Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 38

Ämne: XLman - Från stor till mindre

Reg.datum
    apr 2013
    Första officiella invägningen med LCHF (6 dagar totalt)
    2013-04-14: -1.6 kg. Nuvarande vikt: 156.7 kg.

Total viktnedgång sedan start 2013-04-08: 1.6 kg.

Jag blev tårögd när jag såg detta, med största ärlighet. Jag kanske äntligen har hittat den där kosthållningen som jag behöver. Jag har ätit mig mätt de här första 6 dagarna, jag har aldrig varit hungrig längre än en kort stund. Jag ser sockerbitar flyga förbi 1 minut, innan de kraschlandar och försvinner från min näthinna. Jag har inte kört en strikt LCHF. Jag har haft en brutal energi sedan i torsdags, och jag ser en ljus framtid möta mig.

Det är bara positiva fördelar gällande mig hittills på denna diet... Jag har bestämt för att fortsätta på det spår som jag ätit i en vecka till, fortsätter jag gå ner kör jag vidare tills det planar ut, innan jag hoppar på en strikt fakir-diet. Som sagt i första inlägget lägger jag ingen energi på hur snabbt det ska gå, utan på att jag går ner och i lagom takt så min kropp hinner anpassa sig och jag mår bra!

Och tack alla för peppningar & information under dessa dagar.

Jag är superglad!
    Ha en superskön dag!!!
    Senast redigerat av XLman den 2013-04-14 klockan 11:59.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Åh vad roligt! Bra att du hittat det som passar dig! fortsätt så

Reg.datum
    mar 2013

Sv: XLman - Från stor till mindre

Bra jobbat. Mät ditt fett över magen också. Även om du ibland inte går ned kommer dina mått att minska.

Skickat från min GT-N8020 via Tapatalk 2

Reg.datum
    apr 2013
    Skriver ett kort inlägg. Har börjat med kokosfett i kaffet, och det fungerar bra. Det är snart slut på min 10:e dag, och jag mår så bra. På söndag är andra vägningen... Så...vad tror ni? Negativt eller positivt? ;D

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Positivt ,som i att du gått ner

Reg.datum
    apr 2013

Min våg är inte tillförlitlig

Hej.

Ja, min våg är inte tillförlitlig. Den visar olika resultat 154-156.3 varje gång jag ställer mig på den.

Så jag vill inte ta något bara för att, så vägningen får vänta till tisdag morgon då jag har min nya våg här hemma...Som tur är har jag beställt en ny som fick bäst i test (http://www.husohem.se/Konsument/Kopg...t-personvagar/) Bosch Axxence Slim Line Analysis Plus! Verkar riktigt bra, 549:- inklusive frakt. 549:- är säkert vad jag sparat in på godis de här veckorna.

Veckan då, ja, den var bra. Grymt mycket stress, varvat skola och 2 jobb hela veckan, så har inte varit hemma så mycket. Dock har jag gjort matlådor, och det fungerar bra med matlagningen.

I fredags festade jag dock, drog i mig kanske 2 öl, några groggar och några shots i sockerväg, men det var precis som jag inte hade druckit, magen reagerade inte överhuvudtaget på det, bara mitt sinne ;-)

Min energi då, ja, vad ska jag säga? Jag har aldrig vad jag minns haft sån här energinivå, och jag behöver inte alls lika mycket sömn längre. Min hjärna fungerar mycket bättre och jag är mer alert än nånsin.

Lite trist med vägningen dock, men det är inte det primära. Mätningen runt midjan har inte minskat nämnvärt, vet inte om det kan ta lite tid. Om inte annat så får det ta den tid det tar, för nu är jag inne på tredje veckan! ;-)

Som vanligt, tack för all peppning & jag återkommer på tisdag med vad jag tror kan bli ett häftig resultat (känns i byxorna!)

Over & Out
    /XLman.

Reg.datum
    apr 2013
    Jag finns numera på Matdagboken också, under nick " cambridge_ " adda mig gärna där

Reg.datum
    jun 2012
    Om/när du skaffar ny våg, kolla vad dess maximala kapacitet är. De flesta personvågar brukar klara av max 150 kg. M.a.o kan det hända att din våg blir mer exakt om ca. 5-6 kg.

Ja... viktnedgång känns mest i byxorna. Jag skaffade 6 par nya byxor förra veckan, ty ge gamla hade börjat hänga kraftigt. Min byxstorlek har minskar 10 nummer sedan toppnoteringen och dagens läge
    Senast redigerat av Limp den 2013-04-21 klockan 16:27.

Reg.datum
    apr 2013

Sv: XLman - Från stor till mindre

Citat Ursprungligen postat av Limp Visa inlägg
    Om/när du skaffar ny våg, kolla vad dess maximala kapacitet är. De flesta personvågar brukar klara av max 150 kg. M.a.o kan det hända att din våg blir mer exakt om ca. 5-6 kg.

Ja... viktnedgång känns mest i byxorna. Jag skaffade 6 par nya byxor förra veckan, ty ge gamla hade börjat hänga kraftigt. Min byxstorlek har minskar 10 nummer sedan toppnoteringen och dagens läge
    Yes, det har jag kollat, denna våg klarar 180 kg... :-)

Men gud vad kul det måste kännas. Kommer du spara ett par och se om du kan stå i ett byxben sen när du nått din målvikt? Måste vara en otrolig känsla att gått ner, jag längtar tills dess att jag också kan handla nya, snygga kläder!

Reg.datum
    apr 2013

Andra vägningen

Hejsan allihopa!

Nu var det ett tag sen jag var här.
    Har haft rätt fullt i mitt schema den här veckan, så har inte riktigt hunnit uppdatera.

Mina vägningar sen start 8/4 -13.

2013-04-14: -1.6 kg. Nuvarande vikt: 156.7 kg.
    2013-04-26: -2.7 kg. Nuvarande vikt: 154.0 kg
    Total viktnedgång sedan start 2013-04-08: minus 4.3 kg.

Nu var det visserligen 12 dagar sedan första mätningen, men 2.7 kg får jag ändå vara nöjd med efter förra helgen och en mycket stressig vecka (har blivit mycket kebabsallad/ost och skinksallader, jag har nog inte fått i mig den mängd fett jag behöver. Men om jag ser tillbaka till 4/4, så var jag uppe på min toppnotering 159.6(!) Så att idag väga 154 kg är för mig ett positivt tecken.

Ännu roligare, jag kan använda 4:e hålet på bältet nu!!! 3:e hålet har jag använt de senaste månaderna så det hålet är ganska utslitet, det kändes väldigt skönt.
    Jag hoppas att jag ska bli bättre att skriva här, jag brukar smygkika i era dagböcker i alla fall ;-)

Allting gott,

/XLman.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •