Det finns ju som sagt lite LCHF-alternativ till efterrätter. Förstår dock känslan, har än så länge inte hittat någon som tillfredsställer lika mycket som vanligt socker. Dock tror jag att det ändras med tiden. Just nu äter jag inte efterrätter alls, tycker inte det känns värt med lite halvdana alternativ. Men när jag pysslat med LCHF ytterligare några månader kan jag tänka mig att jag upplever t.ex efterrätter med grädde, bär och mörk choklad som väldigt lyxigt och relativt sött. Eller ja, det är en av efterrätter jag skulle gilla redan nu.
Men vad jag förstått funkar inte LCHF för alla av olika skäl. Du skulle säkert gå ned i vikt med en lågkaloridiet också. Alla dieter fungerar ju om man följer det, men sen mår man kanske mer eller mindre bra av dom. Jag mår super av LCHF och om du också gör det kan du ju försöka hålla ut ett tag till. Vet inte hur länge du hållit på? Men för mig funkade viktklubb minst lika bra med kaloriräkning, följde programmet noga förra gången jag hade viktproblem och det gick jättebra. Problemet för mig var att sockersuget eskalerade, så med LCHF hoppas jag kunna släppa fokuseringen på mat och sötsaker när blodsockret blir mer stabilt. Det räcker redan att äta 3 ggr om dagen, förr åt jag 6 ggr om dagen.
Förrut tränade jag 4-5 ggr i veckan, både skivstång och intensivjympa på F&S samt har ett aktivt jobb. Kändes som att jag behövde kolhydrater då när jag tränade så hårt. Vet inte hur det skulle funka med sån hårdträning nu, tror dock att det skulle gå bra. Tycker att jag fått mer energi.
Långt inlägg här, men hoppas jag var till nån hjälp.