Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: Kosten och träning

Citat Ursprungligen postat av Jimmy198203 Visa inlägg
    Ok kanon, testar jag det. Och för övrigt har jag druckit typ 3 liter vatten idag och huvudvärken e borta. Guess 1,5 liter på en hel dag och med hård träning va i klenaste laget. Tusen tack för feedback o tips nu ska magen bort haha
    Ju, det är extra viktigt att få i sig ordentligt med vätska när man inte äter något som binder glykogenet. Jag tränar hårt och ofta och dricker säkerligen 5-6 liter/dag. Du känner när du är törstig och då är det bara till att dricka.

Lycka till och kom ihåg att det tar tid. Att lägga om sin livsstil är något man ska ge tid och inte känna sig hopplös över för att man inte når sina slutmål över en natt.

Kör hårt

Reg.datum
    maj 2012
    Det jag skrev angående insulinkänslighet är en känd effekt av aerob träning, men självklart är kosten den viktigaste faktorn.

Även leder behöver belastas för att funka bra. T ex stabiliseras knäleden huvudsakligen av omkringliggande muskulatur. Att inte träna den muskulaturen gör dåliga knän sämre. En bra träningstyp för knän är cykling/spinning. Lagom avlastat om man är tung men ändå väldigt effektiv.

En bit man inte får ut av styrketräning är den smärtlindrande effekten som konditionsträning ger. Man vet också att uthållighetskonditionsträning ger förnyelse av nervceller i delar av hjärnan (hippocampus) samt förbättrat humör =)

Reg.datum
    aug 2012
    Ökat lie på protein och drack mycket mer vatten idag på träningen. Avslutade med en proteindrink som innehöll ganska mycket kolhydrater dock. Men mår mycket bättre efter träningen idag än innan. Kanske stirrat sig blind med o skippa kollisar för mycket. Kanske ska ta lite kollydrater efter träningen iallafall? IOM träningen borde dom kolhydraterna inte spela någon roll med viktnedgången. Eller vad tror ni? Blir ju ens inte mer en ca 45-50 kolhydrater dom dagarna jag tränar. Och ca 5-15 kolhydrater dom andra dagarna. Kunde till o med öka lite vikt på en del övningar idag så känns som det går framåt

Reg.datum
    aug 2012
    Citat Ursprungligen postat av krysopras Visa inlägg
    Det jag skrev angående insulinkänslighet är en känd effekt av aerob träning, men självklart är kosten den viktigaste faktorn.

Även leder behöver belastas för att funka bra. T ex stabiliseras knäleden huvudsakligen av omkringliggande muskulatur. Att inte träna den muskulaturen gör dåliga knän sämre. En bra träningstyp för knän är cykling/spinning. Lagom avlastat om man är tung men ändå väldigt effektiv.

En bit man inte får ut av styrketräning är den smärtlindrande effekten som konditionsträning ger. Man vet också att uthållighetskonditionsträning ger förnyelse av nervceller i delar av hjärnan (hippocampus) samt förbättrat humör =)
    Testade idag bara för testa. Slutade med 20 min crosstrainer. Tilläggas att för bara en månad sedan va jag död efter 5 min.klarade ej mer. Plus är tyvärr rökare. Men fimpade sista idag och känner mig iallafall i skrivandes stund att jag har motivation att sluta. Så ska bli intressant o se resultat när man varit rökfri ett tag. Vad jag förstått kan även styrketräning bli negativt vid rökning. Nått med syre i musklerna.

Citat Ursprungligen postat av Jimmy198203 Visa inlägg
    Ökat lie på protein och drack mycket mer vatten idag på träningen. Avslutade med en proteindrink som innehöll ganska mycket kolhydrater dock. Men mår mycket bättre efter träningen idag än innan. Kanske stirrat sig blind med o skippa kollisar för mycket. Kanske ska ta lite kollydrater efter träningen iallafall? IOM träningen borde dom kolhydraterna inte spela någon roll med viktnedgången. Eller vad tror ni? Blir ju ens inte mer en ca 45-50 kolhydrater dom dagarna jag tränar. Och ca 5-15 kolhydrater dom andra dagarna. Kunde till o med öka lite vikt på en del övningar idag så känns som det går framåt
    Så länge du ligger på ett energiunderskott ka du i princip äta hur mycket kolhydrater du vill. Håll proteinet konstant högt och korrigera kolhydratera så att du orkar prestera.

Sänk istället lite på fettet de dagar du känner att du behöver mer kolhydrater. Alternativt lägger du till en banan efter träningen tillsammans med din proteindrink.

Reg.datum
    maj 2012
    ... och därmed är det inte LCHF längre.

Nej, det är klart. Men, jag har läst på ett annat forum där TS disskuterar även andra utvägar. Att modifiera LCHF lite är också en väg.

Reg.datum
    aug 2012
    Hela grejen e ju må bra,bättre hälsa, gå ner i fett(viktnedgången i
    All ära men har jag en kropp med mindre fett % mer muskler ect men väger över 100 så är jag nöjd endå)
    sedan hur jag tar mig dit är jag inte låst på att jag MÅSTE köra strikt lchf. Dock kändes det bra som en grund även om jag tar lite extra kolhydrater vid träning så pratar vi inte om en stor tallrik pasta eller trycka i sig godis. Sedan får man väll känna hur kropp o själ reagerar. Vilken balans som blir bäst osv

Reg.datum
    maj 2012
    Slutar du röka kan du ta o skriva upp att din träning blir bättre, skönare och mer effektiv! Även vid styrketräning vill ju musklerna ha syre och de vill ha syre för att kunna reparera sig och bli starkare efter träningen också.

Slutade själv röka för 4,5 år sedan och är SÅ jävla glad över det, som att få ett nytt liv =)

Citat Ursprungligen postat av krysopras Visa inlägg
    Slutar du röka kan du ta o skriva upp att din träning blir bättre, skönare och mer effektiv! Även vid styrketräning vill ju musklerna ha syre och de vill ha syre för att kunna reparera sig och bli starkare efter träningen också.

Slutade själv röka för 4,5 år sedan och är SÅ jävla glad över det, som att få ett nytt liv =)
    +1.

Vill man leva hälsosamt hör inte rökning hemma.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •