Sidan 2 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 210

Ämne: Zoolo - vecka 20

Reg.datum
    maj 2012
    Tjolahopp!

Då har vi torsdagen den 17/5, och många har långhelg, menas andra får jobba lite till. Dagen började med att halka på en kattspya. Mysigt värre...eller inte Efter detta äventyr har jag iaf fått fram följande frukost:

Frukost: 1,5 dl Icas 10% yoghurt
    1 dl frysta hallon
    en mugg kaffe

Om jag nu då räknat rätt så innehåller denna lilla frukost 12,5 gr KH
    Men fyyyy...Såhär var det inte menat att bli..Alltså jag försöker hålla mig under 20gr KH/dag.
    Mindre klarar jag mig inte utan..måste få lite söta bär osv i munnen, men ska jag satsa fr.o.m
    måndag o gå neeeeer i vikt, då får jag nog klara mig på 5g KH/dag. Hur ska det gå???

I don't want to be this bouncing woman no more huhu

Motion: Hör o häpna vänner, men jag har tagit en 20 min rask promenad innan lunch idag!! Weeheee! Jo det gjorde ont o sträckte i benet o hälarna, och jag flåsade o jag svettades, MEN jag gjorde det!

LUNCH: 125 gr skalade tinade räkor
    4 st plommontomater - små cocktailvariant
    10 svarta oliver
    2 übermjuka goda avocados
    real fuckin' majjo

Då ska vi se via minmat.net vad detta månde bliva: Det var då själve...nääää..10,5g KH?? Avocadon var boven..Då vet jag det*morr*
    Kanske brände jag bort dom fulingarna med min promenad. Vad tror ni?

Jag lyckades skaffa mig en ticker..så på måndag komemr det stora avslöjandet om min vikt...
    Senast redigerat av Zoolo den 2012-05-17 klockan 13:56. Anledning: Stavfel, påfyllnad av dagens mat mm

Ett tips är att utesluta allt som inte är paleo, alltså: ät stenålderskot med ett LCHF-tänk sp kommer du lätt ner till den kolhydratsnivån du siktar på. Det blir lätt att de springer iväg till det högre siffrorna när man äter mycket mjölkprodukter etc.

Basera din kost på kött, ägg, fisk, fågel, avokado, kokos o.s.v och ha mjölkprodukter inkluderade endast vid enstaka tillfällen

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    Ett tips är att utesluta allt som inte är paleo, alltså: ät stenålderskot med ett LCHF-tänk sp kommer du lätt ner till den kolhydratsnivån du siktar på. Det blir lätt att de springer iväg till det högre siffrorna när man äter mycket mjölkprodukter etc.

Basera din kost på kött, ägg, fisk, fågel, avokado, kokos o.s.v och ha mjölkprodukter inkluderade endast vid enstaka tillfällen
    Igår stekte jag ett paket bacon o kesoplättar o höll mig mätt till typ 14.30 på em. Idag iddes jag inte ställa mig o steka
    Kom på nu att jag för sjutton hade avocado hemma..Får göra ett omtänk igen angående frukost iaf..För övrigt vill jag
    gärna ha såser till maten, en skvätt grädde i kaffet osv..

Paleo?? Upplys den oupplysta...

Citat Ursprungligen postat av Zoolo Visa inlägg
    Igår stekte jag ett paket bacon o kesoplättar o höll mig mätt till typ 14.30 på em. Idag iddes jag inte ställa mig o steka
    Kom på nu att jag för sjutton hade avocado hemma..Får göra ett omtänk igen angående frukost iaf..För övrigt vill jag
    gärna ha såser till maten, en skvätt grädde i kaffet osv..

Paleo?? Upplys den oupplysta...
    Paleo = Paleolitiskt. Tiden då stenåldern var = Stenålderskot. Alltså, fokusera på stenålderskot samtidigt som du inkluderar ett LCHF-tänk i detta så blir det svårt att komma upp i nämnvärda mängder kolhydrater över huvud taget.

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    Paleo = Paleolitiskt. Tiden då stenåldern var = Stenålderskot. Alltså, fokusera på stenålderskot samtidigt som du inkluderar ett LCHF-tänk i detta så blir det svårt att komma upp i nämnvärda mängder kolhydrater över huvud taget.
    Ok, tack! Vilken kunskap det finns här på forumet..jädrar i mig...*läser vidare*

Reg.datum
    maj 2012
    Friday I'm In Love....(lallar The Cure's låt)

18/5 och idag får väl dom flesta fira helg iaf..Solen kämpar för att komma fram o det gillas Idag blir det lite shopping i "stora staden". Ska inhandla lite LCHF på Life-butiken, bläddra
    i LCHF-böcker på Bokia o svänga in till en bekant i en rolig affär. Kvällen består väl av tv-slapp o Let's Dance bl.a..kanske nån film

Dagens mat icke att förglömma. Som vanligt börjar vi med frukost då, och idag var jag duktig o ställde mig o stekte

FRUKOST: 3 kesoplättar med bacon o nybryggt kaffe - no carbohydrates whatsoever..wohooo!
    Känner dock en lätt illamåendekänsla av att äta bacon o steka plättar i smör..Får nog
    baka bröd i helgen.

LUNCH: Blev kebabkött på en tallrik med grönsaker, och även melon o bröd, MEN jag var duktig och petade undan det.
    Drack 33 cl Cola Zero till...guuud så gott att dricka nåt annat än vatten.

Handlade kokosfett,grönsaksbuljong mm på Life-butiken. Nöjd över att grejerna inte kostade multum. Köpte en "dagbok" där jag
    ska skriva in vad jag äter o även kalorier i viss mån.

MIDDAG: Ingen...tog bara ett par skivor kalkonpålägg innan jag lade mig
    Senast redigerat av Zoolo den 2012-05-19 klockan 07:57. Anledning: Fyller på vad jag ätit...igen =)

Reg.datum
    sep 2010
    "FRUKOST: 3 kesoplättar med bacon o nybryggt kaffe - no carbohydrates whatsoever..wohooo!"

hm, keso innehåller väl ändå lite kollisar?
    Nyfiken på ditt recept!

Låter riktigt gott med plättar och bacon, ska ta och laga det någon dag. att jag inte tänkt på den kombon förut?!

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av HannaLi Visa inlägg
    "FRUKOST: 3 kesoplättar med bacon o nybryggt kaffe - no carbohydrates whatsoever..wohooo!"

hm, keso innehåller väl ändå lite kollisar?
    Nyfiken på ditt recept!

Låter riktigt gott med plättar och bacon, ska ta och laga det någon dag. att jag inte tänkt på den kombon förut?!
    Du har så rätt..visst innehåller det KH. Fort o fel igen, men jag försvarar mig med att jag fortfarande är nybörjare

2,1 KH i min portion med 3 plättar fick jag det till och jag följer följande recept:

Kesoplättar 6st: 250gr Keso 4%, 2 ägg, 1 msk fiberhusk

Reg.datum
    sep 2010
    alla är vi nybörjare, tycker du gör det bra som testar och exprimenterar. testa att minska på keson, ett ägg till kanske och lite mer fiberhusk, så hittar du ett passande recept men med mindre kollisar..

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av HannaLi Visa inlägg
    alla är vi nybörjare, tycker du gör det bra som testar och exprimenterar. testa att minska på keson, ett ägg till kanske och lite mer fiberhusk, så hittar du ett passande recept men med mindre kollisar..
    Tack, men jag ryser av ägg, så jag behåller nog mer Keso istället

Sidan 2 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •