år och bosatt i en värmländsk byhåla. Jag har sambo och två döttrar 5 & 2år. För tillfället är jag hemma och "drar benen efter mig" som min lillebror brukar säga, vanligt folk brukar dock kalla det föräldraledig. Till hösten är det meningen att jag ska gå tillbaka till mitt jobb som förskollärare.

Då jag har en sambo som jobbar borta mycket finns inte så mycket tid över för egna intressen utan det mesta jag gör, gör jag ihop med mina tjejer. Jag är också lite av en periodare när det gäller intressen. Får för mig att jag ska göra en sak, gör det ett tag och hittar sedan något nytt. Mitt senste project var att jag bestämde mig för att lära mig vindsurfa. Surfade LITE som 15åring men det kunskapen var onekligen helt borta när jag skulle försöka i somras. Köpte dock bräda lite för sent på säsongen för att hinna komma igång ordentligt, men till sommaren då j-klar.

Reg.datum
    feb 2012
    Här kommer en annan ...... en annan Ystadbo!
    Jag är en 46 år gammal - eller ung, välj själv - kvinna, Carina heter jag och jag bor i Ystad som sagt.
    Mina huvudsakliga intressen är släktforskning och min lånevovve Challe (det är Challe på min avatar).
    Vilken tur att jag började med LCHF! Jag har endast gått på LCHF i ca 2 veckor och märker redan fördelarna. Det var, som ni kanske förstår, Channa som "frälste" mej.

Hjälp! Jag har kämpat med en ticker, för att få upp den här på mitt inlägg. Men det är lögn i h---e att få fram tickern här, det enda som syns på mina sidor är "koden". Vad gör jag för fel?? Hjälp, snälla någon!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Carlotta Visa inlägg
    Hjälp! Jag har kämpat med en ticker, för att få upp den här på mitt inlägg. Men det är lögn i h---e att få fram tickern här, det enda som syns på mina sidor är "koden". Vad gör jag för fel?? Hjälp, snälla någon!
    Vi kan göra en "Channa" med din ticker oxå, channa förklarr för dig

Reg.datum
    jan 2012
    funderar och funderar på vad jag ska skriva i min presentation men det enda jag kommit fram till är att jag nog är världens tråkigast människa. jag har inga hobbysar inget som intresserar mig mer än nå annat. jag mest driver...ni vet, tvätta diska sära på bråkande barn, laga mat. hoppsan där hade den dagen gått!
    trivs egentligen ganska så bra med det. men det låter så tråkigt.
    annars så heter jag carina är 33år och har tre barn och två blommor!

Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •