Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Camping Lchf-mat?

Reg.datum
    feb 2012
    Blogginlägg
    1

Camping Lchf-mat?

Hej! Ska ut och tälta i ca 2 veckor och skulle gärna vilja ha tips på enkla recept man kan göra med ett litet stormkök (har dock ingen stekpanna till men kastrull). Funderar på att köpa Lowcarb-bröd från Carbzone för en enkel frukost. Vad kan man köpa med som är hyffsat enkelt att förvara också? Kommer ta med en kylbag (eldriven).

Skit i frukost så slipper du det. Köp kött och grilla en rejäl laddning på kvällen. Är du hungrig på dagen så kokoa dig några ägg.

Kan inte bli lättare än så.

Reg.datum
    feb 2012
    Blogginlägg
    1
    Tack för svar men måste säga; Å nej! Frukost är min heligaste måltid. Då hoppar jag hellre över lunchen

Lägg frukosten senare på dagen då, kan inte bli smidigare.

Reg.datum
    sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av kitkat_h Visa inlägg
    Tack för svar men måste säga; Å nej! Frukost är min heligaste måltid. Då hoppar jag hellre över lunchen
    Frukost i all ära, om man är hungrig då, men bröd? Försök hitta bättre mat att äta, även om brödet sägs vara "LCHF vänligt".

Hoppas du får en toppenbra semester!

Reg.datum
    feb 2012
    Blogginlägg
    1
    Kokta ägg med lite majo i en skål kan ju funka kanske? Bröd, LCHF-bröd måste ju vara okej?
    Sen är det ju detta med campingsemester, man börjar dagen med frukost (vid kl 8) sen är man ju ute på äventyr hela dagen så då är det ju bättre med bamse-frukost som du står dig framtill middagen. Blir billigare och mycket lättare på tanke på hur många lunch-hak det finns på semesterplatser men LCHF inriktad mat (inte så många bland allra smörgås/bull-fik..) Vad tror ni?

Reg.datum
    aug 2010
    Jag är på husvagnssemester just nu. Det funkar jättebra att göra äggmjölk i vagnen, även om det inte finns ngn micro att smälta smör i. Tog med stavmixern.

Annars funkar makrillfilé, ölkorv, tonfisk m majo o ägg.

Vissa mornar blir det lchf bröd, men messt äggmjölk.

Varför ska det vara så krånglit? Grilla kött, herregud!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •