Sidan 1 av 5 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Börjar med LCHF idag 4/3 2013. Mina upplevelser

Reg.datum
    mar 2013

Cool Börjar med LCHF idag 4/3 2013. Mina upplevelser

Har idag börjat med LCHF. Jäg väger alldeles för mycket 130kg och 1,86. Jag har alltid varit grov men nu har det satt sig på magen. Mitt blodsocker är skyhögt 14 på morgonen.
    Morgonen började med två ägg med majonäs och en skiva guldkorn (hade inget lchf-alt). Till lunch (skolmat) vegetarisk lasagnette men det vara bara pasta så man fick skrapa så gott det gick. Mycket grönsaker (Morötter, blomkål vitkål).
    Middag hemma blev en smörstekt fläskkarre med stuvad blomkål och sallad med vitlökssås. Kanske inte riktigt kom under 20g kolhydrater men det måste vara nära.

INGET SOCKER, INGET GODIS, INGEN SÖT DRICKA. Detta är jag stolt över. Nu är jag dock lite matt och sockersug finns. Har tagit två glas Cola Zero.

INGET SOCKER är jag mest stolt över. Har bakat LCHF-bröd (philadelfiaost och ägg). Gräddade nog dessa lite för kort tid.

Jag känner mig stolt.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer IMAG0072.jpg  

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Hej å välkommen
    Du ska vara stolt fortsätt åt rätt håll...

Reg.datum
    mar 2013
    Nu på morgonen mår jag inte bra. Kallsvettas lite. Tagit en kopp kaffe med grädde i. Gick 15min snabb promenad med hunden. Sedan frukost med turkisk yoghurt med lite a-fil i. 30g blåbär och 30g nötter (haselnötter och mandel) och lite cocosflarn i. Ooopsie med majonäs, 2 ägg och lite räkor. Jag försöker lägga så mycket kolhydrater på morgonen eftersom det ger mig energi.

Reg.datum
    jun 2012
    Hur tradigt det än låter, föreslår jag avveckling av brödkulturen i sin helhet. Den största faran är egentligen inte vad vi äter, utan snarare att vi inte vågar bryta upp från invanda mönster. Vi letar gärna efter substitut inom samma kategori av mat, istället för att hitta ev behövda substitut inom något helt annat.

Ät inte heller upp alla kolhydraterna samtidigt, ty just sådant kan skapa svängningar i blodsockret. Sprid dem över hela dagen, så minskar du hungersskänslor och håller humöret högt. Energin får du av fettet när du äter LCHF och kroppen gått över till ketondrift. Kolhydraterna är ett se som en spillprodukt.

Det du lider just nu av är omställningsbesvär, typ abstinens. Det går snart över och då kommer välmåendet och extra orket som fettdriften ger en.
    Senast redigerat av Limp den 2013-03-05 klockan 11:28.

Reg.datum
    mar 2013
    Tack Limp för råden. Jag räknade att jag kanske äter 15g kolhydrater på morgonen 1-2 till lunch (stuvad blomkål med kött, sallad) och 1-3 på kvällen. Idag har jag varit matt haft sötsug men det går bra. Dock ligger mitt blodsocker på 14 än men det kanske sjunker om någon dag eftersom det tar ett tag för sockret att lämna kroppen. Ska till läkare på fredag. Jag är stolt att jag inte ätit socker.

Reg.datum
    mar 2013
    Onsdag 6/3
    Frukost bestod av en macka solrosbröd (LCHF) hyvlat smör 6 skivor ost. Turkisk yoghurt med lite hallon nötter och mandel, en kopp kaffe med grädde och två ägg med citronmajonäs. Helvete läste inte på innehållet, innehöll lite socker men jag tog bara några klickar. Powerwalk 15 min 1,6km. Lunch tonfisksallad med solrosbröd macka med hyvlat smör och rikligt med ost. Räknade upp till 12 kolhydrater än så länge. Jag är piggare idag.
    Vägde mig 150kg midjemått 135cm. Jag är fet som en sugga. 100kg är mitt först mål. Blodsockret låg på 12, yes sjunkit två enheter till.
    Jag har inte så mycket sockersug längre. JAG ÄR STOLT ATT JAG INTE ÄTER SOCKER.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Duktig du e!

Reg.datum
    mar 2013
    7/3 Upp kl 5. Tog en snabb kopp kaffe med grädde. Ut och gick 2km med hunden. Frukost bestod av en macka med hyvlat smör och rikligt med ost. 150g turkisk yoghurt med en skvätt fil i 20g blåbär, 20g mandel, 20g hasselnötter samt 10g cocos. Till detta kaffe med vispad grädde, två ägg med majonäs. Cirka 10-12 kolhydrater. Lunch smörstekt kycklingfile med coleslaw samt lite keso. Druckit kanske 8dl vatten och tre koppar kaffe. Mår ganska bra idag. Har ingen glukos i urinen. Har teststickor i kemiförådet. Sockersuget börjar att släppa nu. Ex har jag bara en pulla hermesetas i kaffet. Satan vad min kropp måste varit sockerförgiftad.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Hejja!!

Reg.datum
    mar 2013
    Tog blodsockret igår efter kvällspromenaden. Det låg på 8,8. Jag blev så himla glad. Idag har det blivit äggröra och bacon med en lchf-macka med hyvlad ost. Kycklingfile med pizzasallad. Var hos läkaren, blodtryck 130/70 blodsocker 9,2. Gränsen för diabetes går vid 12,5. Mitt liv blev lite lättare och jag ska bli lättare jag också. Ikväll ska jag grilla-
    Senast redigerat av kemiläraren den 2013-03-08 klockan 16:41.

Sidan 1 av 5 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •