Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: LCHF fungerar inte, längre...

Reg.datum
    feb 2011
    Såna där beräkningsmodeller är bara något mellan tummen och pekfingret. Det kan stämma bra för vissa, men betydligt sämre för alla. Aktivitetsindex är svårt att uppskatta bland annat. Jag gjorde beräkningen för min egen del nu och resultatet blev att jag ska äta 3674 kcal per dag för att hålla min vikt. Jag vet att om jag skulle äta så "lite" så skulle jag gå ned i vikt, så för mig stämmer det inte.

Jag skulle tro att 1900 kcal inte är ett underskott för dig, isåfall skulle du gå ned i vikt, iallafall på sikt.

Reg.datum
    feb 2011
    Citat Ursprungligen postat av Limp Visa inlägg
    Nu hänger jag inte med längre, berätta mer ? Var hittar man mer info angående proteiner per kg övervikt ?
    Det känns inte helt orimligt. Då övervikten förmodligen till största delen består av fettvävnad höjs förmodligen inte proteinbehovet på samma vis som om det vore muskelmassa.

Reg.datum
    nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Såna där beräkningsmodeller är bara något mellan tummen och pekfingret. Det kan stämma bra för vissa, men betydligt sämre för alla. Aktivitetsindex är svårt att uppskatta bland annat.
    Så forskarna har fel?

Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag skulle tro att 1900 kcal inte är ett underskott för dig, isåfall skulle du gå ned i vikt, iallafall på sikt.
    Har som jag tidigare skrev minskat på kaloriintaget utan resultat. Har testat 1800, 1700, 1600, 1500 och 1400 kcal per dag. Lägre går jag inte för det börjar då närma sig "svält".

Reg.datum
    jun 2012
    Har du ätit även längre tider med ett rejält kaloriunderskott utan att gå ner i vikt, kommer knappast andra dieter heller hjälpa. Alla de bygger på kaloriunderskott på något vis. Har du testat och motionera... öka "förbränningen" ?

Vad äter du... hur ser dina måltider ut i mängd och innehåll ?

Reg.datum
    feb 2011
    Citat Ursprungligen postat av Agitopop Visa inlägg
    Så forskarna har fel?

Har som jag tidigare skrev minskat på kaloriintaget utan resultat. Har testat 1800, 1700, 1600, 1500 och 1400 kcal per dag. Lägre går jag inte för det börjar då närma sig "svält".
    Jag hävdar inte att forskarna har fel, däremot att beräkningsmodellen de använder är en grov förenkling. Det säger sig självt att bara genom att mata in kön, vikt, ålder och någon otroligt förenklad aktivitetsfaktor inte kan ge någon preciserad uppskattning av personens energiförbrukning. Fundera tex över skillnaden på två personer som väger 100 kg, och är män av samma ålder. Den ena har 4 % kroppsfett och är bodybuilder, och den andra är överviktig och har närmare 40 % kroppsfett. Mellan dessa kommer det skilja rejält i basal energiförbrukning.

Det är nog klokt att inte gå för lågt i kaloriintag då det kan ställa till bekymmer i kroppen. Däremot blir jag förvånad om inte alla individer kan finna en daglig energimängd (älkomponerad) de kan äta och gå ned i vikt utan att få några "svältsymptom".

Styrketräning brukar vara ett bra sätt att kicka igång större förbränning, som jag varmt kan rekommendera.

Reg.datum
    maj 2011
    Hej, jag står oxo still sen 1 år. Gått ner ca 35kg under 4 år. Mår toppen. MEN undrar om jag kanske äter för MYCKET fett. Mina 4 ägg om dagen steker jag i masssssssa smör. Puttrar ihop liksom. Sen ca 3 msk mayo. Blir mer mayo till köttet senare. Väger idag ca 80, är 60 år. Vill ner ca 10 kg till. Håller mig runt 10g kh om dagen. Kan man ta föööör mycket fett? Kan gå 1-2 burkar mayo i veckan + ca 300 g smör.

Reg.datum
    jun 2012
    Kanske inte för mycket fett, men en massa kalorier eller proteiner. Kan du ge oss litet faktiska dagliga värden så att vi har något att analysera. Annars blir det liksom bara vilda gissningar som sällan leder till något. En annan möjlighet är att din kropp bestämt sig att det är bra. Dvs du nått din nivå av viktstabilitet.

Reg.datum
    maj 2011
    Kaffe med cocosfett 1-2 ggr tills lunchen som består av 2 normala skinkskivor+2 stekta ägg i massa smör+1/3 röd paprika+2-3 mtsk mayo(2.5 kh/ 100 gr). Kaffe igen med cocosfett 2-3 ggr tills kvällsmaten. Äter faktiskt liknande då. Bara lite förändring på köttet o grönsaken. Sen kaffe ige.
    Till nattningen:kanske 2 röda slangar m mayo! Dricker bara vatten.
    Men äter en hel del mediciner. hmm.
    Bakar ibl. mandelbröd, men tar högst 2 bitar om dan. Några bitar 86% choklad nån gång. Avocado o räksallad till helgen ibl. Vräker aldrig i mig, utan normala port.
    Slutade HELT m all mjölkmat för 6 mån. sen men ingen skillnad ändå. Saknar ost etc. Så, hur ser det ut?? Äter ganska ensidigt, men tänker inte sluta för jag har aldrig mått så bra i huvudet o kroppen. Diabetesen borta. Men önskade bara få bort några kilon till. Men som du säger, kanske hittat min idealvikt, hmm, kan den stanna på 80.
    Jaja sockersug o allt sånt borta, äntligen. Värt allt

Reg.datum
    jun 2012
    En bra artikel om varför viktnedgång kan stanna av.... http://kolhydrater.ifokus.se/article...ikt#articles-1

Reg.datum
    maj 2011
    Tack, jättebra artikel. Jag kör väl på. Anser själv att jag äter rätt. Är mycket noga. Mår ju bra o de e viktigast.
    Hade bra!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •