Sidan 2 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 167

Ämne: Slacktivistens anteckningar

Reg.datum
    maj 2012
    ICA och City Gross kostar inget. Coops MedMerakort kostar en hundring. Jag använder inget av dem som betalkort. Därefter anmäler man sig i varje butik man vill scanna i.
    På ICA Maxi och City gick jag till kundtjänsten och fick ett temporärt kort och kunde använda det samma dag. På Coop sa jag till i en kassa där man betalar hundringen, sedan kommer kortet senare och därefter anmäler man sig för scanning i kundtjänsten.

Reg.datum
    maj 2012
    Över långhelgen ska jag prova alkoholfritt för att se hur det påverkar. Jag misstänker att det bromsar viktnedgång mer än man tror.

På torsdag ska kyckling med currysås testas igen, denna gång utan psylliummjöl

Reg.datum
    maj 2012
    Mätt och belåten men inte på currysåsen. Trots 3 äggulor blev den bara marginellt tjockare. Jag kanske har fått ägg från konstiga hönor, vad vet jag. EN rejäl klick smör och fräser ner någon msk curry, i med 2 dl av kokspadet och 1 dl grädde. Kokar ihop en aning, drar av och kör i gulorna. Såsen blev vansinnigt god men alldeles för tunn. Jag trodde inte Kockens fulcurry kunde smaka så bra.

Får labba vidare.

Reg.datum
    maj 2012
    Idag skriver vi 106,2 kg. Ingen förändring således. Gör inget, det är i alla fall ingen signifikant förändring uppåt.

Det beror antagligen på att jag inte gillar att lämna mat på tallriken. Denna veckan har jag känt en sak jag inte känt någon gång tidigare, jag kände mig mätt innan tallriken var tom. Kanske kroppens signalsystem är på väg att återställas? Jag borde lyda dessa signaler och sluta äta. Tydligast var detta i torsdags när jag ugnsbakat två laxfiléer (ni vet de frysta man köper i fyrpack) med salt, peppar och parmesan på och åts med hollandaisesås. Efter en och en halv filé kom mättnadskänslan men jag åt upp i alla fall, kanske var dumt.

Reg.datum
    maj 2012
    Idag fick jag hem gratisblodsockermätaren så jag kan kolla fastesockret lite då och då. Den här modellen kan även mäta ketoner i blodet men då får jag köpa mätstickor först. Lustigt att tillverkarna bara ger bort mätare. De tjänar väl på det på något sätt.

På spisen puttrar en köttfärssås men med några skivor strimlad lövbiff i stället för färs. En del kolisar i men det handlar ju om totala mängden man sätter i sig.

Reg.datum
    maj 2012
    Igår gjorde jag det jag inte borde göra. Värmde det av köttfärssåsen som var kvar, c:a en och en halv portion. Råkade äta upp allt

Kände ingen vidare mättnad trots detta vilket är varningssignalen #1, för mycket kolisar.

Reg.datum
    maj 2012
    Nåväl, det är söndag och jag är lite mer glad än vanligt

Idag skriver jag 105,6 på vikten men det är inte därför jag utan för en helt annan sak, mitt mål. Fasteblodsockret. Idag mätte jag 4,4 och målet var under 6. Häsigt

Det ni. Alla tendenser till typ 2 diabetes bortblåsta Om jag nu bara kunde övertyga min äldre bror som har fullt utvecklad typ 2 och har haft 2 infarkter och en bypass efter första. Jag har alltså haft högst personliga skäl att försöka få stopp på utvecklingen. Förra året mätte jag 6,6 vilket klassas som prediabetes

I alla fall, ett helt kilo försvann denna veckan. Det är ju inte så illa pinkat av en gammal flodhäst. Jag satt i fredags och kollade igenom vad jag hittills har ätit och upptäckte att jag ätit för lite fett. Så denna helgen är inte bara fakir utan även fettfrossa Middagen igår var en avokado med räkor och olivolja och en dryga 200g ryggbiff med en tredjedels burk erikbea. Det märktes, jag började bränna ordentligt och satt och småsvettades hela kvällen till Bondfilmen (ingen ESC för mig). Dagens frukost kommer att bli ett par ägg med 3 skivor falu med rejäl klick bregott på. Jag räknar inte kalorier, bara kolhydrater (det blir 2-3g från falun).

När jag läser era dagböcker här slår det mig hur lite ni äter och att ni räknar kalorier som den värsta jojon, det är inte LCHF. Ni svälter och kroppen drar ner förbränningen. Ät fett och strunta i kalorierna. Formeln kalorier in -> kalorier ut stämmer men det folk glömmer är att en kropp i ketos läcker kalorier som ett såll till omgivningen och resultatet blir underskott i alla fall. Att man läcker märks, metallsmaken, acetondoften, mörkröd ketostix m.m.

Jag ska skaffa ketonmätstickor till min blodsockermätare. Kan bli intressant då maxvärde som kan mätas är 8 mmol/l. Jag kommer nog att sätta myror i huvudet på min läkare.

Ladies and gentlemen, eat fat

Reg.datum
    dec 2011
    Fy fan va HÄRLIGT!!!! Grattis i massor till 4.4! Levande bevis på att det verkligen fungerar - håller med dig "Mer FETT till folket!" ;)

Keep up the good work Slaktivisten!

Reg.datum
    aug 2011
    Häftigt med dina värden - grattis!

Reg.datum
    maj 2012
    Tackar. Hoppas verkligen jag har lyckats stoppa utvecklingen mot typ 2.

Idag var en sån där "teamdag" annorstädes och då blev det den mat som fanns. En vegetarian och en LCHF i teamet. Det var omöjligt. Det blev för min del LCLF i form av en ost- och skinksallad där jag petade undan ett berg av majs. Enda fett som fanns var Lätta, något jag vägrar äta, inte bara för att det är dåligt fett utan för att det smakar illa.

Hemma nu och har kompensationsätit 6 ostskivor rullade med en klick bregott i varje.

Sidan 2 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •