Sidan 3 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 13 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 167

Ämne: Slacktivistens anteckningar

Reg.datum
    maj 2012
    Nu har jag satt upp ett mål efter att jag nått det första, blodsockret. Målet blir BMI under 25.

Reg.datum
    maj 2012
    Idag skriver vi 105,3 kg. Hela 3 hg ner Segt femte kilo detta. Antagligen har jag inte fått riktig fart på fettbrasan ännu. Jag misstänker att jag trots försiktighet får i mig för mycket kolisar på lunchrestaurangen. Får försöka göra något åt det. Öltunnan har i alla fall krympt 2 cm.

Helgen har varit fakir med mejerier borttagna men ett och annat glas rödvin slinker ner

Nu redigerar jag till 105,0. Jag var tydligen inte helt utrensad vid första vägningen. Andra vägningen efter att jag ätit en 200g färsbiff med 2 msk bea dessutom
    Senast redigerat av Slacktivisten den 2012-06-03 klockan 11:50.

Reg.datum
    maj 2012
    Det verkar som om jag fick rejäl snurr på fettbrasan denna helgen. Ställde mig nyss på vågen för skojs skull, 104,7 kg vilket summerar veckan till -0,9 kg.

Lite väl snabbt men jag får nog i mig okända kolisar i veckan.

Reg.datum
    maj 2012
    Bakslag. I veckan fick jag ånyo problem med vätskeansamling i benen, ni vet när man trycker med tummen på smalbenet så blir det en grop. Jag vet därför inte riktigt vad jag egentligen väger just nu. Idag visade den 105,5 men det är i morgon det gäller.

Min balkonginglasning har kommit på plats så jag kan sitta och njuta trots att det spöregnar. Dax fixa blommor (och kryddväxter) att ha där. Saknar egen färsk persilja som är ett måste i bean. De där "färska" i plastlåda på ICA smakar inte riktigt som på riktigt.

Enligt beräkningar ska jag sätta i mig mellan 2200 och 2500 kcal dagligen för att hålla vikten. Det är faktiskt svårt med LCHF, när jag kollat landar jag på 1800. Det är antagligen därför jag har lite svårt att få kroppsfettet att släppa ordentligt.

Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av Slacktivisten Visa inlägg
    Enligt beräkningar ska jag sätta i mig mellan 2200 och 2500 kcal dagligen för att hålla vikten. Det är faktiskt svårt med LCHF, när jag kollat landar jag på 1800. Det är antagligen därför jag har lite svårt att få kroppsfettet att släppa ordentligt.
    Fast om det är viktnedgång så skall du ju äta mindre och för ungefärlig nedgång på 0,5 kg/veckan då innebär det ca 500 kcal/dag mindre. Det du skriver låter ju då ganska rimligt.

Reg.datum
    maj 2012
    Kroppen ökar förbränningen om det mesta av energin kommer från fett. De flesta behöver inte snåla på kalorierna utan de går ner ändå, kroppen läcker ut en del oförbrukade kalorier.

Hur som haver så är det söndag och en lagom dag att ställa sig inför skranket och avslöja allt. Jag skrev igår om problemen med vätska men idag har jag lyckats driva ut den. Vågen stannade på 104,3. Troligen lite vätska kvar men -0,4 på 2 veckor är i alla fall en framgång, i synnerhet som jag slarvade med en pizza för dryga veckan sedan.

Ännu så länge klarar jag att äta på lunchrestaurangerna. Jag väljer den mat som känns bäst att göra LCHF av. Ibland lägger den thailändska tjejen på en köttbit till när jag frågar efter en utan potatis. Mycket sallad med en liten skvätt dressing med okänt innehåll, 3 portionsförpackningar bregott and that's it. Snart är det semester och då kommer jag att ha bättre kontroll över intaget.

Skriver detta med en mugg starkt Blue Java från Zoegas med en rejäl klick kallpressad kokosolja i.

Reg.datum
    jun 2012
    Blogginlägg
    2
    Hej.
    Är ny här inne.
    Vill bara berätta att era bitar i detta forumet ger mig mycket tips och ideer.
    Det tackar man för. Har suttit och råläst sedan igår.
    Tack för din tråd.
    (Bara lite ledsamt man känner sig ensam här inne.)
    Senast redigerat av Xanti den 2012-06-17 klockan 10:55.

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Xanti Visa inlägg
    Hej.
    Är ny här inne.
    Vill bara berätta att era bitar i detta forumet ger mig mycket tips och ideer.
    Det tackar man för. Har suttit och råläst sedan igår.
    Tack för din tråd.
    (Bara lite ledsamt man känner sig ensam här inne.)
    Joina FAcebook och "LCHF i mitt hjärta! som gruppen heter...Där är det mer liv o du kan få svar direkt...

Reg.datum
    jun 2012
    Blogginlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Zoolo Visa inlägg
    Joina FAcebook och "LCHF i mitt hjärta! som gruppen heter...Där är det mer liv o du kan få svar direkt...
    Jag har ej facebook...Tyvärr vill vara anonym pga. mitt arbete.
    Jättestort tack för att du ville bjuda in mig..
    Mvh Susanne.
    (hoppas jag svara i rätt tråd nu...man e lite osäker vart meddelande åker iväg..jag lär mig.)

Reg.datum
    maj 2012
    Du svarade i min dagbok men jag har inget emot det

Jag är själv restriktiv med fejjan, jag är lite gammaldags och vill hellre köra i verkliga livet.

Sidan 3 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 13 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •