Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7 15 16 17
Resultat 161 till 167 av 167

Ämne: Slacktivistens anteckningar

Reg.datum
    maj 2012
    Semestern är lång och tokigt varm och solig. En vecka kvar men dax att återvända till verkligheten. Vikten -0,7kg denna vecka, blodsocker var igår 5,1 och dagens ketoner 2,0. Det krävdes lite justeringar i form av fakir för att lämna platån vid 97kg. Jag skaffade mig en blodtrycksmätare förra veckan, en Omron M6 från apotea.se där jag hade en rabattkod som gav -15%. Mätte nyss 113/76 men det är högre på morgonen innan dagens dos av medicin börjar verka. Lägst var det en eftermiddag förra veckan med 109/64 vilket är för lågt så en revision av dosen behöver göras. Innan medicinerna var trycket 170/115 mätt på VC vilket med dagens dos sjönk till c:a 130/80. Därefter har LCHF sänkt det ytterligare.

Nu under semestern har maten mest bestått av brunch och middag, vissa dagar blandfärsbiff med smör enbart, ibland ett par ägg till, ibland rostbiffskivor med sås av vispgrädde och smetana. Jag har inte räknat utan utgår från c:a 400-600g proteinkälla som kött eller fågel om dagen. Lite tomat, gurka och vitkål kan följa med ner ibland.

Reg.datum
    maj 2012
    Slut på semestern men inte vädret. Halvkilot ner senaste veckan, 5,9 blodsocker och 1,2 ketoner. Det rullar på men dagens lunch blev svår då det bara serverades panerade saker vart man än gick. Morr...

Reg.datum
    jun 2012
    Vad ska du göra om 3.6kg när du kommit i mål ?

Reg.datum
    maj 2012
    Det vet jag inte riktigt men jag har inga planer på att förändra något så det kan hända att jag skjuter över green

Reg.datum
    maj 2012
    Två veckor sedan sist. Två första veckorna med lunchrestaurangerna vid jobbet efter semestern. +1,3kg. Blodsocker 5,6 i lördags och 7,7 idag. Ketoner 0,8. Jag vet inte vad som händer. Jag misstänker smygsocker i lunchmaten då en del saker smakat lite sötare än vanligt. Eller så har jag blivit känsligare för kolhydrater.

Får försöka återta kontrollen. Det är fortfarande bara en av restaurangerna som serverar LCHF men det är även den minsta och ofta full, tyvärr.

Reg.datum
    maj 2012
    Efter ett par veckor till i diket är jag tillbaka igen. Glömde vägningen i morse så det får jag ta en annan gång. Förra söndagen var blodsockret uppe i 8,1 vilket definitivt inte är bra. Igår var det nere i 5,9 och dagens ketoner 1,4.

Reg.datum
    maj 2012
    Känns som lite omstart. Efter allt dolt socker fick jag rätsida på det hela igen. Vikten har stigit ganska snabbt och var stundtals över 98kg men idag landar den på 97,2kg i snabbt fallande trend, dvs en del vätska håller på att försvinna. Gårdagens socker 6,1 och BT 118/78 samt dagens ketoner 2,0 så det är inne i "optimala" intervallet.

Igår fixade jag en gryta på köttfärs jag hittade i frysen som var dryga året gammal. 700g färs, ett par gula lökar, tomatpuré, Bongs oxfond, Rene Voltaire tamari, kryddor. Ingen extra vätska förutom lite rödvin. Kokt ett par timmar. Jag är fortfarande mätt och hälften är kvar till ikväll.

Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7 15 16 17

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •