Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Helt grön men min första dag är slut

Reg.datum
    jun 2012

Helt grön men min första dag är slut

Hej
    Vill gärna gärha kommentarer på min matdagbok idag som för övrigt är min första Lchf dag. Har inte så mycket koll men
    Frukost: 1 Lchf brödskiva m tjock lager Bregott 2 skivor Gräddost på halva o Skinka m 1 tsk Pepparrot o skivad gurka på den andra halvan
    Sen äggröra på 2 ägg i mycket smör o Kaffe m 0.5 dl vispgrädde 1 glas utspädd fun light

Middag: 3 dl Chiliköttfärssås med creme fraicheklick i

Kväll: Omelett på 2 ägg o 4 skivor gräddost i o 4 kycklingvingar en stor bit brieost en kopp The

Mellanmål: 2 rullade skivor gräddost

Reg.datum
    jul 2012
    Låter som en sund start på dieten. Det jag kan föreslå är att du minskar på mängden mat. Tre stora måltider och mellanmål kan lätt bli för många kalorier, speciellt med fet mat.

Reg.datum
    maj 2012
    Ser OK ut. Prova gärna en klick bregott i ostrullarna. Däremot skulle jag skippa fun light helt.

Reg.datum
    jun 2012
    Hm...kan nog inte släppa sötningsmedel för då kan jag bara inte dricka kaffe eller saft "o cola som jag tänker ha till helgen" känner att jag inte kan klara detta om jag inte kan dricka kaffe el The. =))

Reg.datum
    maj 2012
    Testa kaffe och te med en tesked kokosolja i. Den oljan som har kokossmaken kvar smakar rätt sött.

Reg.datum
    jul 2012
    Citat Ursprungligen postat av Slacktivisten Visa inlägg
    Ser OK ut. Prova gärna en klick bregott i ostrullarna. Däremot skulle jag skippa fun light helt.
    Är det inte bara dumt att öka på kaloriintaget ytterligare?

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Letargi Visa inlägg
    Är det inte bara dumt att öka på kaloriintaget ytterligare?
    Bara om man är en räknare. Själv räknar jag inte utan äter tills jag är mätt. Efter några månader på LCHF verkar kroppens eget signalsystem fungera igen och jag blir mätt trots ett litet kaloriunderskott.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •