Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: bryta mot LCHF

Reg.datum
    apr 2011

bryta mot LCHF

Hej!
    Jag började med LCHF för ca 2 veckor sedan. Nu ska jag åka ner till Afrika och arbeta som volontär i 2 veckor vilket kommer innebära att LCHF-kosten kommer brytas helt. Hur tycker ni att jag ska göra; Bör jag fortsätta med LCHF tills det att jag åker och fortsätta som vanligt när jag kommer hem eller är det bättre att vänja kroppen med långsamma kolhydrater innan jag åker (så inte kroppen får en chock när jag kommer ner)?

Någon som har något förslag eller har varit i liknade situation?

Tack på förhand!

Varför ska du byta kosthållning bara för att du åker utomlands? Jag tvivlar på att du inte kan få tag i ägg, kött och grösaker i Afrika.

Jag skulle nog gått över till en mer GI-aktig kost ett par dagar innan. Inte svulla i mig massa vitt bröd, socker etc. men äta mer kolhydrater från rotfrukter, nötter och sånt. I alla fall min mage brukar få en chock när jag har varit strikt ett tag och plötsligt inte är strikt längre, och det är onödigt att få ont på en resa. Alternativet är förstås att försöka äta lchf även under resan.

Reg.datum
    sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lillnettan Visa inlägg
    Jag skulle nog gått över till en mer GI-aktig kost ett par dagar innan. Inte svulla i mig massa vitt bröd, socker etc. men äta mer kolhydrater från rotfrukter, nötter och sånt. I alla fall min mage brukar få en chock när jag har varit strikt ett tag och plötsligt inte är strikt längre, och det är onödigt att få ont på en resa. Alternativet är förstås att försöka äta lchf även under resan.
    Jag hade rekommenderat samma

Reg.datum
    apr 2011
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    Varför ska du byta kosthållning bara för att du åker utomlands? Jag tvivlar på att du inte kan få tag i ägg, kött och grösaker i Afrika.
    Det blir nog väldigt svårt då vi kommer äta det som man traditionsenligt äter i Afrika (inte för att det är tradition utan mer för att det inte finns så mycket annat) vilket är kolhydratsrika rätter.
    Men då tror jag att jag kör GI mässigt någon vecka innan bara för att vänja magen. Sedan blir det hårdkör efteråt (:

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    På vissa håll i Afrika är det nog extremt ont om både kött och ägg och det är väl främst i sådana områden som volontärer är aktuella.

Citat Ursprungligen postat av krysopras Visa inlägg
    På vissa håll i Afrika är det nog extremt ont om både kött och ägg och det är väl främst i sådana områden som volontärer är aktuella.
    Bara att ta fram spjutet och jaga

Reg.datum
    maj 2012
    Det är ju en möjlig utväg iofs

Citat Ursprungligen postat av krysopras Visa inlägg
    Det är ju en möjlig utväg iofs
    Ett Lejon lär ju räcka ett tag med. Eller varför inte fälla en Giraff, lär ju räcka hela resan och ett tag till

Reg.datum
    jul 2011
    Har du inte kört mer än 2 veckor händer inget speciellt, men nog kan du äta LCHF fastän du är i Afrika. Skulle förvåna mig mycket om inte det skulle gå. Kött och grönsaker och fett finns ju där också.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •