Sidan 9 av 19 FörstaFörsta ... 7 8 9 10 11 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 189

Ämne: Ge mig socker!

Reg.datum
    maj 2012
    Blogginlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Nitma Visa inlägg
    Lite tankar: Klarar inte av att leva så strikt som jag borde. Vill ha nått gott på helgerna, behöver inte va socker men nötter eller bär m grädde iaf. Speciellt när man umgås, är på middag o så. Jag vill inte sitta o titta på när andra äter och dricker. Men det resulterar ju i att jag inte går ner. Börjar fundera på om jag går ner mer i vikt med en kalorisnål diet eftersom jag tränar så mycket. Men samtidigt mår jag bra av lchf. Eller får jag väll försöka acceptera min vikt och va tjock på beachen i sommar. Buhu deppis jag är..
    Det finns ju som sagt lite LCHF-alternativ till efterrätter. Förstår dock känslan, har än så länge inte hittat någon som tillfredsställer lika mycket som vanligt socker. Dock tror jag att det ändras med tiden. Just nu äter jag inte efterrätter alls, tycker inte det känns värt med lite halvdana alternativ. Men när jag pysslat med LCHF ytterligare några månader kan jag tänka mig att jag upplever t.ex efterrätter med grädde, bär och mörk choklad som väldigt lyxigt och relativt sött. Eller ja, det är en av efterrätter jag skulle gilla redan nu.

Men vad jag förstått funkar inte LCHF för alla av olika skäl. Du skulle säkert gå ned i vikt med en lågkaloridiet också. Alla dieter fungerar ju om man följer det, men sen mår man kanske mer eller mindre bra av dom. Jag mår super av LCHF och om du också gör det kan du ju försöka hålla ut ett tag till. Vet inte hur länge du hållit på? Men för mig funkade viktklubb minst lika bra med kaloriräkning, följde programmet noga förra gången jag hade viktproblem och det gick jättebra. Problemet för mig var att sockersuget eskalerade, så med LCHF hoppas jag kunna släppa fokuseringen på mat och sötsaker när blodsockret blir mer stabilt. Det räcker redan att äta 3 ggr om dagen, förr åt jag 6 ggr om dagen.

Förrut tränade jag 4-5 ggr i veckan, både skivstång och intensivjympa på F&S samt har ett aktivt jobb. Kändes som att jag behövde kolhydrater då när jag tränade så hårt. Vet inte hur det skulle funka med sån hårdträning nu, tror dock att det skulle gå bra. Tycker att jag fått mer energi.

Långt inlägg här, men hoppas jag var till nån hjälp.

Reg.datum
    maj 2012
    Blogginlägg
    2
    Eller får jag väll försöka acceptera min vikt och va tjock på beachen i sommar. Buhu deppis jag är..
    Haha, om det är nån tröst ska jag också vara tjock på beachen i sommar. Och dessutom är nog alla så upptagna med sina egna kroppar så ingen tänker på dig. Klen tröst, jag försöker säga samma sak till mig själv men det funkar inte så bra. Får ligga i vassen i år och sikta på nästa sommar.

Jag tror det är som Lullimumba säger - 95% av alla andra tänker "Hoppas ingen ser mina gropiga lår/svullna mage/obefintliga biceps/blåbleka hud" osv. osv. Jag tänker skutta omkring i bikini trots "volangerna" runt midjan, vem sjutton vill ligga och skvalpa i vassen.

Reg.datum
    mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Lullimumba Visa inlägg
    Haha, om det är nån tröst ska jag också vara tjock på beachen i sommar. Och dessutom är nog alla så upptagna med sina egna kroppar så ingen tänker på dig. Klen tröst, jag försöker säga samma sak till mig själv men det funkar inte så bra. Får ligga i vassen i år och sikta på nästa sommar.
    haha, tack! "Tyvärr" så jobbar jag med ett gäng gympatjejer som har sjukt vältränade kroppar.. Så står som oftast bredvid dom i bikini, inte så kul känsla. Men men..

Reg.datum
    mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Lullimumba Visa inlägg
    Det finns ju som sagt lite LCHF-alternativ till efterrätter. Förstår dock känslan, har än så länge inte hittat någon som tillfredsställer lika mycket som vanligt socker. Dock tror jag att det ändras med tiden. Just nu äter jag inte efterrätter alls, tycker inte det känns värt med lite halvdana alternativ. Men när jag pysslat med LCHF ytterligare några månader kan jag tänka mig att jag upplever t.ex efterrätter med grädde, bär och mörk choklad som väldigt lyxigt och relativt sött. Eller ja, det är en av efterrätter jag skulle gilla redan nu.

Men vad jag förstått funkar inte LCHF för alla av olika skäl. Du skulle säkert gå ned i vikt med en lågkaloridiet också. Alla dieter fungerar ju om man följer det, men sen mår man kanske mer eller mindre bra av dom. Jag mår super av LCHF och om du också gör det kan du ju försöka hålla ut ett tag till. Vet inte hur länge du hållit på? Men för mig funkade viktklubb minst lika bra med kaloriräkning, följde programmet noga förra gången jag hade viktproblem och det gick jättebra. Problemet för mig var att sockersuget eskalerade, så med LCHF hoppas jag kunna släppa fokuseringen på mat och sötsaker när blodsockret blir mer stabilt. Det räcker redan att äta 3 ggr om dagen, förr åt jag 6 ggr om dagen.

Förrut tränade jag 4-5 ggr i veckan, både skivstång och intensivjympa på F&S samt har ett aktivt jobb. Kändes som att jag behövde kolhydrater då när jag tränade så hårt. Vet inte hur det skulle funka med sån hårdträning nu, tror dock att det skulle gå bra. Tycker att jag fått mer energi.

Långt inlägg här, men hoppas jag var till nån hjälp.
    Tack för svaret! Jo jag mår ju bättre av att äta lchf. För då blir det inte lika mycket hetsätning, vilket jag råkar ut för när jag är hungrig och äter vanlig mat. Så egentligen är det väll en stor hälsovinst. Har hållt på sen i julas ganska strikt. Men kört lite halvdant tidigare nått år. Idag är jag på bättre humör så ska inte ge upp iaf! Känns bara tråkigt att jag inte gått ner mer än 5 kg sen i julas och jag tycker jag vart duktig.

Choklad är för mig omöjligt att bara ta en bit, oavsett om det är 90% så sätter jag med glädje i mig hela paketet. Försöker ändra det beteendet, men är typ omöjligt.

Reg.datum
    mar 2011
    Tisdag:
    11: wrap kyckling
    18: spinn 70
    19:30 väldigt hungrig, Paranötter
    20: lax, brie, keso
    20:30 grädde m jordgubbar

Onsdag:
    12: äggröra 2 ägg, stekt fläsk
    15: grädde, jordgubbar, rått ägg mixat till glass
    17.30: spinn intervall
    18.30: Skivstång intervall
    19: köttfärspaj ala lchf
    Senast redigerat av Nitma den 2012-06-06 klockan 23:12.

Reg.datum
    maj 2012
    Blogginlägg
    2
    Tack för svaret! Jo jag mår ju bättre av att äta lchf. För då blir det inte lika mycket hetsätning, vilket jag råkar ut för när jag är hungrig och äter vanlig mat. Så egentligen är det väll en stor hälsovinst. Har hållt på sen i julas ganska strikt. Men kört lite halvdant tidigare nått år. Idag är jag på bättre humör så ska inte ge upp iaf! Känns bara tråkigt att jag inte gått ner mer än 5 kg sen i julas och jag tycker jag vart duktig.

Choklad är för mig omöjligt att bara ta en bit, oavsett om det är 90% så sätter jag med glädje i mig hela paketet. Försöker ändra det beteendet, men är typ omöjligt.
    Minus är alltid minus. ;) Men förstår känslan, vill också att det ska gå fort. Kanske att det lossnar om du kör fakir? Sen vet jag inte hur mkt du vill gå ned, men kilona sitter väl hårdare ju mindre man blir...

Hehe, är exakt likadan med choklad. Måste vara sockerberoendet i mig, finns inte att jag klarar bara en bit så just nu äter jag inget sånt alls.

Jag tror inte det blir lätt, men ska försöka koppla av på semestern. Dansa runt med mina valkar. ;) Närå, men som sagt, tror egentligen inte så många bryr sig. Sitter mest i huvudet...men det är illa nog. Särskilt om man jämför sig med riktigt slimmade tjejer. Usch alltså. Jag vet att jag aldrig kan se ut så, kan bara bli mitt eget bästa ideal.

Reg.datum
    maj 2012
    Blogginlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Lillnettan Visa inlägg
    Jag tror det är som Lullimumba säger - 95% av alla andra tänker "Hoppas ingen ser mina gropiga lår/svullna mage/obefintliga biceps/blåbleka hud" osv. osv. Jag tänker skutta omkring i bikini trots "volangerna" runt midjan, vem sjutton vill ligga och skvalpa i vassen.
    Helt rätt inställning! Får försöka ta efter dig där.

Reg.datum
    mar 2011
    Torsdag
    7: ägg
    11: muffin
    18: kycklinggryta

fredag:
    12: gympa
    13: 2 ägg, kycklingrgyta
    18: mandlar, fläskfile, tzarsiki
    21.choklad

lördag:
    11: 2 ägg, keso, tzatsiki
    15: fläskfile, lax, tzzatsiki
    20: mandlar, grädde, choklad, jordgubbar, paranötter

Reg.datum
    mar 2011
    Åhhh jag är tbx!!! Jag har haft världens bästa sommar men nu är det dags att ta tag i livet igen!
    Juni: lyckades hålla lchf
    Juli: började semestern och jag började fuska m alkohol, torkade frukter
    Augusti: spårade ur med 2 påsar chips, 2 pkt bennjerrys, nötter, några kladdkakor, nån mer glass
    Har inte blivit mycket tränande i sommar, en del cykling, vollyboll och paddling.

Men nu ska jag köra igen, taggad!!!

Måndag:
    14: kycklinggryta: spenat, cf, smör, lök, bacon
    18: skivstång spin: gick lättare än vad jag trodde, men kanske för jag hade kolhydrater kvar i kroppen?
    20: laxbit m keso, majo, lite pesto

Tisdag:
    11: kycklingwrap
    18: falukorv, två ägg, ost, keso
    Blev ingen träning idag för jag har träningsvärken från helvetet!!!
    23: börjar bli yr, lite hungrig, lite illamående (USCH får jag övergångsbesvär nu??)

Sidan 9 av 19 FörstaFörsta ... 7 8 9 10 11 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •