Började träna igen för två månader sedan, är väl ett x antal år sedan sist. Tränar på gymmet ca 4-5 dagar i veckan, olika ledda styrkepass och lite kondition på löpbandet. Startade om med LCHF den 1 jan efter ett långt uppehåll som resulterade i 6 kg uppgång. Försöker låta bli mejerier så lång det går. Dragit ner på min kaffekonsumtion just för den sakens skull och då ersatt mjölken mot grädde.

Mitt mål med lchf är ju så klart att gå ner i vikt, och med träningen att bli stark (och i framtiden bygga lite muskler). Hur kombinerar jag detta på ett bra sätt?
Har läst mig till att jag även förutom kg ska hålla koll på kacl. Hur? Varför? Proteiner efter träning, dryck?

Har som sagt tränat två månader nu och ätit enligt lchf i två veckor, men ändå inte tappat en gram. Trodde iaf iom träningen att jag skulle tappa ett halvt kg iaf=) Kan det ta längre tid när man tränar?

Hur vet jag hur mycket jag ska äta av vad? Försöker hålla koll med shapup appen hur mycket jag äter men det är mest gissningar då jag ej äger någon våg. Hur mycket protein och fett bör jag äta. Tusen frågor, jag vet. Men hur optimerar jag min träning och vart kan jag läsa på så att även jag fattar? =)

Försökt titta i bloggar om lchf + träning men hittar ej mycket.

Nån vänlig själ som har koll och vill hjälpa lilla mig ? =)