Sidan 20 av 22 FörstaFörsta ... 10 18 19 20 21 22 SistaSista
Resultat 191 till 200 av 217

Ämne: Min viktresa

Reg.datum
    jun 2012
    Inte blev det och nå delmålet denna vecka. Viktnedgången stannade på ynkliga 0,3 kg. Näväl, det kommer massor med nya veckor efter denna. Huvudsaken är dock att vikten knallar neråt...

Reg.datum
    jun 2012
    Nu är jag under 30 i BMI, vilket innebär att tiden som fet är definitivt över. Numera är man bara överviktig. Nästa steg blir och försöka hamna på en vikt som är två siffrig och sedan börjar vandringen mot 24,9 i BMI, dvs normalvikten.

Reg.datum
    maj 2012

Snart ifatt mig

Reg.datum
    jun 2012
    Jag har varit bortrest och ätit "på känn" hela veckan, utan någon som helst vägning av maten. Det har inneburit en del höga proteiner, men som motvikt har jag också rört på mig mer än normalt. Vågen stannade på 100,9 kg i morse och nu har jag 1 kg kvar till tvåsiffrigt.

Reg.datum
    jun 2012
    Nu är det riktigt nära ! Nämligen att spränga 100 kgs viktvallen. Vågen stannade nämligen en stund sedan på 100,1 kg. Det är faktiskt över 20 år sedan jag vägde så "litet" ! Men nu ska jag äta bacon och ägg till frukost för att sedan åka till NetOnNet för att belöna mig och köpa mig litet 99,9 kgs presenter i förtid

Reg.datum
    aug 2011
    Härligt! Bra jobbat!

Reg.datum
    jun 2012
    En historisk dag... Jag har kommit i mål !

Några minuter sedan stod vågen på 99,9 kg. För säkerhets skull ställde jag mig på den flera gånger och resultatet blev hela tiden under 100. Alltså, jag har uppnått alla mina del- och även slutmålet som jag satte upp godtyckligt vid starten av min LCHF-"karriär". Nu väger jag tvåsiffrigt och hädanefter är allting ren bonus.

Vad tänker jag göra i fortsättningen... vilka nya mål ska sätta upp ? Jag har vissa tankar runt om det, men spikar inget just nu. Istället fortsätter jag som vanligt. Jag kommer även uppdatera min sticker i fortsättningen, men mållöst. Den får visa minus helt enkelt på min fortsatt kravlösa viktresa. Är inte livet underbart...
    Senast redigerat av Limp den 2013-05-26 klockan 07:35.

Reg.datum
    maj 2012

Jag tycker du ska sätta upp samma mål som jag har, BMI 25. Eller passera mig

Reg.datum
    jun 2012
    Jag sätter inga officiella mål, har jag bestämt mig. Livet får ha den gången den har i fortsättningen. Förra veckan gottade jag i mig ost. Jag har hittat nytt godis... gurkskivor inlindade i ost. Det blev många sådana.

Några dagar blev det höga proteiner och viktenedgången uteblev nästan. Proteinmängderna var inte farliga... ca. 30% upp som värst, men de vart höga flera dagar i rad och sedan gammalt vet jag att då bromsas min viktnedgång upp. Veckans summering blev ett ynka hekto ner, som lik väl kan handla om vågens felvisning. Nåväl, nu har jag haft min ostvecka och nu får det bli en salamivecka denna veckan.

Någon som vet vilket ost har minst proteiner ?

Reg.datum
    jun 2012
    Ny vecka och jakten på Slacktivistens vikt fortsätter

Matdagboken och viktregistreringen börjar kännas mer och mer oviktig. Däremot har jag börjat leta efter info om kroppens fettprocent. Jag har en fettprocent på ca. 28% och det klassar mig som fet, trots att att jag BMI-mässigt ligger under. Då är frågan var det fettet sitter utöver det synliga som man kan mäta. Så nu blir det och fundera hur ta sig till ca. 20% som skulle vara det normala. Kanske ett nytt mål...

Sidan 20 av 22 FörstaFörsta ... 10 18 19 20 21 22 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •