Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4
Resultat 31 till 33 av 33

Ämne: Hej jag är ny och här kommer en presentation av mig tråden..

Reg.datum
    apr 2012
    Madelen heter jag, varit här och läst en del men inte reggat mig försen nu.

27 år, bor strax utanför Örebro och är nu påväg att flytta till ett litet hus i skogen tillsammans med mina två hundar.

Tillbringar dock en hel del tid hos pojkvännen som även han är med mig på LCHF resan!

Annars tycker jag om att träna, hästnörda och umgås med vännerna.

Jag skulle gärna gå ner 25 kg och har lovat mig själv att måla lite på ena överarmen när jag tagit -20 har redan ett par tattueringar så de var egentligen ett hejda mig men endå en bra morot att bestämma mig för att inte göra någon mer försen om 20 kg.

Jag gick ner drygt 10 kg förra våren med hjälp av LCHF men blev sjuk under hösten, vilket visade sig vara MS och med det kom en deppression som ett brev på posten, försöka äta mig ur den vilket inte fungerade nå vidare. Men de är slut deppat både över nedstämdheten, övervikten och MSen för vad blir bättre av att älta och tycka synd om sig själv? Vaknade upp för några veckor sen och insåg att ne fasen inget blir bättre om jag inte gör nått åt de! Sorligt men sant så går man inte ner i vikt av att ligga på soffan och tröstäta chips, och idag har jag faktiskt inte mycket att deppa över mer än att min balans stundtals är åt skogen och jag då inte kunnat rida min unghäst- men eftersom det alltis finns något possitivt i allt så kan jag ju då även berätta att hon nu står hos en jätte duktig tjej som rider in henne ordentligt till mig, och om ett år får jag tillbaka en häst som är mer riden och van, då tänkte jag även väga mindre och de är inte lika stor klumpeduns som ramlar i backen och riskerar att skrämma slag på henne

Jag är så himla imponerad över allesammans som är så himla duktiga här

Jag heter Anneth, är snart 31 men får likt Solile/Anna fortfarande visa leg på Systemet. Klamrar mig fast vid att jag nog ser ung ut på grund av den enda faktorn.

Jag bor i en liten bostadsrätt i Oskarshamn tillsammans med min man Kristofer. Vi trivs fint här men hjärtat klappar hårdast för västkusten, då jag kommer från Lysekil ursprungligen. Jag är en sån där människa som pluggat i hundra år men egentligen inte hunnit jobba så mycket, men för drygt ett år sedan fick jag ut min fil. mag. i biblioteks- och informationsvetenskap och gick raskt vidare till en praktikplats på ett bibliotek som numera utvecklats till en timvikarietjänst. Då vi inte har några barn (vi vill inte ha barn heller) är jag den av vikarierna som är mest flexibel och mest tillgänglig, så jag får jobba mycket och trivs fantastiskt bra med det.

På fritiden tillverkar jag mycket kort och andra alster i papper, vilket jag tycker är mysigt och avkopplande. Jag ser också mycket på film/tv-serier och läser massa böcker (helst fantasy/skräck) förstås. Jag är en glad person, nyfiken och gillar människor, men eftersom jag har social fobi är det nog på webben som man snabbast får se mitt rätta jag - i "verkligheten" är jag en sån där tyst liten mus som det krävs viss ansträngning att komma inpå livet.

Jag har jojobantat i hela mitt liv nästan. I gymnasiet lyckades jag gå ner från 73 kg till 54 kg och blev smal & snygg i stl. 34/36 - men utvecklade samtidigt ätstörningar som det tog ett par år att bekämpa (I processen gick jag upp alla kilon igen, plus en massa till - som mest vägde jag 88 kg - när jag blev sambo och sedan gift. Damn you soffmys!). Jag upplever att lchf har hjälpt mig en bit på vägen då jag "tvingats" äta sådant som tidigare skapat ångest och träningsmani men som numera är en källa till både njutning och viktnedgång. Egentligen nådde jag min målvikt (mellan 65-68 kg) under förra året, men först julen och sen påsken gav mig svackor som ledde till ett par överflödiga kilon. Nu är jag på't igen, dock.
    Senast redigerat av Lillnettan den 2012-05-12 klockan 08:38.

Reg.datum
    apr 2012
    Lisa heter jag, och jag närmar mig mitt trettionde år med stormsteg. Jag bor strax utanför Göteborg med min sambo, vår underbara lilla dotter och två småknäppa katter. På fritiden älskar jag att vara ute i naturen, framförallt till häst, även om det inte har blivit lika ofta som förr på senare år. Jag älskar även fjällen, både när det kommer till vandring och skidåkning. Jag tycker överhuvudtaget väldigt mycket om att resa och upptäcka nya platser, vart de än må ligga. Annars tycker jag om att läsa böcker, något jag försöker få in så ofta som möjligt i ett hektiskt småbarnsföräldraliv (dvs inte så ofta...), men allra viktigast i mitt liv är att umgås med familj och vänner.

Jag jobbar som mäklare inne i Göteborg, ett jobb som tar mycket tid men som jag gillar väldigt mycket. Jag började med LCHF för några veckor sedan och har fortfarande mycket kvar att lära. För mig är inte viktminskning prio ett, utan jag var mest nyfiken och vill se om LCHF kan leda till att jag mår bättre och får mer energi, vilket många som har hållt på en längre tid säger och som jag själv verkligen hoppas på

Väldigt roligt att läsa om er och lite om era liv, allihop!

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •