Sidan 1 av 6 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 51

Ämne: 1/1-13 Kära dagbok. 30 dagar till en ny kropp.

Reg.datum
    feb 2012

1/1-13 Kära dagbok. 30 dagar till en ny kropp.

Kära dagbok
    idag vaknade jag med motivationen på topp, antagligen för att jag fortfarande var full. Men nu kommer en vit månad så...det är redan förlåtet.
    Frukost gick bra, äggröra och kaffe
    Lunch: kalkon, gratinerad sparris och lite sallad. För stor portion, men så är det dagen efter...
    Middag: kalkon och sparris.
    Kvällsfika: grönt te med cocosa.
    I morgon ska jag väga in mig känns inte kul, jag vikttoppade i förrgår och har nu fem kilo att bli av med till 1 februari.
    Natti natti

Reg.datum
    jun 2012
    När du nått ditt mål hur har du tänkt och äta efter det ?

Reg.datum
    jun 2012
    Dra inte ner fettet, då stannar kanske viktnegången av. T.ex är en matsked bea bara en droppe. Öka bean istället... välj också utländsk högfet salami på 45% istället för svensk prickig korv.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    hej

en liten fråga... 57 kg väger du.. hur lång är du?

kämpa på.. jag ska ta mig i kragen åxå

Reg.datum
    maj 2012
    Det där galna suget beror nog på att du äter på tok för lite. Håller sällan i längden oavsett diet.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    vad har du i din tacolåda?

Reg.datum
    feb 2012
    Tacolåda
    400 g färs
    Champinjoner (minst 2 burkar hela el motsvarande mängd färska)
    Tomatpure'
    Kryddor
    Chilipasta
    250 g ricotta färskost (den som tål värme)
    150 g fetaost
    Purjolök
    Riven ost

Bryn färs och champinjoner, krydda (det ska va HOT) köper inte färdig tacokrydda - för mycket socker.
    Blanda osten, bred ut i ugnsform/pajform
    Häll över färsen
    Strö över purjolök
    Toppa med riven lagrad ost
    200 grader 20 min

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Mmmmm..låter himla gott
    Är det såpass med socker i den färdiga tackokryddan? jag får kolla hur man gör egen

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Förlåt menade inget dumt..mer att jag skulle vara överlycklig för 57 ligger ju på 69 till mina 165...:/men men .... vi kämpar på så hamnar vi snart på våra drömvikter borde nog mäta mig ... kram o gonatt
    Citat Ursprungligen postat av Countrygirl Visa inlägg
    Dag 11/30

Nu går det lättare. Har vant mig att jag inte dör av att vara hungrig när jag lägger mig, och jag bli mättare på mycket mindre mat.

Frukost: äggröra; 1,5 ägg, smör, kaffe. Multivitamin (smakade äckligt sött) 1 msk linfrö.
    Lunch: LC-burgare på Max: åt hälften av grönsakerna och lämnade dippen som var för söt. Nästa gången ska jag ta utan dressing och köpa en hot dipp istället.
    Tränade 45 min
    Middag 18:45: Stekt kyckling med bea, kaffe.

Hello djudjie! Eftersom jag avslöjat min vikt (som nu är 55.4kg) så nöjer jag med att säga att jag är för kort för min vikt...alltså under 160cm.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Nej absolut inte fånigt! wow har du gått ner 20 kilo!! Det är starkt jobbat! på 2,5 år har jag gått ner 10kg.. från 80 till 69-70-- där ligger jag hela tiden frma å tillbaka.. nån morgon nui iveckan så naggade jag på 68,5...yihaaaa men sen upp på 69,7.. jajaja.. vi löser det Countrygirl!

Mina plättar blev ljuvliga... sen kom dock min pappa med semlor.. ...

Ska lägga upp mina mått.. ve inte om jag mäter på rätt ställen.hahahha

ha en fin söndag
    kram
    Citat Ursprungligen postat av Countrygirl Visa inlägg
    Hello Djudjie! Jag kämpar på mina "sista", och ska "bara" i en 36:a igen (normalvikten för mig)
    Jag tar inte illa upp! Förstår att de som har långt kvar tycker att mitt "sista" kan vara fånigt. Men, jag har kämpat länge, (20 kg) och för mig är varje kilo lika jobbigt. Nästa månad så kommer jag köra; "hålla vikten" ...och för mig är det...skitsvårt.
    Kämpa på!

Sidan 1 av 6 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •