Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Periodisk fasta - hur ser en dag ut för dig?

Reg.datum
    nov 2011

Periodisk fasta - hur ser en dag ut för dig?

Hej.
    Jag tänkte det kunde vart roligt att se hur ni äter så man har lite referens.

Äter oftast första målet vid 12-13, och sista målet vid 18-19.
    En kopp kaffe på morgonen och kanske en på eftermiddagen.
    Detta för att jag helt enkelt oftast inte är hungrig förrän då, skulle jag känna att jag behöver något tidigare än så så äter jag något då.
    Kör 24-36-timmars fastor någon gång emellanåt när det känns rätt.
    Tränar helst fastande (dvs innan dagens första mål, om inte det går försöker jag träna innan dagens sista mål.)
    Ser till att få i mig ordentligt med vatten under hela vakentiden.

Reg.datum
    sep 2010
    Jag har delat upp mitt totala dagsintag på två måltider, men ibland blir det bara ett mål, beroende på om jag är hungrig eller inte. Jag äter inte om jag inte är hungrig. Andra dagar vill jag ha mer, utöver mina två måltider, och då brukar jag röra ihop en äggmjölk på två ägg, 50g smör och 3dl vatten. Smaksätter oftast med lite vaniljpulver. Jag kör aldrig någon medveten fasta, utan det händer bara ibland, men oftast inte längre än ett dygn.

Reg.datum
    nov 2011
    Själv har jag kört det sedan i tisdags och hitintills har det sett ut såhär:
    Middag vid 13:00:
    Rökt Lax ca 300gram, ca 2 matskedar majjo, lite creme freche, 4 ägg
    Träning vid 20:00: EEA till träningen plus efteråt
    Kvällsmat vid 21.30 (är inte klar med tränigen förens då):
    3-4 ägg, ca 2 matskedar majjo, en knytnäve med kycklign, lite blandade gränsaker.

Ska testa att köra detta 3 veckor och se vad det blir för resultat.

Reg.datum
    dec 2009
    Jag äter normalt bara en gång om dagen och det är någon gång mellan 16 och 19. Senaste veckan har jag börjat "dricka" frukost men annars ingen mat underdagen. Jag ser det inte som "periodisk fasta". Jag äter när jag är hungrig och är jag inte hungrig äter jag inte. Inget jag egentligen planerar...

Kaffe på morgonen, mat på kvällen. Tränar jag blir det EAA innan och protein efter. Eventuellt lite kokosfett, jordnötssmör, en makrillburk eller några ägg på dagen om jag blir lite småhungrig. Annars all mat på kvällen. Är inte hungrig på morgonen, inte så heller på dagen.

Reg.datum
    feb 2014
    Hej! Har precis börjat, dricker mina alger o en kopp kaffe med en skvätt mjölk i på morgonen (grädden går tyvärr ej o utesluta)! Sen lunch kl 12, igår åt jag mandeltorsk (mycket grädde o smör i) broccoli, zucchini. På kvällen innan 20 då behöver jag oftast bara en makrill burk med majonäs till. Hinner inte träna då jag jobbar jämt men fungerar ändå ;)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •