Sidan 1 av 22 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 217

Ämne: Min viktresa

Reg.datum
    jun 2012

Min viktresa

Har nu ätit enligt LCHF drygt 2 månader och kan med glädje meddela att jag nått mitt första delmål... ett BMI under 40

Nästa delmål är satt till 125 kg som jag nådde under Reductilbehandlingen ca. 5-6 år sedan. Jag har bestämt mig att om jag når dit, blir det en rejäl belöning. Då ska hela klädgarderoben förnyas och kanske ny klädstil införas.

Därefter är det 110 kg som gäller som efterföljande deletapp. Det stämmer överens med vikten min, när jag slutade röka en gång i tiden. Slutmålet har jag tillsvidare satt godtyckligt till 100 blankt, utan att det egentligen har något symbolvärde. Det känns litet som att delmålen är viktigare och slutmålet får bli, vad det blir.

Nu ska jag dock ha litet semester och göra en tripp till Norrland. För att säkra tillgången till stekt bacon som jag älskar, har jag skaffat ett gasoldrivet resekök och uppsättning stekpannor som medtages. Kylväskan är också framplockat och nu ska jag iväg och handla reskost...
    Senast redigerat av Limp den 2012-07-17 klockan 10:25.

Reg.datum
    jul 2012
    Citat Ursprungligen postat av Limp Visa inlägg
    Har nu ätit enligt LCHF drygt 2 månader och kan med glädje meddela att jag nått mitt första delmål... ett BMI under 40

Nästa delmål är satt till 125 kg som jag nådde under Reductilbehandlingen ca. 5-6 år sedan. Jag har bestämt mig att om jag når dit, blir det en rejäl belöning. Då ska hela klädgarderoben förnyas och kanske ny klädstil införas.

Därefter är det 110 kg som gäller som efterföljande deletapp. Det stämmer överens med vikten min, när jag slutade röka en gång i tiden. Slutmålet har jag tillsvidare satt godtyckligt till 100 blankt, utan att det egentligen har något symbolvärde. Det känns litet som att delmålen är viktigare och slutmålet får bli, vad det blir.

Nu ska jag dock ha litet semester och göra en tripp till Norrland. För att säkra tillgången till stekt bacon som jag älskar, har jag skaffat ett gasoldrivet resekök och uppsättning stekpannor som medtages. Kylväskan är också framplockat och nu ska jag iväg och handla reskost...
    Grattis!! Det känns alltid bra när ett delmål är nått, eller hur?

Jag är också väldigt färsk här men har gått ner av mig själv, genom
    att endast käka kyckling å fisk med grönt. Jag börjar med LCHF mer
    på allvar från torsdag.

Lycka till fortsättningsvis också,

Lisbeth

Reg.datum
    dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av Limp Visa inlägg

Härligt och bra jobbat!

Reg.datum
    jun 2012
    Det fungerar faktiskt ypperligt med "resekokare" när man blir plötsligt hungrig. Från en rastplats intill E4:an i Norrland i går kväll...

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fardkost.jpg 
Visningar:	30 
Storlek:	55,6 KB 
Id:	725

Reg.datum
    sep 2010
    Aaah fy fan vad smart!!!
    Vad drivs plattan av?

Reg.datum
    jan 2011
    HAHA kungligt.

Reg.datum
    jun 2012
    Lillsemestern i Norrland är över, liksom kockandet vid landsvägen. Det gick faktiskt bra med maten. Jag bodde på hotell, men programmet mitt var fullpackat, så jag avstod från hotellmaten och använde "gasolkokaren" när jag blev hungrig. Åt faktiskt bara två gånger om dagen... frukost och middag och mest bacon, ägg mm.. En av kvällarna blev det sedan grillfest och det blev grillat med beasås samt vattenmelon som "godis" och efterrätt.

Åter hemma vägde jag mig och vågen stannade under 136-strecket. En övernattning med ombyte och påfyllning av väskan med rena kläder och vidare på jobbresa mot Skåne. I Jönköping stövlade jag in på Lidl och de hade rea på Paprikasalami. Blev så sugen att jag köpte en hel korv på 650 gram liksom ett packe Emental och nu vet ni vad jag åt i kväll och vad det blir för något i morgon också

Funderar på att köpa kylskåp till bilen...

Reg.datum
    jun 2012
    Det var ett tag sedan sist ! Vikten fortsätter och vandra neråt i lagom takt och jag börjar få smak på italiensk och spansk lufttorkat skinka. Lika gott som godis Det blir och besöka Lidl idag med. Deras Emental är så gott.... så gott ! Mitt ätande fortsätter med två mål om dagen. Under förra veckan testade jag iofs att äta frukost och lunch istället för frukost och middag. Testet föll väl ut och jag ska testa mer denna veckan. Vår personalrestaurang på jobbet med "plockmat" ger denna möjlighet. Risken finns iofs att lassa för mycket på tallriken, men gissar att det behövs om man ska avstå från middagen.

Jag har också beställt en ny våg. Mitt gamla pendlande personvåg, vågar jag inte längre lita på. Den kan plötsligt efter upprepare vägningar visa mycket olika och upp och ner med stora diffar. Hoppas kunna få mer besked på hektot när i framtiden och kunna även analysera om viktuppgångar inträffar.

Nästa personliga mål... under 130 kg sista augusti.

Reg.datum
    jun 2012
    Idag har jag åter haft huvudverk hela dagen. Mätte blodtrycket i morse och det såg bra ut 127/81.Mätte blodtrycket nyss och det blev ungefär samma värden 127/77. Så huvudvärket kan ju inte handla om blodtryck, fast det känns som sådan. Inte heller borde det bero på för högt blodsocker. Jag kan iofs inte mäta blodsockret just nu, men nedan ser ni hur dagens kostintag ser ut.

Kcal Protein Fett Kh
    Emmenthalost 125 g 485,0 38,1 36,9 0,0
    Paprikasalami 125 g 457,5 27,5 37,5 2,5
    Kaffe 400 g 8,0 0,4 0,0 1,6
    Kokosfett 15 g 30,0 0,0 15,0 0,0
    Mineralvatten 5 dl 0,0 0,0 0,0 0,0
    Hjortstek 150 g 225,0 32,6 2,0 0,0
    Klosterost 150 g 525,0 39,0 46,5 0,0
    Summa 1730,5 137,6 137,8 4,1

Kvällsmaten åt jag nyss och det kanske blir några gula Babybells senare ikväll som inte påverkar helheten mer än mariginellt. Frågan är om blodsockret kan vara för lågt ?

Ps. De gula Babybel'en av emental smakar ingen vidare enligt mitt tycke och smak. Ds.
    Senast redigerat av Limp den 2012-08-07 klockan 17:39.

Reg.datum
    jun 2012
    Det slår mig att jag kanske dricker för litet vätska huvudvärksdagarna...

Sidan 1 av 22 1 2 3 11 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •