Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 88

Ämne: let´s go

Reg.datum
    jun 2012
    Allmänt verkar det rekommenderas att vänta med träningen tills kroppen anpassat sig till LCHF. Omställningen är nämligen en rejäl chock för kroppen och det menas att man bör ta det lungt de allra första månaderna. Därefter stabiliseras sedan ketosen och kroppen börjar fungera optimalt med det nya bränslet.

Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av Limp Visa inlägg
    Allmänt verkar det rekommenderas att vänta med träningen tills kroppen anpassat sig till LCHF. Omställningen är nämligen en rejäl chock för kroppen och det menas att man bör ta det lungt de allra första månaderna. Därefter stabiliseras sedan ketosen och kroppen börjar fungera optimalt med det nya bränslet.
    Tack Limp för bra svar, jag satt och funderade i dem banorna också, att man kanske borde vänta tills kroppen anpassat sig bättre till den nya kosten.
    det kliar dock i träningsnerven, men jag tänker inte börja träna förräns jag känner att kroppen har vant sig vid dem nya rutinerna.

Reg.datum
    okt 2011

let´s go

Vilka härliga menyer

Tack för att du tog upp det där med att tillaga kött!

Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av Dante Visa inlägg
    Vilka härliga menyer

Tack för att du tog upp det där med att tillaga kött!
    Inga problem, har ni fler frågor eller vill veta något annat om matlagning så ställ er fråga här ?
    så svara jag garanterat,likaså om ni behöver ett recept till något speciellt som ni vill ha.
    Jag håller just nu på och exprimentera med att göra en LCHF_leverpastej sm jag hoppas kan bli en hit, jag älskar leverpastej men det e för mycket kollisar i den man köper i affären.

Reg.datum
    jun 2012

Första invägningen

Idag hade jag min första invägning efter en vecka med LCHF.
    jag har gått ner 4,3kg. Jag blev örveraskad över resultatet, jag sätter inte upp några mål utan tar det som det kommer men har en liten tanke om att kanske komma under 100kg tills nästa torsdag. det hade varit fantastiskt roligt.
    Nu känner jag mig mer peppad än nånsin.
    Jag känner att jag har mer energi och att jag orkar mycket mer och blir inte trött och tung i kroppen när jag ätit utan kan jobba på som vanligt.
    jag är också mer klartänkt i huvet hahaha.
    Igår gjorde jag den godaste bearnaisesås jag nånsin gjort, vi kokte kalvfond på jobbet på kalvben och då flyter det upp en massa fett,jag sparade det fettet och piskade en bea som vanligt fast i slutet hade jag i lite kalvfett och lite chili då jag gillar lite starkare bea.
    sen efter vi ätit så hade jag i lite vatten så den blev lite lösare ovh sedan matade jag i matolja så den blev tjock igen för då kan man förvara den i kylen utan att den spricker så det blir som en bearnaisesås som man köper på burk i affären fast sjukt mycket godare förstås, ska ladda upp ett recept på bea som man kan ha i kylen om någon vill ha ett sådant recept.
    ha det fint alla.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    jättebre jobbat grattis...

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18

Reg.datum
    jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av djudjie Visa inlägg
    tack ska du ha det känns underbart med ert stöd

Reg.datum
    jun 2012
    Har inte skrivit här på några dagar nu för jag jobbat mycket men, min kost går jättebra, och jag tänker byta invägningsdag till söndagar så nästa söndag blir nästa invägning och en genomgång av veckan.
    idag hade jag sovmorgon så åt ingen frukost.

Lunch
    2st ostmuffins
    30g gryere ost
    5skivor bresaula
    1 kopp kaffe m grädde

Middag
    färsbiff m grädde och västerbottenost
    hemgjord majonäs
    lite riven spetskål
    1/2 tomat

kvällsgott
    1 kopp te m grädde

Reg.datum
    jun 2012
    SÖNDAGEN 31/3 GENOMGÅNG

idag vägde jag in mig på 101,4 har varit nere och stutsat på 100,4 men tror jag ska andvända mindre grädde i matlagningen.

Midjan har blivit 7cm smalare och jag känner
    och ser en förändring.

känns som att jag äter mindre nu än jag gjorde första veckan. men ska börja räkna allt jag äter från och med måndag, då jag bara har kört på frihand men nu blir det stenkoll från minsta procent.

jobbat rätt mycket senaste tiden då vi haft menybyte och det är ju påsk och då får vi jobba mer.

Ha et gott alla så höres vi om aprilutmaningen elle?

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •