Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 49

Ämne: Stronglifts 5x5

Reg.datum
    aug 2011
    Nej, han är kort, korta armar, men ganska starkt ändå? Tävlat i SM i bänk

Själv är jag assvag i bänk, den knäcker mig psykiskt och jag blir ofta på riktigt dåligt humör, just för jag jämför mig med "små/korta" killar som lätt kör åttor på 10-120 kg, själv klarar jag nätt o jämt en etta på 85-90 kg i dagsläget...
    buhu.. men som du säger så har det väl endel med hur långa armar man har att göra..

Reg.datum
    jan 2010
    Klart det är starkt iaf. "men" =)

Jo, bänk har alltid varit mitt problem också.
    Skitstörande med Svenssons som reppar på 120kg, tog mig flera år att komma över tresiffrigt, fick kämpa som satan.
    Böj o mark var man uppe över 100 snabbt o lätt, men det klarade inte svenssons av. ;)

Tror jag bänkade 107½ eller 110 som max. En rep alltså. Då vägde jag också 110. =)

Reg.datum
    aug 2011
    Jag har just böjrat köra lite granna och kör väldigt lätt, utan nån eg. uppvärmninig, fast kanske bäst att böjra tänka på det...

Knäböjj 5x5 på 62.5 kg
    Mark 1 x 5 på 65 kg
    chins 5x max (blev idag 6, 5, 5, 4, 3... svag i denna, jobbig som fan, de sista ser ut som fan...)
    Bänkpress 5x5 62.5 kg
    Militärpress 5x5 på 32.5 kg

Ja, jag vet jag kör lätt... men det känns faktiskt ganska bra, är rätt slut efter passet. Om jag fattat det rätt ska man öka 2.5 kg från träningstillfälle till träningstillfälle ,förutom i mark, där man ökar med 5 kg per träning. Samt att chins och militärpress varvarss varannat pass egentligen. Är jag rätt ute? Är det hela programmet?

Reg.datum
    feb 2012
    grundprogrammet är väl

Pass A
    knäböj
    bänkpress
    stångrodd

pass B
    knäböj
    militärpress
    marklyft

sen mån,ons,fre som träningsdagar o alternera passen a,b,a,b,a,b,a,b o.sv
    sen kan man ju byta ut lite övningar som du som bytt till chins t.e.x
    o 2,5kg ökning varjepass utom i mark där det är 5

ja har lagt till lite magövningar som jag kör efter de andra övningarna, men inga armövningar , kör bara dom basövningarna i grundprogrammet
    när man kör så lätt som jag så kör man igenom programmet på 20 min typ,
    tar väl lite längre tid sen när man kommer upp i lite vikter så man kör några uppvärmningsset före åxå o när man behöver lite längre vila än 5sekunder mellan seten

Reg.datum
    aug 2011
    Stångrodd? är det stående axelrodd/drag till hakan, eller är det vanlig "ryggrodd" ?

ok, så knäböjj är det enda man kör varje träning, de övriga alterneras?

Trodde jag hade koll..

Reg.datum
    feb 2012
    här har du stångrodd
    http://www.exrx.net/WeightExercises/...ntOverRow.html

när du kör på gym finns det nog nån maskin o köra istället som är bättre
    polaren som hjälpte mig o få in övningarna varna lite för den, den ska köras strikt,
    lätt att göra illa ryggen i den sa han om man kör den fel
    o man står verkligen som en räka när man kör den o toksvankar, dock jag som kör hemma har ju inget val, men enligt polaren har jag fått in den övningen rätt

japp annars är det bara knäböj som är med varenda pass

jag funderar även att eventuellt lägga in utfall o eventuellt lite armövningar på fredagar då man har längre vila än vanligt,
    tänkte man kanske kan köra lite längre pass då,

Reg.datum
    aug 2011
    men mark kör man bara ett set på? inga chins med i din version... hm...
    tack för inputen dock!

Varierar ni ordningen i vilken ni kör de olika övningarna?

Reg.datum
    jan 2010
    Nej, alltid samma ordning när jag kör.
    Marklyften kör jag inte som 5 reps x 1 set.
    Jag kör 5 set med 1 rep!

O kör som sagt versionen utan stångrodd...
    Senast redigerat av qwe den 2012-06-05 klockan 18:49.

Reg.datum
    feb 2012
    kör åxå oftast i samma ordning, dock kör ja lite hur som helst med marklyftet p.g.a brist på vikter,
    dock ökar jag varje pass där o, sist körde jag 2setx10rep på 60kg, ska ta en titt på jobbet om ja kan hitta nå lämpligt järnskrot o använda så det blir enligt programmet

Reg.datum
    aug 2011
    qwe... du kör chins istället för stångrodd? Fett att köra 5x1 på marken! Då fattar jag! Började du med juttes grundprogram och bytte sen ut nån övning, eller har du kört samma heletiiin?

kör hårt!

Själv tog jag mig ett "bonuspass" på gymet idag, mest för att jag var uttråkad o hungrig och för att träningen alltid får mig att må bra. Men helvete va svag jag var idag, dagen efter knäböjj, mark, bänk, chins, militärpress... trots att jag kör rel. lätta vikter... hursom, var det ett skönt pass!

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •