Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 38

Ämne: XLman - Från stor till mindre

Reg.datum
    apr 2013
    Tack @JOELITO!

@Limp Okej. Detta är dock inget jag kommer göra dagligen liksom dig Limp, dock kul att se hur mitt blodsocker påverkas efter maten.
    Jag är inte riktigt van att mitt blodsocker bara ökar med 0.1 mmol/l... Om jag hade ätit som jag alltid gjort, så hade det säkert legat på 10 mmol/l halvtimmen efter.

Har ni något tips hur jag kan få en hälsoundersökning utan kostnad? Antar att jag inte kan gå dit och säga att jag bara vill ta massa värden... Nu menar jag alla andra värden, som blodfetter, kolesterol, långtidssocker osv?

Sen undrar jag också om det finns någon bra sajt där jag kan räkna ut vad jag ätit på en dag, som Kostverktyget på LCHF.se. För där verkar det kosta pengar för att få använda...

Annars har det gått bra. Gjorde en smaskig LCHF-frukost efter jobbet med hallon, mandlar, Turkisk Meze, Keso och grädde. Nu ska jag steka ett par fläskkarrér med persiljesmör och beanaisesås som tillbehör. Jag vet att jag har förlorat en hel del vatten också, och har börjat få riktigt dålig andedräkt (antar att det är ett bra tecken, dock!)
    Senast redigerat av XLman den 2013-04-11 klockan 15:01.

Reg.datum
    maj 2012

Reg.datum
    mar 2013
    Citat Ursprungligen postat av XLman Visa inlägg
    Hej!

Hittade denna plats nyligen och tänkte att det är läge att starta en tråd.

Jag har i många år varit överviktig, i cirka 10 års tid.
    Nu har det dock gått överstyr.

Min vikt: 158.3 kg.
    Min längst: 185 cm.

Jag har "bantat" förr, genom Cambridge. När jag körde Cambridge vägde jag 120 kg, föll ner till 99 kg. Detta var 2007. En metod som jag tyckte fungerade då, men som uppenbarligen inte fungerade alls för mig, då jag ökade till 120 kg + inom ett år.
    Jag har även kört Nutrilette ett flertal gånger, och det har aldrig riktigt fungerat för mig. För det första ska det drickas 6 gånger per dag, för det andra så smakar det vidrigt. Jag har under en längre tid tänkt på just LCHF, men har inte riktigt viljat starta. När jag ätit som vanligt, mackor, massa pålägg (oftast onyttigt med massa socker), godis, pizza, kebab och så fortsätter det.

Jag skulle enkelt kunna besöka första bästa dietist och begära att jag får en bypass-operation, och då skulle jag minska 4-5 kg/veckan. MEN, jag kommer aldrig kunna äta som vanligt igen. Jag kommer inte kunna äta det jag vill i början för risk för "dumpning" och antar att jag får gå på ett antal mediciner i början också. Det är att ta den svåra vägen anser jag.

Jag har kollat på ett flertal dokumentärer om LCHF och jag har sökt reda på mycket information, och jag tycker mig se en möjlighet här. Därför ska jag ge det en ärlig chans.
    Förr så satte jag upp orimliga mål, som "Den här veckan ska jag ner MINST 5 kg", och hur tror ni det gick? 2 dagar senare hade jag händerna i en 1 kg:s godispåse, sen rullade allt på som vanligt igen tills jag började nästa gång.

Visst, det är bra med delmål, men mitt mål som jag har satt upp nu är att jag ska kunna må bra resten av mitt liv, utan övervikt. Utan socker. Utan onödiga tillsatser. Bara riktig mat.

Jag körde igång i måndags 9/4 och hittils har det gått bra. Vanligtvis på dessa två dagar hade jag kanske tryckt i mig 2 pizzor, massa läsk, och ½ kilo godis. Nu har jag inte ätit något av det, så bara på två dagar har jag gjort en hälsovinst.

Detta är en bakgrund jag vill att ni ska få del av så ni vet vad jag gått igenom tidigare, och jag hoppas att ni är villiga att följa mig på min resa.

/XLman.
    Vill uppmuntra till fortsatt kamp; vill gärna ta del av dina erfarenheter på vägen; rekommenderar att du kör strikt åtminstone 3-4 veckor nu inledningsvis; hur ser din plan och status ut? Jag har två veckor kvar innan jag har nått 4 veckor strikt; det går bra nu så häng i.
    /Plusanplus

Reg.datum
    apr 2013
    Tack, kul att det finns människor som du som vill följa med på min resa.

Min tanke är att köra 2 veckor utan att köra strikt LCHF, med tanke på mitt intag innan i söndags med allt vad jag ätit så tror jag att det är bra för mig att köra med en nedtrappning. Från att ha ätit uppskattningsvis 500 kolhydrater per dag till nu 20-30 kolhydrater. När de två veckorna är över och jag känner att allting fungerar bra ska jag starta strikt LCHF med statistik över fettintag, protein och kolhydrater.

Jag är rädd för att om jag börjar redan nu med strikt, så kommer jag tappa motivationen. Jag har lagt ner mina tankar på att allting ska gå så fort gällande min viktnedgång, det är de tankarna som har gjort att jag alltid fallit tillbaka.

Har du en egen tråd? :-)

Reg.datum
    apr 2013
    Hej.

Idag köpte jag Ketostix för att mäta ketoner.
    Första testet visar på en låg förekomst av ketoner i urinen, 1.5 mmol/l. Är inne på min femte dag, alltså är jag inte inne i ketos ännu? Jag har fått mycket mer energi än för två dagar sen dock.

Min fråga är när jag ska göra testet för att det ska vara tillförlitligt?

Drog precis i mig 250 gram fläskkarré BBQ med extra smör. Så sjukt gott... Jag har en viss eufori just nu känner jag!

Tack för mig :-)

Reg.datum
    maj 2012
    Pinkestickorna är inte så tillförlitliga, de visar i princip bara om du är i ketos eller inte. Eftersom de färgas är du i ketos.

Reg.datum
    apr 2013

Sv: XLman - Från stor till mindre

Okej, jag tycker mig märka att jag har börjat få dålig andedräkt, det började igår. Alltså 4 dagar efter start.

Men men, ska använda dessa stickor då och då, mest för psykets skull!

Jag sitter just nu och tittar på ett bra kokosfett, tydligen ska jag inte köpa "silverpaketet" eftersom de har härdat det. Har du något bra tips?

Reg.datum
    mar 2013
    Finns burkar på citygross såg jag i Jönköping. Annars är det hälsokostaffär som gäller. Tänk bara på att proteinerna spelar in för viktnedgång. Du bör inte äta mer än 80% av din kroppsvikt i gram protein. Ett bra råd är att på morgonen ta en kopp kaffe med grädde eller kokosfett i och gå en promenad på 20 min så får du igång tarmar mm.

Reg.datum
    apr 2013

Sv: XLman - Från stor till mindre

Okej, då bör det finnas på vårat Citygross här i stan, ska iväg och kolla om ett par dagar.

Jobbar ganska intensivt just nu och mycket skola!

Imorgon ska jag ta den första officiella vägningen. Har bestämt att min vägdag ska bli på söndagar.

Har vägt mig en gång i veckan för att kolla om jag var på rätt väg....och ja!

Jag har fortfarande inte fattat hur jag kan äta detta, det kommer ta en stund att förstå! :confused:

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Kokosfett- jag beställer från www.bodystore.se Biofoods 400 gr 55kr. på den sidan finns mycket annat om du inte har möjlighet att köpa i affären.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •