Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: Slö i skallen - VIKTIGT möte på tisdag

Reg.datum
    nov 2012
    Nu 17 dagar senare så stå vågen på 104,7kg, fortfarande +3.2kilo efter 7 veckors LCHF men det rör sig åt rätt håll i alla fall. Äter BETYDLIGT mindre nu. Ligger på 100gr protein och 50gr fett och <5gr kolhydrater. Äter några skedar mat flera gånger per dag för att hålla mig "icke-hungrig" istället för några få större mål per dag. Det har fått vågen att röra på sig i rätt riktning. Provade en vecka med 50gr protein och 150gr fett och <5gr kolhydrater, men mådde illa och fick plåga i mig fettet och vågen stod helt stilla.

Reg.datum
    jun 2012
    Det är litet synd att du inte klarar av ett högre intag av fett, ty det är just brist på fett som gör att du blir hungrig. Har du testat kokosfett i kaffe eller te ? Det finns också något som heter MBC-kaffe där man blandar kokosfett, smör och kaffe med stavmixer till en "cappuchino".

Reg.datum
    nov 2012
    Nu 10 dagar senare börjar vågen röra på sig, om än sakta. 104kg efter en vecka. Har denna vecka, 3dagar, har jag ökat fettet till 100-150gram igen med hjälp av MBC-kaffe. Är normalt ingen kaffedrickare och får verklige plåga i mig det. Lättare vore det om jag "fick" tillsätta sötningsmedel. Vad säger er erfarenhet med sötningsmedel? Får verkligen en energi kick av MBC-kaffet så det hade vart bra om jag inte behövde plåga i mig det utan något sötningsmedel.

Dricker en hel del Jack Danials med Coke light på helgerna vilket säkert förstör min viktnedgång en del. Men man måste väl får leva också :-p

Z

Reg.datum
    nov 2012
    Det här med MBC-kaffe var ju en höjdare. Vågen stod på 103.3 (+1,8kg sedan starten för 8,5 vecka sedan, men -2,8kg från toppnotering, se ovan) i morse, och efter det har jag idag vart på muggen två gånger och gjort "tvåan" och det var säkert 0,5-1kilo som försvann :o)

Börjar dagen med 3dl kaffe med 50-60ml kokosnötsolja och lika mycket smör som jag sedan kör i mixern. Tuggar på några ostbitar och kaffet slinker ner lättare. Får grym energi i 4-5 timmar efter vilket jag äter 200-250gr fett fläskkött och ca 50gr smör och 30ml olja och redaer av med en skvätt grädde och ett ägg.

Vardagarna denna vecka ligger i snitt:
    Protein: ca 60-80 gram
    Fett: 200-230 gram
    Kolhydrater < 5gr. (en skvätt grädde i såsen och en 10 nötter som snacks men bara ibland)

Reg.datum
    nov 2012
    Hehe, MBC-kaffe är att rekommendera. 102,6kg idag +1,1kg sedan starten för 8,5 vecka sedan, men -3,4kg från toppnotering, se ovan)

Z

Reg.datum
    nov 2012
    Invägningsdag idag fredag. Upp 1,6kg denna vecka, 104,2kg. Inte kul. Har nu ätit LCHF i 10 veckor med färre än 5gr kolhydrater per dag (0-3gr/dag från grädde eller 10-12 jordnötter) och ligger fortfarande på plus . Jag väger alltså 2,2kilo mer nu än när jag startade LCHF för 10 veckor sedan. Det ligger väldigt nära tillhands att säga att LCHF är är en jättebluff.

Så jag börjar faktiskt tro på att skeptikerna vet vad dom pratar om, vilket får mig att oroa mig för att dom faktiskt också har rätt om att höga blodfetter faktiskt ÄR farligt.

Jag har de sista veckorna börjat få bröstsmärtor i övre, 12cm ner från adamsäpplet och 3cm in på höger sida i bröstet. Är 43 år gammal nu och har länge tänkt att åka in till sjukan och bekosta ett helt batteri med tester, vilket visst rekommenderas att göra när man har passerat 40år. Få se om det blir ett besök nästa vecka.

Efter 10 veckors LCHF så kan jag med stor säkerhet säga att för mig gäller:

Njutningsmetoden - Har provat att äta gott men STRIKT LCHF tills jag har blivit behagligt mätt, med har gått upp en massor i vikt.
    Mättnadskänslor - Har provat att att STRIKT lyssna på mina mättnadskänslor, och gått upp i vikt, dock väldig lite.
    Hungrig - Har provat att snåla med maten och vara hungrig, och gått ner i vikt.
    Lätt Hungrig - Har provat att vara RELATIVT "ohungrig" och vågen har rört sig ner lite.
    Massa fett - Har ökat fettkonsumtionen till 200-250gr/dag och gått upp i vikt.

Ju mera hungrig du är ju mer går du ner i vikt. Det gäller nog all typ av mat. Kalorier in och kalorier ut, resten lagras som fett.

Min kropps hungerskänslor är definitivt ingen säker indikator på att jag inte överäter.

Jag gillar dock maten, även om den kan vara lite ensidig utan grönsaker och potatis, mera grädde etc, så jag fortsätter en vecka till och kanske kan posta lite blodvärden här nästa vecka.
    Senast redigerat av Zoom den 2013-01-18 klockan 06:45.

Reg.datum
    maj 2012
    Har du provat att skippa alkohol helt? En 70cl flaska rödvin är c:a 600 kcal. 10cl Jack Daniels är c:a 280 kcal. Det är extra kalorier man inte blir mätt på. Tvärtom så sänker alkohol blodsockret vilket man blir hungrig av även om kroppen egentligen inte är det.

Annars återstår analys av vad du äter. Det finns dolda kolhydrater överallt. Här i Sverige är det druvsocker i 95% av alla charkvaror som exempel. Normalt ska man inte behöva räkna jalorierna men fungerar det inte får man ändå göra det. Med din vikt bör det basala behovet ligga på lite drygt 2000. Lägg på 300-500 för vardagsmotionen. Lägger man sig då på 2000 varav 1500 som fett och 320 som proteiner och resten som ovanjordgrönsaker och lite nötter bör man vara hemma. De 300-500 tar man då från kroppsfettet.

Men i första hand ska du kolla upp bröstsmärtan.

Reg.datum
    nov 2012
    testar....

Reg.datum
    nov 2012
    Inte kul att man blir utloggad och allt man har skrivit går förlorat..... och det två gånger i rad...Och man möts av:

vBulletin-meddelande

Ditt bidrag kunde inte hanteras eftersom säkerhetsbeviset har gått ut.

Vänligen klicka på bakåtknappen och ladda om den föregående sidan.

LCHF Forum

Reg.datum
    nov 2012
    Då är 11 veckor med LCHF avklarade och dags för invägning. 103,4kg - ner 0,6kg. Har ökat kolhydraterna en aning till mellan 10-50 gram per dag. Äter igen mindre fett, ca 150gr/dag. Är lätt hungrig under dagarna men inte så farligt men är okay så länge som vågen rör sig åt rätt håll.

Verkar som att mitt stillasittande jobb hemma i sovrummet och att jag bor i ett tropiskt klimat (30-34grader) gör att mitt energibehov inte ligger på mer än ca 1600Kcal per dag.... Äter jag mer så går jag upp i vikt och mindre så går jag ner i vikt.

Hälsoundersökning som jag lovade mig förra vecka har jag inte hunnit med då jag har haft massor att göra. Vi får se hur det går nästa vecka.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •