Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Frukost smothie

Reg.datum
    apr 2012

Frukost smothie

Frukost smothie

Två råa ägg
    En halv burk kokosmjölk
    En och en halv dl bär

Mixa med stavmixer, häll i en skvätt vatten om det blir för tjockt.

Reg.datum
    apr 2012
    Blogginlägg
    8
    mums..
    Låter gott
    ;)
    Hur många gram kolhydrater innehåller smoothien?

Reg.datum
    apr 2012
    Citat Ursprungligen postat av Cocosa Visa inlägg
    mums..
    Låter gott
    ;)
    Hur många gram kolhydrater innehåller smoothien?
    Jag har faktiskt inte räknat på det, men om man väljer smultron som bär tror jag inte det blir så mycket. Kokos mjölken innehåller bara 1 g kolhydrater per 100 g i alla fall och en halv burk är 200 ml, vad nu det väger?

Jag tycker den är jätte god och till skillnad från smothien jag gjorde förut på youghurt och grädde så får jag i inget matsug av den, samt att jag tror den innehållet mindre energi.

Att äta råa ägg är ungefär lika smart som att äta kyckling rå. Det kan funka och allt kan gå väl men, likväl kan det bli åt helvete med en längre sjukhus vistelse som följd.

Gör en omelett istället eller koka äggen. Du utesluter smittorisken, tillgodogör dig näringen bättre och blir mättare.

Reg.datum
    apr 2012
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    Att äta råa ägg är ungefär lika smart som att äta kyckling rå. Det kan funka och allt kan gå väl men, likväl kan det bli åt helvete med en längre sjukhus vistelse som följd.

Gör en omelett istället eller koka äggen. Du utesluter smittorisken, tillgodogör dig näringen bättre och blir mättare.
    Det hade jag ingen aning om. Vart enda smothie recept jag sett har ju råa ägg i sig. Det är ju jätte vanligt. Vilken sjukdom skulle man kunna få?

Reg.datum
    apr 2012
    Och i carbonara har man ju rå ägg gula. Samt på vissa pizzor jag ätit utomlands...

Reg.datum
    apr 2012
    Nåja smothien blir förmodligen lika god utan ägg, äggen ger ingen smak utan är bara med för näringens skull. då får man väl tillaga äggen och äta dem bredvid.

Så är det! Runt 50% av näringen i råa ägg kan du tillgodogöra dig så koka dom bredvid låter som en mycket bättre idé

Reg.datum
    apr 2012
    Okej, men då kan man ju inte äta majonäs heller, det är ju råa äggulor och olja.

Jag har läst lite nu, risken för smitta i svenska ägg ska nu för tiden vara väldigt liten, så jag fortsätter med ägg i, det blev inte så gott utan tyvärr. Jag tar risken.

Det är inte samma sak. Den största smittorisken sitter i äggvitan men, det är ju helt upp till dig.

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •