Sidan 3 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 13 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 210

Ämne: Zoolo - vecka 20

Reg.datum
    sep 2010
    Jag har ett förslag! Gör plättar (blir fyra och man blir mätt på två, du kan både ha dem som pannkakor med bär och grädde eller ha dem med ost och smör på eller var du nu gillar att ha på mackan) på 3 ägg, 3 msk creme fraishe och 2 msk fiberhusk. Blir mindre kolhydrater än med keson. Låt dom svälla några minuter och stek sedan. Gott!!

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av elinos Visa inlägg
    Jag har ett förslag! Gör plättar (blir fyra och man blir mätt på två, du kan både ha dem som pannkakor med bär och grädde eller ha dem med ost och smör på eller var du nu gillar att ha på mackan) på 3 ägg, 3 msk creme fraishe och 2 msk fiberhusk. Blir mindre kolhydrater än med keson. Låt dom svälla några minuter och stek sedan. Gott!!
    Tack för tipset, men smakar det inte bara ägg då?*ryser lite*

Jag äter kesoplättar varje morgon, tycker att den frukosten jämförelsevis är jättesnål på kh och dessutom väldigt mättande. Däremot gör jag halv sats (½ burk keso, 1 ägg, ½ msk husk) och har något till. Det brukar bli fyra plättar. Ibland lägger jag ost & skinka på dem och lägger ihop dem två och två som dubbelmackor, och ibland häller jag dill i smeten och äter tonfiskröra eller makrillröra till, eller så lägger jag på ost och stekt tacoköttfärs...bara fantasin sätter gränser.

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Lillnettan Visa inlägg
    Jag äter kesoplättar varje morgon, tycker att den frukosten jämförelsevis är jättesnål på kh och dessutom väldigt mättande. Däremot gör jag halv sats (½ burk keso, 1 ägg, ½ msk husk) och har något till. Det brukar bli fyra plättar. Ibland lägger jag ost & skinka på dem och lägger ihop dem två och två som dubbelmackor, och ibland häller jag dill i smeten och äter tonfiskröra eller makrillröra till, eller så lägger jag på ost och stekt tacoköttfärs...bara fantasin sätter gränser.
    Tack! Har makrill hemma...ost o kalkon köpte jag idag...Kanon! Då skippar jag bacon imorrn

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40
    Du skriver underbart! =))

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av mctrollet Visa inlägg
    Du skriver underbart! =))
    Tack!

Reg.datum
    maj 2012
    Då var det lördag! Väckte mig själv av att jag låg o nynnadeStört omöjligt o somna om med den sångröst jag har hihi. Mariah Carey-släng dig i väggen!
    Idag är humöret på topp. Är så glad för dom små hälsovinster jag fått genom LCHF hittills. Är bara lite bekymrad trots allt att jag får i mig för mycket fett
    och salt...Rädd att skada njurar o lever...å slammar inte ådrorna igen av allt fett? Blir det inte plack på på ådrornas väggar? Kanske nå'n som vet mer?

Idag är det planerat en längre cykeltur med sambon. Han ska bara byta däck först för han ska vara med i en tävling längre fram. Bara motionscykel, men
    det är 4,5 mil!!Fattar inte hur han ska orka. För mig räcker det att cykla upp till "stan" o handla..Solen kämpar på här, och jag säger förstås välkommen
    till den!

Då ska vi se...dagens matintaget ska ju antecknas. Har suttit o kollat repriser på Hem till gården på datorn o mumsat frukost. Idag blev det*trumvirvel*

FRUKOST: 2st mandelpannkakor med några skivor kalkonpålägg-Pärsons. Mätt som en plätt.

Efter en cykeltur som innehöll Coop & Ica,fick jag äntligen med mig Stevia Strö hem, nötter till müsli jag ska göra,samt annat smått o gott.
    Dyrt blev det, men mat kostar om man ska va på topp! Följande blev det till lunch idag:

LUNCH: Rättikagratäng - enoooormt gott o gillades av alla. Mätt blev man o jag tror det räcker tills ikväll oxå. Me like!!
    Fläskkarré
    Grönsallad

Sen tog överig familj glass*morr*, så nu ska jag leta recept på glass, för DET ska jag unna mig! Nu har jag en ENORM disk, då jag tillhör kategorin som har kaos när jag lagar mat, men det kvittar för ingen lär be om att få ta den, så den står kvar en stund till!
    Senast redigerat av Zoolo den 2012-05-19 klockan 16:43. Anledning: Stavfel igen....kan faktiskt stava så det så =)

Reg.datum
    apr 2012
    Godmorgon!
    Härlig energi i dina inlägg hoppas cykelturen går bra, ha en underbar dag!

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Hantverkarn Visa inlägg
    Godmorgon!
    Härlig energi i dina inlägg hoppas cykelturen går bra, ha en underbar dag!
    Hoppas energin smittar av sig ända upp till stora staden då, Hantverkarn. Ha en underbar dag du med

Reg.datum
    dec 2011
    Vi hade forskningsdiskussion Ang fett och om det "slammar igen" i skolan. Om man ska lyssna på den gamla rönen "ät minst 5 brödskivor om dagen" så är du redan död istortsätt. Men ny forskning där de har tagit högrisk patienter så visar det än en gång fettets goda egenskaper 9 av 10 kunde helt och hållet "frisk förklaras" efter en extrem fettkost, då de innan haft hög risk för proppar och medicinerat mot detta. Därav en anledning till att socialstyrelsen accepterat lchf som kost mot fetma samt diabetes typ 2 och andra tillstånd

Med andra ord, konstgjorda produkter är farliga. Naturligt behöver du inte oroa dig över, vi är skapta att äta ren föda

Sidan 3 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 13 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •