Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 3 4 5
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Slö i skallen - VIKTIGT möte på tisdag

Reg.datum
    nov 2012
    Snart 10 månader sedan jag började med LCHF. Har väl släppt konceptet en del men håller mig borta från kolhydrater förutom någon eller några bira på helgerna. Vägde 94kg i fredags. Hade visst losat 3kg under ett 6 veckors pass i Kina med bara kött och grönsaker och INGA mejerivaror för första gången och det verkar ge resultat.

Reg.datum
    nov 2012
    Sådär ja, nu är det över ett år sedan jag skrev mitt först inlägg här. Vågen står på 92kg och har inte rört på sig den senaste månaden då det har blivit lite många pilsner och andra övertramp. Dock håller jag vikten för första gången i mitt live utan att gå på diet. Nu tar jag i och för sig större matfriheter då o då, men i stort blir det väldigt lite kolhydrater då ölen uteslutes.

Reg.datum
    dec 2013
    Tja-ba!
    Jag läste att du också bor i Thailand och känner dig o-fräsh... men nu efter ett år har tappat okay med kilon, Grattis!
    Jag ska också ta itu med vikthelvetet ungefär ett år senare än dig och du har ju plogat upp insikten att det ska nog kunna gå
    att göra på dessa bredgrader oxå. Ville bara nämna att du är inte ensam om intresset för LCHF även om man inte bor i Sverige.
    Internet är en gudagåva!
    Hoppas jag kan stara en egen tråd efter nyåret!

Reg.datum
    nov 2012
    Hej, Det var ett tag sedan jag skrev här. Jag har fortsatt att hålla mig till kolhydratsfattig och fet mat och var nere på 88 kilo som mest. Tyvärr har detta förstörts av ledighet och för mycket öl, typ 10-12 per dag, sittandes på beachen, ute med polare och spelat biljard eller bara sitta och tjöta med dem. Vägde 90 när ledigheten startade för 3 veckor sedan och vägde 98 i morse Ett års viktnedgång utraderat på 3 veckor. mama mia. Har lovat mig att skippa öl för en lång tid framöver nu men det är inte lätt. Och vin är både krångligt och dyrt här i Thailand. Dessutom blir jag sjuk dagen efter på det.... Dricker aldrig alkohol hemma, utan alkohol är en social grej för mig. Ingen att tjöta med så är det inte gott och man går hem. Men här är nästan allt socialt förknippat med öl på ett eller annat sätt tyvärr. Någon föreslog light-öl, men gör det verkligen någon skillnad?

Reg.datum
    nov 2012
    Fluff-Buffe - Ser att det aldrig bidde någon egen tråd. Hur gick det?

Reg.datum
    dec 2013
    Citat Ursprungligen postat av Zoom Visa inlägg
    Fluff-Buffe - Ser att det aldrig bidde någon egen tråd. Hur gick det?
    Tack för sin undran Zoom! Nää, ingen egen tråd blev det... jag står still och avvaktar tills vidare. Inte så kul igentligen för jag borde verkligen behöva leva hälsosammare. Röker och dricker som om det inte fanns en morgondag fortfarande! Känner att jag har vetskap och kunskap att förändra. Antigen är jag IQ-nolla som inte fattar mitt eget bästa eller alkis-slöfock som inte orkar ta tag i mitt eget dilemma. men för varje dag som går så inser jag mer och mer att jag måste göra en Crazy-Ivan, tvärnit! Fokusera mera på vardagliga ting än att bara leva tjosan. Vara mera medveten! Har skaffat mig träningsutsrustning i hemmet... snart smäller det och jag hoppas jag kommer att trivas med så mycket mer än det drägg-liv man har levt!

Hoppas du också finner ett smartare sätt att leva... vilket du verkar ha lyckats bättre med än vad jag har gjort så här långt!
    Håll flaggan i topp och lev och lär!

Fluff-Buffe
    Senast redigerat av Fluff-Buffe den 2014-06-09 klockan 11:54.

Reg.datum
    nov 2012
    Kör fortfarande, men har fastnat på 88kg.. målvikten är satt till 77 men det verkar stört omöjligt. har haft några kortare avhopp och iom det rusat upp 5-8kg på några få veckor. Men dessa har lika snabbt försvunnit när man var tillbaka på LCHF'en igen.

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 3 4 5

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •