Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ankis LCHF kamp fortsätter

Reg.datum
    jun 2012

Ankis LCHF kamp fortsätter

Jaha då ha jag snart hållt på i 11 veckor men är grymt besviken på resultatet.. har en kompis som hållt på med viktväktarna lika länge o tappat nästan det dubbla, mitt bltr har gått ner lite men det har hennes också, så man blir lite frustrerad minst sagt. Kan någon peppa mig att fortsätta eller förklara varför det går så förbaskat långsamt.

Jag äter inte mycket om man jämför med förut och jag tar en 40 min promenad varje morgon innan frukost och besöker gymmet ggr.

Läser för tillfället Skaldemans bok och blir då ännu mer frustrerad han skriver om att tända fettbrasan och hur mycket han rasade i snabb takt..är det så att män har lättare att bränna fett än kvinnor.

Klistrar in exempel på 2 av mina matdagar här:

18/10
    Frukost. 2 ägg med ost mellan, liten macka m rökt korv ost och tomat gurka kaffe m grädde
    Lunch: Kaffe m lite vispgrädde
    Middag: 2 stekta ägg 2 finncrisp m bregott
    Kväll: Kaffe m vispgrädde 1 liten bit brie 1/3 fetaost med en bit slanggurka till o 1 pepsi max
    Dag 22/10

1 Frukost: Omelette på 2 ägg o ost i, en liten frömacka med bregott o 3 skivor gräddost Kaffe m grädde
    Lunch: 1 skiva gräddost 1 kopp kaffe med grädde o
    Middag: 2 dl Köttfärssås med isbergssallad o 2 cocktailtomater
    Kväll kl 20 1 kopp kaffe med grädde i 2 finncrisp med bregott och 2 skivor gräddost o 1 liten bit brie

Reg.datum
    maj 2012
    Rent spontant tycker jag att det ser ut som svältkost. Samtidigt tycker jag att det är lite väl mycket kolhydrater i förhållande till resten. 2 st finncrisp är knappt 8g snabba kolhydrater bara det. Skaldeman menar på att man tänder brasan när man äter sitt dagsbehov av kalorier och 75E% fett. Nu har jag inte dina kroppsdata men de flesta brukar underskatta sitt kaloribehov.

Reg.datum
    jun 2012
    Tack för svaret..du har kanske rätt... fast jag äter 2 finncrisp kanske 2 ggr i veckan sen bakar jag Lchf bröd som jag äter 1 skiva av till frukost...kanske att jag äter för mycket ost i alla former o vispgrädde o en del smör men äter ingen tex majonäs eller kokosfett!! Sen en handfull hasselnötter kan det bli en gång varje dag nästan....men orkar inte så stora portioner mat eftersom jag gjorde en Gastric bypass för 7 år sedan. =)

Reg.datum
    jun 2012
    Så här skulle jag ätit:

Frukost: Omelett på 2 ägg o bacon, en liten frömacka med bregott o brieost på. Kaffe utan grädde
    Lunch: brieost 1 kopp kaffe med kokosfett
    Middag: 2 dl Köttfärssås med isbergssallad o 2 cocktailtomater
    Kväll kl 20: 1 kopp kaffe med kokosfett och 1 stor bit brie

Reg.datum
    jun 2012
    Hej...ok tack för tipset...fast jag vet inte hur jag skulle få i mig svart kaffe...kan man ta 1 dl mjölk varje gång istället för ½ dl vispgrädde. Sen spelar det någon roll om man har Borgmästarens Karolinost (gräddost) eller Brie för Brie har jag på kvällen =)) Hur är det med Hasselnötter brukar ta en handflata nästan varje kväll o sen en pepsi max =)

Reg.datum
    feb 2011
    1 dl mjölk innehåller mer kolhydrater än 1/2 dl grädde och betydligt mindre energi, så det skulle jag starkt avråda från.

Reg.datum
    jun 2012
    Tack Marcus... det är verkligen svårt att hitta balansen. Är det för mycket mat eller för lite, är det för lite proteiner o fett...blir frustrerad =))

Reg.datum
    feb 2011
    Om jag tolkat din ticker rätt så har du gått ned 6.7 kg på 11 veckor. Det är inte fy skam. Då är det också troligt att du fått en viktnedgång av hög kvalitet, dvs att du tappat mestadels fett, och inte muskler. Om du lyfter vikter regelbundet är det till och med möjligt att du ökat din muskelmassa under perioden.

Personligen tror jag inte att fett/proteinbalansen är våldsamt viktig, såvida man inte ligger alltför långt från normen vill säga.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •