Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 49

Ämne: Stronglifts 5x5

Reg.datum
    feb 2012
    nu är vecka 3 avklarad på detta program, känns skönt o kommit igång med detta nu

men jag har en liten fundering anående marklyft, då grejjerna jag lånat hem bara har vikter upp till 90kg
    o i marklyft ska man öka en 5a varje gång o vikterna kommer då inte räcka till ganska snart

så min fundering är om man kanske kan köra den på lite lägre vikter o 1x8 istället för 1x5 alternativt enbart öka den med 2,5kg som de övriga

nån mer kunnig som har nå tips ?

Reg.datum
    jan 2010
    Du kan göra precis som du vill!?

Tips: Skaffa medlemskap på gym.

Reg.datum
    jan 2010
    Vilka kör detta program?

Hur långt har ni kommit i det isf?

Själv var jag precis uppe i 110kg när jag fick lunginflammation.
    Började om på 80kg nyss (snackar om knäböjen alltså, det andra följer ju den kan man säga)
    Är nu uppe i 90kr igen.

Har någon kommit fram till ett stopp i någon av övningarna ännu?

Reg.datum
    feb 2012
    gymkort tänkte jag införskaffa i höst om jag fortfarande känner för att träna, brukar gå allin i vad jag nu än hoppar på o sen tröttna efter 3-4 månader
    så planen är att avakta o se om jag fortfarande vill gymma i höst, dock känns det här programmet lagom så om jag håller det här tempot tror jag inte att jag tröttnar

har kört i 3 veckor, började med bara stången (10kg) i knäböj o hmmm ser att jag körde 2 pass med bara stången på raken utan att öka

nuvarande vikter i övningarna (senaste passen)

knäböj 27,5kg 5x5
    bänkpress 37,5 kg 5x5
    stångrodd 37,5 kg5x5
    militärpress 22,5 kg5x5
    marklyft 50 kg 1x8
    endast stångrodden jag tror mig ha lagt mig lite för högt som startvikt i programmet, den jag tycker känns tyngst
    övriga övningar känns mellan lätt o medel tycker jag, la de flesta startvikter lågt då jag är helt ny på detta, så vissa övningar kändes som att lyfta luft i början
    ökar 2,5kg varjepass o planen är att öka 5 varje marklyftpass, dock blir det nån specialare där då jag inte har tillräckligt med vikter.

får inte träningsvärk alls i nån av övningarna nu, så jag gissar att jag fortfarande ligger relativt lågt i vikter, men det är nog bäst det så allt annat hinner följa med o
    har lagt till lite magövningar som jag kör efter basövningarna åxå, har funderat på att eventuellt lägga till utfall, det kan jag i.o.f.s göra senare

Reg.datum
    aug 2011
    Jag har inte kört igång detta programmet än, men kör ibland igenom hela programmet på lätta vikter ändå, typ med 50-60 kg rakt över på alla övningar, tanken är att snart på börja detta lite mer på riktigt, för att göra det mer seriöst efter semestern.

Är lite oklar över exakt hur det ser ut, men har skrivit ut "the report", dock inte orkat läsa så mkt... är ju flera hundra sidor... men kanske kan jag använda er, jutte o qwe som bollplank snart när jag börjar kika lite mer på detta!

Qwe, hur länge har du kört detta programmet? och hur har det gått upplever du? ökningar i vikter? styrka? muskler? Berätta lite mer vad du tycker än så länge!

Reg.datum
    jan 2010
    Ökningarna går bra, jag kör som sagt ver 2 eller 3 eller vad det är av programmet där stångrodden är utbytt just pga att jag inte är så vig i höften.

Jag har ännu inte nått något stopp. Jag var upp ca 110?kg när ja fick lunginflammation, började sedan om på 80kg. Är snart uppe över 100 igen.
    Jag har i mitt tidigare liv böjt 150 så det e väl inte så konstigt om det inte tagit stopp ännu. Jag har dock aldrig vägt såhär lite när jag böjt, så jag förväntar mig motstånd ganska snart.

Tycker det känns riktigt enkelt och bra. Har slängt in magövningar och lite biceps på vilodagarna så jag känner mig riktigt nöjd.
    Vi får se nu efter månadsskiftet, då jag tänkt börja äta mer, hur det går.

Vore jävligt koolt att böja dubbla sin egna vikt. ;)

Reg.datum
    aug 2011
    Mitt mål ett är att ta min egna vikt... kanhända jag klarar det redan idag, tänker här då på framförallt bänk (som jag inte är vän med alls), men då gör jag en repetition max. Knäböjj (personbästa 155 kg)tar jag lätt min egen vikt oxå, men då är det även där bara en repetition Max. Mark vet jag itne men där tar jag nog mkt mkt mer tror jag, länge sedan (år sedan jag utmanade mig i den)

Mål två blir 1.5 ggr vikten... ska komma igång med detta programmet nu/närmaste månaderna, som senast till efter semestern då ska jag vara igång. Är iofs lite igång redan, men kör de tre stora basövningarna väldigt lätt, ligger på 60 kg på samtliga + chins 5x max (svag som fan i den) + militärpress med typ 30 kg... Känner nästan att jag måste försvara mig och säga att jag är starkare... men tränar nu mest lätt för jag haft ont i ryggen och vill röra mig ändå, samt få in tekniken ordentligt i basövningarna, så jag kan lassa på mer längre fram...

Reg.datum
    jan 2010
    Mål är bra att ha...

Såhär får det bli. =)

Bänk kv dvs ca 80kg (är rätt säker på att jag tar detta nu)
    Böj 1½*kv dvs ca 120kg (tror även detta inte är allt för långt borta)
    Mark 2*kv dvs ca 160kg (hummaaa... vem vet...;).....)

Känns som bra mål att sikta på.

Reg.datum
    aug 2011
    en kille på mitt jobb väger 60+ något kilo o har tagit 150 kg i bänk!!!!! de du!

2.5 ggr kv, men då talar vi sverige eliten, med tröjja...

Reg.datum
    jan 2010
    Låt mig gissa att han är ganska kort och inte har så långa armar....
    Men är han minst 1.80 lång och väger ngt på 60 samt tar så mycket då blir jag RUSKIGT imponerad. ;)

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •