Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Hunger VS Sug

Reg.datum
    sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    För att uppleva riktigt ordentlig hunger skulle jag påstå att det krävs något dygns fasta samt en låg kroppsvikt. Allt annat är bara en vana.

Det finns psykisk hunger och fysisk hunger.
    Exakt! Hur ofta har det inte hänt att man blivit hungrig i en situation då man brukar äta, trots att det inte var längesedan man åt? Helt klart betingat beteende. (Pavlov)

Citat Ursprungligen postat av Aily Visa inlägg
    Exakt! Hur ofta har det inte hänt att man blivit hungrig i en situation då man brukar äta, trots att det inte var längesedan man åt? Helt klart betingat beteende. (Pavlov)
    Precis. Jag blir bara oerhört trött och irriterad på folk som "aaaah, jag måste äta, har inte ätit sedan sju imorse" när klockan är 11. Förfan, jag har inte ätit sedan 20 igårkväll, kommer med all sannolikhet att träna i eftermiddag och inte äta innan 20 ikväll igen. Äter man bra mat blir man inte hungrig inom ett par tre, fyra timmar. No way!

Jag har fastat i 50 timmar som längst för att prova på bara och jag var då inte det minsta hugrig när jag bröt den fastan.

Reg.datum
    jun 2012
    Kom tänka på denna tråden häromdagen. Där jag handlar mitt veckomat, behöver jag gå förbi lösgodisavdelningen för att komma till kassorna. Jag tittade på folk som skyffla lösgodis i påsarna och kom tänka på det magiska ögonblicket när man öppnar påsen hemma i soffan och plockar fram den första biten... jäklar vad jag blev sugen. Men bara en kort stund. Ty jag flyttade tanken till min egen kundvagn som bla. innehöll prosciutto, bresaola och västgäta kloster... mumma

Reg.datum
    apr 2012
    Förut blandade jag nog ihop sug med hunger. Men nu efter flera månader på lchf och några veckor på någon slags paleo variant av lchf så får jag tydliga hungerkänslor, och är väldigt sällan sugen på något, så jag län er helt klart skilland på hunger och sug numera. Men är man van att äta mycket socker och stärkelse kan jag tänka mig att man har sånt kolhydrat/ socker beroende att man inte känner skillnaden.

Citat Ursprungligen postat av Solen Visa inlägg
    Förut blandade jag nog ihop sug med hunger. Men nu efter flera månader på lchf och några veckor på någon slags paleo variant av lchf så får jag tydliga hungerkänslor, och är väldigt sällan sugen på något, så jag län er helt klart skilland på hunger och sug numera. Men är man van att äta mycket socker och stärkelse kan jag tänka mig att man har sånt kolhydrat/ socker beroende att man inte känner skillnaden.
    Jag skulle vilja säga att de som äter mycket raffinerade kolhydrater rubbar sin hungerkänsla totalt.

Ta som exempel; negerbollar. Man kan äta hur mycket som helst. 30 stycken stora sådana klarar nog vem som helst. Varför? För att det är sött och man blir bara mer sugen desto mer man äter. Prova istället att ta bort sockret, havret och kakaon och rulla smörbollar i kokos. Du skulle garanterat inte äta lika mycket om ens något alls så länge du inte fastat i några dygn och fått uppleva riktigt hunger.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •