Sidan 22 av 22 FörstaFörsta ... 12 20 21 22
Resultat 211 till 217 av 217

Ämne: Min viktresa

Reg.datum
    jun 2012
    Det var ett bra tag sedan jag skrev här. Viktnedgången rullar på igen och senaste tiden har gått åt att försöka normalisera kosten litet mer. Dvs att införa mer "grönt" på tallriken. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i grönsaker, men försöker hitta nya favoriter bland dem i hopp om att kunna avveckla multivitaminerna. Det går litet sådär... dom grönsakerna jag äter nu, ger mig luft och morrande i magen på morgonkvisten. Jag har börjat fisa mer än innan ? Det trodde jag faktiskt inte att skulle ske. Men nu är vi där ! Morrandet ihop med ökade hungerskänslor på morgonen, tar jag som ett tecken på att grönsakerna mättar sämre. Grönsakerna har också gjort att den totala mängden mat per måltid mätt i gram ökat radikalt och därför har jag behövt minska proteinerna för att inte vänja mig vid mängdmässig överätande och tänja ut matsäcken. Men mycket avokado väger därefter ! "Testandet" för att hitta en bra matbalans fortsätter...
    Senast redigerat av Limp den 2013-08-09 klockan 08:08.

Reg.datum
    jun 2012
    För stora portioner verkar påverka vikten min oavsett vad portionerna än består av. Veckans ingångsvikt är något enstaka hekto upp än vid förra vägningen. Därför ska jag denna veckan försöka dra ner portionstorleken igen samt se över hur jag kombinerar innehållet i den. Morrandet i magen och de ökade hungerskänslorna fick mig nämligen öka portionstorleken och utfallet av det stoppade viktnedgången. Det har också gått åt mer kokosolja än innan för att slippa hungret. Jag ska också minska ostkonsumtionen och ersätta det med annat... frågan är bara vad ?

Reg.datum
    jun 2012
    Vikten fortsätter krypa sakta neråt. Denna veckan har jag dragit ner grönsakerna och mättnadskänslorna har ökat samt att viktnedgången åter tagit fart. Nu vet jag i alla fall hur jag bromsar vikten så småningom.

Reg.datum
    jun 2012
    Ost är gott... jag har smakat genom en massa olika sorter på sistone... och vikten står absolut stilla igen. Nåväl, jag har inte brottom. Ska dock försöka minimera ostätandet till stark grönmöglost närmaste veckan så kanske viktnedgången kommer igång så småningom.

Reg.datum
    jun 2012
    En månad har gått sedan mitt sista inlägg och jag är egentligen fortfarande kvar på min "ostplatå". Vikten står sig stablit runt 92-93 kg och det verkar var var just osten som gör att inget händer. Släpper jag taget från osten, börjar vikten krypa neråt och tillför jag åter ost på tallriken, går vikten upp. Just nu trivs jag med livet och vikten som den är samtidigt som fåfängan säger att jag skulle gärna vilja väga ca. 7 kg mindre. Vi får se hur länge "viktparkeringen" håller...

Reg.datum
    jun 2012
    Verkar vara bara jag skriver numera här. Nåväl... jag får väl roa mig själv då Hur som helst, har vikten börjar röra på sig neråt igen. Jag äter fortfarande mycket ostar, men har även infört mer grönsaker på tallriken. Iofs "toppade" med majonäs och creme fraiche för att hålla fettet högt. Kryddsmöret har jag i sin tur dragit ner nästan helt. Vi får väl hoppas på att viktnedgången fortsätter, ty jag har några kilon kvar till normalt BMI. Just nu befinner jag mig på samma nivå som innan platån inträffade några månader sedan.

Reg.datum
    jun 2012
    Nu är det drygt en månad sedan sist igen. Inte blev det mycket viktnedgång den senaste månaden. Julostsuget som satte igång är nog en delorsak i det hela. Sedan kan vi lägga på julskinkan och alla andra goa proteiner. Tillsatta kolhydrater har jag inte ätit mer än två pepparkakor som smakade som de alltid gjort. En sak har dock hänt och numera äter jag efter en egen tallriksmodell. Den har tre olika delar och en av dem är allerådande kött, andra tredjedelen handlar om grönsaker och den sista tredjedelen är alltid reserverat för "cole slaw". Grönsakerna gör mig nämligen hungrig, men jag försöker balansera med fet egenhändigt gjort vitkålssallad, som jag upplever mättande.

Kostförändringar tar sin tid... oftast lång tid och man skulle kunna säga att numera är jag inne på steg två i min omvandling till det normala. Det första steget var att bli av med övervikten och nu handlar det om tallrikens innehåll. Det tredje steget är kanske motion eller något annat, men det får jag återkomma till när andan faller på.

Sidan 22 av 22 FörstaFörsta ... 12 20 21 22

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •