Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 160 kg... hjälp!

Reg.datum
    maj 2012

160 kg... hjälp!

Hej,

Jag heter... låt oss kalla mig för X, och vägde 160 kg för fyra månader sedan. I dag väger jag 145 kg tack vara LCHF. Tycker dock att min viktminskning på knappa kilot per vecka inte är det resultat som jag förväntade mig. Förväntade mig ett bättre resultat.

Ligger trots allt bara på 15-1600 kalorier per dag vilket i sig borde ge mer än ett kilo i viktminskning per vecka tack vara min stora övervikt. Äter frukost, lunch och middag och är aldrig hungrig.

Har också lite funderingar kring detta med mängden protein. Får inte i mig ens i närheten av den mängd jag behöver trots att jag äter ägg till både frukost och lunch samt 250 g kött, fisk eller kyckling till middag. Får enligt Minmat bara i mig 80 g vilket är för lite för min kroppsvikt. Att öka köttmängden går inte eftersom jag blir riktigt mätt på maten jag äter. Ett dilemma.

Kommentarer till min låååångsamma viktminskning, mitt intag av fett etc?

Reg.datum
    apr 2012
    Hej och välkmmen hit! Jag förstår att du är otålig. Men om du går nersnabbare i vikt får du förmodligen problem med löst skinn.

flippjenny Gäst
    Från alltomlchf.se:
    Protein: omkring 1 gram protein per kilo kroppsvikt per dag. En del brukar ange 0,5 - 1,5 gram per kilo kroppsvikt - den lägre siffran om man är mycket överviktig och den högre om man tränar mycket.

Så det verkar nog vara helt okej med din proteinsiffra tycker jag. Men om du tränar så får du nog öka

Jag tycker att din viktnedgångtakt är helt perfekt - jag tror helt ärligt att om du går ner fortare så kommer du få massa överbliven sladdrig hud att operera bort efteråt. Bättre att ha tålamod - tänk ändå, om det fortsätter i den här stadiga takten så är det egentligen inte särskilt långt kvar tills du nått målet. Du kommer tappa galet mycket på bara ett år.

Reg.datum
    aug 2010
    Jag håller med Lillnettan, tycker oxå att det är lagon takt.

Grattis till de minskade kilorna!

Jag måste nog hålla med övriga talare, om du känner att du vill ha mer protein. Varför inte ta en proteinshake? Grattis till de minskade kilona och lycka till med fortsättningen!

Reg.datum
    aug 2011
    Det är bara att fortsätta, kör du detta i samma takt så har du gått ner 45 kg på ett år. Det kan du ju omöjligtvis vara missnöjd med. Sätt igång och träna och höj förbränningen!

Reg.datum
    dec 2011
    1 kg i veckan är ju jättebra. Och som de andra säger, om du går ner snabbare kommer huden inte hinna med och bara hänga och sladdra ist. Och tänk så här, du gick ju inte upp alla kilon på några månader? Låt det ta sin tid

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •