Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Brödmix Lchf bröd

Reg.datum
    jun 2012

Brödmix Lchf bröd

Hej vänner

Hittade en brödmix på Citygross sem hette "Lavkarbobröd" en brun o vit förpackning som fanns på avdelningen för specialkost..och idag provbakade jag den och det blev godare än det andra jag bakar från grunden...smakade mycket likt ett riktigt bröd =))

Är det någon annan som provat det?

Enl förpackningen är innehållet per 100 gr : Protein 8.7 Kolhydrater 2.5 Fett 8.4 Kostfibrer 21.2

Kan man äta detta bröd med gott samvete typ 50-100 gr per dag?

Läs innehållsförteckningen och avgör själv.

Reg.datum
    maj 2012
    Vad är det för ingredienser i det? Enbart näringsvärdena säger inte allt.

Reg.datum
    mar 2012
    Jag har bakat detta bröd ett par gånger också, har faktiskt en förpackning i skåpet nu, ska kolla vad det innehåller:

Frön o kärnor från psyllum, solros, sesam, pumpa o lin.
    Fiber från sockerbetor, cikoria och ärtor.
    FiberFin resistent majsstärkelse.
    Heläggpulver
    Ärtprotein
    Sukrin sötn.medel
    Mineralsalt (natriumklorid o kaliumklorid)
    Bakpulver

1 gram kolhydrader per skiva. Håller sig färskt i flera dagar, bäst i kylen.

Ett dyrt bröd, men gott. Smakar som vanligt bröd. Brödform medföljer, bara att tillsätta vatten, blanda ihop och grädda i ugnen.
    Enjoy!

Jag tycker för övrigt att det är lika bra att försöka vänja sig av med diverse bak och sötsakts substitut alá LCHF. Är man överviktigt eller har ett osunt förhållande till mat lär det inte bli bättre av att leta substitut och intala sig själv med att det är bra bara för att receptet står i en LCHF-bok.

Håll dig till naturliga och bar råvaror och försök att släppa substituttänkanded är mitt tips.

Reg.datum
    jun 2012
    Ja så kan man också se det men en frukost är bra tråkig om man inte får något att ha osten på =)) till kaffet..o just frukost är ju nästan dagens bästa måltid =)

Citat Ursprungligen postat av AnkiHbg Visa inlägg
    Ja så kan man också se det men en frukost är bra tråkig om man inte får något att ha osten på =)) till kaffet..o just frukost är ju nästan dagens bästa måltid =)
    Fundera på om det där inte är beteendet du vill komma bort ifrån? Att äta för att det ska vara så rolig och tillfredsställande som möjligt varje måltid ur alla synpunkter. Tänk om istället. Behöver du verkligen brödskivorna? Det kanske är en bättre konsistens och "roligare" än ett par kokta ägg men, är det bättre näring för kroppen? Varför äter du egentligen? Är det för att ge kroppen bra energi eller för att det jämt ska vara supergott. Ställ dig själv den frågar och försök resonera om

Reg.datum
    maj 2012

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •