Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 47

Ämne: Kosten och träning

Reg.datum
    aug 2012
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    +1.

Vill man leva hälsosamt hör inte rökning hemma.
    Kan inte annat en hålla med

so far 30 timmar rökfri iaf. En till fördel med lchf. Folk brukar ju öka i vikt och en anledning e ju att man småäter godis o allt annat skit pga saknaden av cigg. Inget jag kan göra nu, plus sötsuget e ju mycket mindre tack vare lchf. Sen om det e positivt eller negativt o inte tugga godis för själva rökstoppet vet jag ej dock hehe .

Reg.datum
    aug 2012
    Btw en liten fråga. Kör flera olika övningar på passet ( kan skriva ner hela mitt pass på tisdag) men kör alltid 12x3 på allt( förutom sittups av den enkla anledningen att jag inte klara mer en 10 x 3. Men är 12 reps X 3 set bra. Eller öka vikt med mindre reps ?

Som ex benpress. Kör på (om jag minns rätt) 40 kg. Då klarar jag precis dom sista repsen i set 3. Testade bara för o se hur det känns ,105 kg och till min förvåning va det inga större problem dom 2 repsen Jag gjorde.(vågade ej pressa mer, rädd för skador IOM man precis börjat) I det läget kanske man skulle klara 60 kg 8 x 3 .

Men vilket anser ni är bäst.

12 reps och öka vikt när jag känner att sista 3e settet är för klent(mer ork kvar)
    Eller redan nu minska reps, öka vikten , och sedan som ovanför öka mer vikt när man tycker det blir för klent.

Detta e något man bör ta med i beräkningarna med kanske.
    Som man skrivit innan jag går på energiunderskott för o få ner fett. Är otränad och gymmat ca 3 veckor bara so far.
    går på mer eller mindre strikt lchf med lite modifiering på träningsdagarna.

Lägg dig på ett reps intervall mellan 8-12 är en bra riktlinje. Klarar du mer än tolv eller klarar du tolv reps utan problem är det dags att höja belastningen.

Träna såpass tungt att du tar i rejält samtidigt som du uppehåller en korrekt teknik och arbetar i muskelns hela rörelsebana.

Reg.datum
    aug 2012
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    Lägg dig på ett reps intervall mellan 8-12 är en bra riktlinje. Klarar du mer än tolv eller klarar du tolv reps utan problem är det dags att höja belastningen.

Träna såpass tungt att du tar i rejält samtidigt som du uppehåller en korrekt teknik och arbetar i muskelns hela rörelsebana.

Ok fortsätter jag som jag gjort då tack för svaret

Citat Ursprungligen postat av Jimmy198203 Visa inlägg
    Ok fortsätter jag som jag gjort då tack för svaret
    Inga problem! Lycka till

Reg.datum
    feb 2011
    Citat Ursprungligen postat av Slacktivisten Visa inlägg
    ... och därmed är det inte LCHF längre.
    Vem säger det? LCHF står för Low carb, inte no carb. Även om man höjer mängden kolhydrater något för att kunna prestera träningsmässigt kan det fortfarande vara ett relativt lågt intag av kolhydrater, speciellt jämfört med individer som inte tränar och därför har ännu mindre behov av kolhydrater.

Reg.datum
    maj 2012
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vem säger det? LCHF står för Low carb, inte no carb. Även om man höjer mängden kolhydrater något för att kunna prestera träningsmässigt kan det fortfarande vara ett relativt lågt intag av kolhydrater, speciellt jämfört med individer som inte tränar och därför har ännu mindre behov av kolhydrater.
    Det var inte kolhydraterna jag syftade på utan proteinerna.

Reg.datum
    feb 2011
    Citat Ursprungligen postat av Slacktivisten Visa inlägg
    Det var inte kolhydraterna jag syftade på utan proteinerna.
    Ok, då är jag med. Visserligen kan vi ju diskutera den frågan också. Vem är det som har bestämt att ett högt intag av fett och protein tillsammans med lågt intag av kolhydrater inte är LCHF?

Reg.datum
    maj 2012
    Det är när man ökar proteinet så mycket att man får dra ner på fett för att inte överäta som jag tycker avvikelsen från typisk LCHF blir för stor. LCHF är inte enbart lågt kolhydratintag, det som försvinner med kolhydraterna ska ersättas med fett. Drar vi in alla möjliga fördelningar bara kolhydatandelen är låg urvattnas begreppet LCHF och allt blir en enda soppa. Nykomlingar blir bara förvirrade.

Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ok, då är jag med. Visserligen kan vi ju diskutera den frågan också. Vem är det som har bestämt att ett högt intag av fett och protein tillsammans med lågt intag av kolhydrater inte är LCHF?
    THIS!!

Är ganska så rejält trött på att man inte anses äta lågkolhydrat bara för att man äter mer protein än någon som äter 85E% fett. Vill man packa på sig lite muskler behöver man mer protein än en soffpotatis och så är det bara.

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •