Sidan 10 av 20 FörstaFörsta ... 8 9 10 11 12 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 192

Ämne: Ge mig socker!

Reg.datum
    aug 2011
    Välkommen tillbaka!

Jag har också trillat av banan under sommaren men försöker nu kravla mig tillbaka. Det går okej, men jag fuskar nog varannan helg.

Såg att du saknade typ desserter osv - jag vet att många menar att man ska hålla sig ifrån dem, men jag tror att man beroende på personlighet kan behöva känna att man inte behöver göra så stora uppoffringar. Inbland vill man kunna njuta av en efterrätt med alla andra och då är det ju toppen att det finns lchf-alternativ.

Om du inte redan testat det skulle jag vilja tipsa om Panna Cotta - så gott och perfekt om man kör med sukrin. Toppas med lite hallon - ljuvligt!

Gjorde också en god lchf-glass med lite hallon och mascarpone i igår - supersmarrigt!

Reg.datum
    mar 2011
    Jag vill ju gärna klara mig utan efterrätter tills jag nått min målvikt, men det är riktigt svårt. Vill även undvika sötningsmedel då mitt sockerbegär är helt galet!! Jag önskar jag kunde njuta av maten men just nu är det bara så mycket ångest kring allt som har med mat o göra. Jag mår dock bättre på lchf för då kan jag oftast äta utan ångest så länge jag sköter mig. Men tack för tipsen!! Förhoppningsvis kommer jag lyckas nå den dag då jag kan äta efterrätter utan att det känns att allt är förgäves.

Onsdag:
    11: 2 ägg, keso, smör, kaffe

Övergångsbesvär i form av illamående, yrsel, snurrig, trött =(
    Har även sjukt ont i låren sen träningen, kan knappt ta mig ur stolen. Blir ingen träning på ett tag...

Reg.datum
    aug 2011
    Kom igen nuuuuuuu!

Reg.datum
    mar 2011
    Taccck, jag behöver stöd nu!

Onsdag
    11: 2 ägg, keso, smör, kaffe
    15: 2 dl grädde m kakao
    19: 1 kycklingfile m lite keso, grädde, pesto

Reg.datum
    jun 2012
    Tycker ditt intag ligger under svältkostgränsen utan tillräckligt med fett och då skriker kroppen efter mat relativt snabbt efter måltiden. Alltså LCHF går förenklat ut på att byta ut kolhydraterna mot fett som mättar. Minska gräddet och öka fettet t.ex genom att blanda Cocosa i kaffet, är mitt råd. Gör gärna också en kaloriberäkning hur mycket ditt basala behov är, så att du vet hur mycket du får i dig för att slippa svälta samt hur mycket som behövs för att säkra viktnedgång.

Reg.datum
    mar 2011
    10: 2 ägg, smör
    14: kesoplättar, grädde, hallon
    18: laxbit, mozarella

fortfarande snurrig och trött
    Senast redigerat av Nitma den 2012-08-30 klockan 20:46.

Reg.datum
    aug 2011
    Men du, äter du tillräckligt? Tycker också att det ser lite ut, men det beror så klart på hur stor en laxbit är...

Reg.datum
    mar 2011
    Fredag;
    11: halv kyckling wrap
    17: andra halvan
    18: lchf bröd m ost och kantareller

Lördag:
    11: lchf bröd m ost
    17: mandlar
    19: fläskfile m sallad, smör
    Skulle bara ta några glas vin, men några blev fler o sen helt plötsligt va jag jäääättefull!! De va kul så länge de vara men natten o morgonen va inte lika rolig då kroppen sa ifrån... Så söndagen har bestått i att kurera mig och lova att inte dricka alkohol förrän 22 november (då det är dags för swedish house maffia!)

Söndag
    17: vindruvor, fet yoghurt m banan
    19: fläskkare m svamp
    21: banan o vindruvor

Reg.datum
    mar 2011
    Måndag:
    11:fläskkarre, keso, mandelbröd m skinka
    17: keso, yoghurt m lite hemmagjort äppelmos
    21: några skivor falukorv

Inte konstigt att du är snurrig och trött. Extremt lite av både kolhydrater, fett och protein. Alltså, snarare en svältkost.

Sidan 10 av 20 FörstaFörsta ... 8 9 10 11 12 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •