Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Jättegott bröd!

Reg.datum
    dec 2011

Jättegott bröd!

Du behöver:

6 st ägg
    1 msk Fiberhusk
    200 g Philadelphiaost
    1 tsk salt
    1 tsk bakpulver
    6 msk krossade linfrön
    1 msk brödkryddor
    3 dl mandelmjöl

Sätt ugnen på 200 grader.
    Separera äggen, gulor och vitor i varsin skål. Blanda ner fiberhusken i bunken med gulor. Låt det svälla medans du vispar vitorna till ett hårt skum.
    Blanda Philadelphiaosten med gulorna/husken med en sked tills det är ett ljusgult fluff. Häll i salt, bakpulver, brödkryddor och linfrön, rör runt tills det är jämt blandat. Vänd försiktigt ner det i äggviteskummet med mandelmjölet; använd helst sked eller slickepott, vispa inte. Klicka ut på bakplåtspapper och stoppa in de i ugnen i ca 15-20 min eller tills de fått fin gyllenbrun färg.
    Super gott! Smakar som ”riktigt bröd”.

Visste du att: Anis men även fänkålsfrön (som finns i brödkrydda) ökar laktationen hos ammande mödrar och kan lindra kolik hos spädbarn.

Alltså, det här brödet är så gott så jag vet inte vart jag ska ta vägen! http://jullesmat.wordpress.com/2012/...a-frukostbrod/ Måste testas!

Reg.datum
    feb 2012
    Hur länge kan man förvara dessa bröd, har aldrig testat LCHF bröd. Kan de frysas eller är de som knäckebröd? Hårda och kan förvaras länge?

Reg.datum
    dec 2011
    De kan frysas, jag förvarar dem i kylen, gjorde dem första gången idag, men kan tänka mig att de håller några dagar iaf. De är mjuka/frasiga =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •