Idag vägde jag in mig på 98,8 och blev superglad efter en längre perod men en platå där jag stannat på 99,8-100,3
jag har jobbat väldigt mycket och hårt senaste tiden men har nu varit ledig sedan i onsdags så jag har haft en 5 dagars mini semester kan man säga och det behövde nog verkligen min kropp, kanske därför jag har börjat gå ner i vikt igen, att slippa stressa och ha press på sig.
jag har kommit igång med träningen och tänkte köra kondition 2 g i eckan och styrketräning 3 gånger iveckan med ett RM på mellan 6-9 st på 3 reps. vill helst träna funktionell styrketräning och jobbar på att hitta övningar som passar mig, jag gillar mest att köra med fria vikter.
Jag har även beställt ett par adidas boost som kommer på mån eller tisdag ska bli jättekul att få testa dem.
Notis till mig själv!!!! bli bättre på att skriva i forumet, helst varje dag hahahah
Bra jobbat. Min platå verkar också vara över. Den varade i två veckor. hoppas att viktkurvan fortsätter nedåt.
När det gäller träning med fria vikter så rekommenderar jag starkt www.styrkelabbet.se/starting-strength/
Ripptoes starting strength program fungerar riktigt bra för att bygga upp grundstryka.
22/4
har idag börjat så smått med träningen och kör nu Ripptoes starting strength program (tack dante för tipset) och tänker föra in 2 konditonspass i veckan nu när det e skönare och springa ute.
frukost:
2 kokta ägg
50g makrill i tomatsås
1 kopp kaffe m grädde
2 skivor rökt korv
Lunch: inget
Middag:
200g lammkött
20g kryddsmör
10g kronärtskockskräm
1/2 avocado
träning:
3*5 knäböj 35kg
3*5 bänkpress 35kg
1*5 marklyft 40kg
taggad till tusen
vad grym du e Joe!!![]()
23/4
Har idag börjat med konditionsträningen och kommer börja dem första veckorna rätt lungt tempo.
Frulle
ingen frulle körde direkt till jobb
lunch
200g stekt fisk
30g skirat smör
10g morotskräm
10g inkokt fänkål
1 liten vårlök
middag
2 st stekta hamburgare med ost
1st salladsblad
30g hamburgardressing
8 skivor saltgurka
6st jalapenos
halv rödlök
träning
sprang 1,48 km på tiden 11:41 för 8 år sen sprang jag en värre runda på 2,4km på ungefär samma tid skäms på mig. men man får brja om på ny kula nu
LET`S GOOOOOOOOOOOOOOOO
PS Mina nya skor adidas boost e riktigt sköna.
tack o hej