Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: äta efter träning ?

Reg.datum
    mar 2012

äta efter träning ?

hej alla
    det var längeszdan jagskrev här
    har tappat ca 20 kg nu sedan februari
    nu har jag börjat träna styrketräning 3 ggr i veckan kör rätt hårt
    nu undrar jag vad är bra att äta efteråt ?

ska jag äta mer kolhydrater ?
    mer tips tack
    ni är grymma här inne
    tocapo

Reg.datum
    feb 2011
    Gratulerar till viktminskningen!

Om du ligger så pass lågt i kolhydrater att du är i ketos behöver du egentligen inte äta något alls efter träning. Om något skulle jag se till att käka en måltid som innehåller minst 20-30 g protein. Man brukar generellt säga att man efter träning ska inta protein för att få igång proteinsyntesen och därmed påbörja uppbyggnad av muskulatur istället för nedbrytning som man gör när man tränar.

Hur brukar du göra efter träning, snabba kolhydrater?

Reg.datum
    mar 2012
    äter oftast inget efter träning men efter 1tim så känner jag ett extremt sug hungrig
    vad för protein rekommendera du?
    är rätt sliten efter de sista passen
    käkar 4 skivor bacon och 2stekta ägg innan jag tränar

Reg.datum
    feb 2011
    Jag tror inte att det spelar så stor roll. Proteinet kan komma från bacon, ägg, fågel eller fisk, såväl som från tillskott som whey protein eller grenade aminosyror.

Själv tar jag i dagsläget 30 gram wheyprotein och 25 g olivolja efter mina träningspass. Målsättningen är dock att ta bort wheyproteinet då jag ska minska mitt proteinintag. Vidare äter jag även middag i när anslutning till avslutat träningspass.

Reg.datum
    dec 2017
    Congratulations on weight loss

To quickly and efficiently replace the glycogen stores in your body, eat a snack that contains both protein and carbohydrates. This will provide both fast-acting and sustainable energy to your body. Try to eat a snack within two hours of exercise, but wait at least 15 minutes after exercise before eating.
    To quickly and efficiently replace the glycogen stores in your body, eat a snack that contains both protein and carbohydrates. This will provide both fast-acting and sustainable energy to your body. Try to eat a snack within two hours of exercise, but wait at least 15 minutes after exercise before eating.

BMS Institute of Technology Admission
    Dayananda Sagar College of Engineering AdmissionMount Carmel Institute of Management Entrance
    MS Ramaiah Institute of Technology admission
    PES Institute of Technology admission
    Reva University Admission
    RV College of Engineering Admission CMR Institute of Technology Admission Christ University Direct Access Acharya Institute of Technology Instant Access
    Dayananda Sagar College of Engineering Direct Access MS Ramaiah Institute of technology management quota PES university direct admission RV college or engineering direct admission Jain university direct admission
    Bangalore institute or technology direct admission BAMS Colleges Bangalore admission Dell Laptop Repair in Bangalore
    HP Laptop Repair in Bangalore Apple Laptop Repair in Bangalore Toshiba Laptop Repair in Bangalore Rajarajeswari Medical College admission Barbed wire
    Vydehi Institute of Medical Sciences admission
    MS Ramaiah Medical College Admission

Liknande ämnen

1. Äta efter träning?
    Av sofiee i forum Allmänt om LCHF
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 21:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar