Sidan 1 av 9 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 88

Ämne: let´s go

Reg.datum
    jun 2012

let´s go

Ikväll är det bestämt,nu kör vi.

Vikt:106,7
    Midjemått: (tjockaste)134cm

Ikväll har jag gjort ostmuffins som jag ska ha till frukost imorgon. jag tog ett grundrecept från ferry food och gjorde så som jag ville ha dem.
    recept
    5st ägg
    1/2 dl grädde
    1/2 dl philadelphia
    65g bacon lätt stekt(hällde i stekfettet från baconet i smeten med)
    2 st buketter från broccoli fint hackat
    2dl riven västerbottenost
    salt o peppar
    blanda ihop och häll upp i muffinsform upp till hälften dem reser sig rätt bra men lägger sig igen när dem blir kalla.
    175°c ca 15 min + grilleffekt ca 5 min för fin färg.
    till detta blir det en kopp kaffe med grädde.
    första gången på väldigt länge jag skall äta frukost.jag vill börja få rutiner med mina matvanor, men det borde ju va lätt när man jobbar som köksmästare, eller?
    nej flera år av för mycket jobb och inte hinner äta av stress har nog gjort att när man väl åt 1 gång om dagen åt man antingen för mycket eller för lite, det har nog gjort att min kropp inte vet hur den ska jobba.
    jag har tappat mina hungerkänslor och kan gå i 2 dagar utan att äta utan att jag tänker på det,visst jag provsmakar mat på jobbet som jag lagar till mina gäster men jag äter nästan aldrig regelbundet själv. Jag vet heller inte när jag är mätt för jag kan äta hur mycket som helst om det är gott vill säga. Men nu tar vi det steg för steg och försöker lyssna på vad kroppen säger till mig LCHF- take me for a challenge
    Senast redigerat av JOELITO den 2013-03-19 klockan 13:03.

Reg.datum
    aug 2011
    Hej och välkommen hit!

Låter nästans om att du kört på lite ofrivillig periodisk fasta ;-)

LCHF har varit jättebra för mig när det kommer till att få koll på hunger och mättnad. Lycka till!

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Välkommen
    Det där lät väldigt gott, dina muffins... ska nog prova

Reg.datum
    jun 2012
    Dag 1- welldone

frukost.
    2 st ostmuffins
    2st skivor skinka
    2st skivor ost med 1 klick bregott på varje skiva som jag rullade ihop med skinkan
    1 kopp kaffe med grädde.

började jobba kl 9.00
    mellanmål kl 10:30
    2st skivor brieost och 20 hasselnötter
    1 kopp svart kaffe

lunch kl 13:00
    200g halstrad gös
    1 dl nötbrynt smör och citronemulsion
    1 msk morotskräm
    1/2 dl råriven rättika med citron och gräslök,olivolja

mellanmål 2 kl 16:00
    1 st skiva cambozola
    1 st skiva serranoskinka

middag kl 17:30
    170g kalventrecote
    1,1/2 dl rotfruktsgratäng
    1 dl nötbrynt smör och tryffelemulsion
    1 st knippe ärtskott
    jobbade sedan fram till kl 20:30
    idag har jag haft en grupp på 7 pers som har konferans hos oss, dem åt 2-rätters lunch och hade eftermiddagsfika och sedan en 2-rätters middag på kvällen. sen hade jag också ytterligare 2 st gäster på kvällen som åt 4-rätters middag.
    Under dagen har jag tänkt på hur mycket jag egentligen provsmakar under en dags jobb och det blir rätt mycket, även om det är små skedar men jag har börjat spotta ut maten igen när jag provsmakar. ( låter kanske inte så fint kanske)
    ibland kommer man på sig själv när man ska t.ex skiva upp mjuka kakor till gästernas fika, att man lätt tar en kantbit som är över, var en halv cm från min mun med en bit morotskaka idag när jag kom på mig själv, jag har ju gjort så nu i snart 8 års tid, det är lite skrämmande när man tänker efter hur en ovana sitter så hårt i en. Det roliga är att jag egentligen inte gillar sötsaker, jag äter aldrig godis eller något sådant hemma.
    Imorn ser jag fram emot ännu en dag på jobbet, blir en ny utmaning varje dag, imorgon jobbar jag långpanna igen( både lunch och kväll, 13 timmar e väll egentligen en riktig restaurangpanna hahaha) men på söndag e jag ledig och ska gå igenom den här veckan och börja planera bättre inför nästa.

Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av djudjie Visa inlägg
    Välkommen
    Det där lät väldigt gott, dina muffins... ska nog prova
    tack ska du ha.
    ja dem vart faktisk väldigt goda men man får äta dem med sked för dem kan sätta sig fast i formen, men ska snart komma på en lösning på det problemet, kanske pensla formen med smör, eller ha muffinsform i teflon eller något sådant, det blir ju som en äggstanning/omelett fast i muffinsform

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av JOELITO Visa inlägg
    tack ska du ha.
    ja dem vart faktisk väldigt goda men man får äta dem med sked för dem kan sätta sig fast i formen, men ska snart komma på en lösning på det problemet, kanske pensla formen med smör, eller ha muffinsform i teflon eller något sådant, det blir ju som en äggstanning/omelett fast i muffinsform
    ja, att smöra tror jag blir bra

Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av poppiloppan Visa inlägg
    Hej och välkommen hit!

Låter nästans om att du kört på lite ofrivillig periodisk fasta ;-)

LCHF har varit jättebra för mig när det kommer till att få koll på hunger och mättnad. Lycka till!
    ja jag har kört på så i flera års tid så det lär nog också ta lång tid och få kroppen till att börja om igen, lite ofrivillig är den kanske men man har bara sig själv att skylla på, under några års tid vart det ju mycket festande flera gånger i veckan också åt man inget vettigt under dagarna man jobbade och man hann inte börja städa ner köket förens det stod en städöl i köket hahaha.

Reg.datum
    jun 2012
    ja, att smöra tror jag blir bra
    smör är kärlek haha

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    mmmmmm
    nu kan jag äta mitt äggminne från jag var liten.. kokt mosat ägg m smööööör ..love ti

Reg.datum
    jun 2012
    mmmmmm
    nu kan jag äta mitt äggminne från jag var liten.. kokt mosat ägg m smööööör ..love ti
    haha har jag aldrig testat ska göra det lät gössigt

Sidan 1 av 9 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •