Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Gastric by pass funderingar

Reg.datum
    aug 2011
    Oj... går gränsen där? Hade fan 38... Nu har jag 25!!!

Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1
    Lina : Tack för tipset! Först fattade jag ingenting efter att ha läst igenom det du skrev lite snabbt, så läste jag de i länken sen läste jag om din mening, då fatta jag! haha så det kan gå när man läser för fort! ;) Men tack som sagt!

Poeta: Menar du BMIn eller ?

Reg.datum
    aug 2011
    Poeta: Menar du BMIn eller ? [/QUOTE]

Ja precis..! Hur går det för dig? Blir det operation eller kör du med LCHF? eller kanske båda.. ? Operation är verkligen den sista lösningen, men du är säkert medveten nog att ta detta beslut om du redan testat allt annat ordenligt! Stort Lycka till!

Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1
    Poeta: Okej hehe Det går bra, just nu äter jag... ja vad fan äter jag? Räknar kalorier för tillfället.. så har levt på sallad(nästan iaf, ätit annat med men mestadels sallad haha) de senaste dagarna för jag ska lämna in en matdagbok t en dietist för att de ska se att jag försöker med ALLT men ändå inte går ner ngt,.. har inte gått ner ett skit på att ha ätit runt 1500 kcal/dag i 4 dagar nu.. Och det va det de föreslog att jag skulle hålla mig runt... Men jag håller mig någolunda till LCHF.. men mer grönsaker och KH än vad som räknas som strikt LCHF. Men det ordnar sig nog! Är just nu mer pepp än någonsin på att göra en gbp! Har dessutom pratat jättemkt med en annan här på forumet som också väntar på att få göra en. Och det känns skönt med andra som också testat ALLT och det ändå inte funkat. Man känner sig så ensam annars och de flesta är emot en.. det är riktigt jobbigt! Men detta är ju eg ingen annans beslut så de känns bra ändå! Min älskade sambo och min familj stöttar mig till 100 %

Reg.datum
    dec 2011
    Håller tummar och tår att det ska gå bra för dig!! Trots att jag själv aldrig skulle lägga mig under kniven ;)

Massa lycko önskningar, och skriv och berätta hur det går för dig sen

Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1
    Jag lovar att uppdatera! ;) hehe håller mig ju fortfarande NÅGOLUNDA till lchf Igår åt jag stuvade makaroner.. Men det är väl någon gång i veckan jag gör ett avhopp för t ex såna koncentrerade kolhydrater. Annars blir det i form av grönsaker av alla dess slag! Och rotfrukter... t ex morötter som jag ÄLSKAR!! Hade det kanon hörrni!

Reg.datum
    mar 2012
    Jag kan ju av erfarenhet säga att GBP inte ändrar på din inställning till mat... Jag vägde 186kg som mest fick en GBP i januari 2005. Med hjälp av den och en hejdlös massa promenader gick jag ner till 104kg som lägst. Sen slappnade man av lite, åt lite fel, åt lite godis, och lite till godis...osv. Gick upp drygt hälften av det jag gått ner. =/ Visst jag väger 40kg mindre än innan och ja, jag tycker absolut det var värt det. Utan operationen hade jag nog vägt över 200kg nu eller varit död... Men som sagt operationen hjälper mest i början. Så ska du operera dig så BESTÄM dig för att INTE börja slarva, inte äta godis mm. Annars är du snart tillbaka på ruta 1...

Lycka till!

Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1
    Ja men det är ju av DIN erfarenhet! Vi är alla olika individer. Jag är redan på STORT G med att lära mig ALLT om hur man ska äta och så. Kommer inte äta mkt kolhydrater, kanske något potatis i veckan HÖGST! Jag måste ju dessutom hålla mig ifrån socker i stora mängder sen, och det känns kanon för nu vet jag liksom att jag "kan" äta det om jag vill Sen KAN jag inte smälla i mig en hel påse med lösviktsgodis bara för ja tkr de är gott just då.. De känns så bra att ha den... gränsen som inte går att passera. Och vissa anser att det är den "lata" vägen. Det är långt ifrån det, det är ju bara ett verktyg sen får man arbeta utefter det. Detta är ingen lösning utan det är en hjälpsats till bygget!

Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1
    INTE för att jag smäller i mig en godispåse nu heller men det va absolut inga problem för 2 år sen. Vet inte hur det är nu eftersom jag inte gjort de

Reg.datum
    maj 2012
    Har oxå funderat på en GBP, men lagt ner dom tankarna, då jag vill ändra hela min livsstil. Tankesättet runt mat, beteenden jag har. Ger mig själv ett år framöver att bli av med hälften i lugn o ro genom att äta LCHF. Klarar jag det, så klarar jag resten oxå. Vill stärka min självkänsla genom att fixa det här på egen hand. Programmera om min hjärna. Gå ner långsamt så huden hinner med(mkt äldre än du).

En väninnan till mig gick ner 41kg på 8½ mån med en GBP. Hur huden är vet jag inte..Har inte träffat henne då vi bor långt från varann, men hon mår bra. Haft lite besvär, men överlag verkar det funka,
    så det är högst individuellt.

Till syvende o sist tror jag man vinner mer om man klarar det på egen hand, men det är min åsikt. Hoppas du får en tid snart och att allt går bra för dig. Lycka till!

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •