Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: XLman - Från stor till mindre

Reg.datum
    jun 2012
    Du kommer behöva ett nytt verktyg snart http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Han...Haltang-12320/ Ett mycket bra verktyg... bra jobbat, förresten.

Reg.datum
    apr 2013

Jag är tillbaka - Nystart

Hej!

Nu har jag inte skrivit här på nästan två månader. Jag har avslutat min skolgång och fokuserar mer på mina två arbeten nu.
    Jag har haft en break från LCHF, och ätit en hel del som icke är bra. Har mått riktigt dåligt i några veckor nu, men jag minns tiden på LCHF så nu äter jag det igen och har så gjort i en vecka. (dock åt jag en pizza i torsdags) Inte ens gott.

Nu ska skutan ''bakåt'' igen, så jag kan fortsätta min viktnedgång.
    Jag har tänkt på mål, och jag behöver nog det för att tagga mig lite extra, även fast jag sagt att jag ska skippa det.

Såhär ser mina viktresultat ut:

Mina vägningar sen start 8/4 -13.

2013-04-14: -1.6 kg. Nuvarande vikt: 156.7 kg.
    2013-04-26: -2.7 kg. Nuvarande vikt: 154.0 kg.
    2013-06-15: -1.0 kg. Nuvarande vikt: 153.0 kg.
    Total viktnedgång sedan start 2013-04-08: minus 5.3 kg.
    Nu har jag ett nytt mål, från idag till fredag ska jag satsa på att vågen ska visa 151 kg. Gör den inte det, må så vara, men jag ska anstränga mig lite extra.
    Bet on me!

Har varit inne och läst en del av era bloggar, och ni kämpar så hårt ;) Grattis Limp till under 100 kg!!

Nu kör vi, XLman-style.

Reg.datum
    mar 2013
    Citat Ursprungligen postat av XLman Visa inlägg
    Hej!

Nu har jag inte skrivit här på nästan två månader. Jag har avslutat min skolgång och fokuserar mer på mina två arbeten nu.
    Jag har haft en break från LCHF, och ätit en hel del som icke är bra. Har mått riktigt dåligt i några veckor nu, men jag minns tiden på LCHF så nu äter jag det igen och har så gjort i en vecka. (dock åt jag en pizza i torsdags) Inte ens gott.

Nu ska skutan ''bakåt'' igen, så jag kan fortsätta min viktnedgång.
    Jag har tänkt på mål, och jag behöver nog det för att tagga mig lite extra, även fast jag sagt att jag ska skippa det.

Såhär ser mina viktresultat ut:

Mina vägningar sen start 8/4 -13.

2013-04-14: -1.6 kg. Nuvarande vikt: 156.7 kg.
    2013-04-26: -2.7 kg. Nuvarande vikt: 154.0 kg.
    2013-06-15: -1.0 kg. Nuvarande vikt: 153.0 kg.
    Total viktnedgång sedan start 2013-04-08: minus 5.3 kg.
    Nu har jag ett nytt mål, från idag till fredag ska jag satsa på att vågen ska visa 151 kg. Gör den inte det, må så vara, men jag ska anstränga mig lite extra.
    Bet on me!

Har varit inne och läst en del av era bloggar, och ni kämpar så hårt ;) Grattis Limp till under 100 kg!!

Nu kör vi, XLman-style.
    Glöm det där med att väga hit och dit - fokusera på hur du mår av att hålla den strikta LCHF livsstilen -> då kommer resultatet dvs ett uthålligt och positivt liv där din koncentrationsförmåga alltid är på topp och du sover gott när det är dax för det. Tro mig - jag lever livet så och det fungerar.

Reg.datum
    jun 2012
    Det finns dock ett aber... när man är extra tung, lever inte livet alltid. Hur man än verkar glad och positiv, samt att man ser ut och leva bekymmerslöst, känns det inte alltid så inombords. Psyket tar stryk av ens fysiska omfång. Däremot kommer man garanterad må bättre och bättre för varje 5 kilo som försvinner. Det handlar om framtidstro... se ljuset i slutändan av den långa tunneln. Livstillsförändring tar nämligen tid i anspråk och vägen kan vara både kurvig och stening. Vågen kan i det fallet vara både vännen liksom även i vissa fall ovännen. I mitt fall har det varit vännen och speciellt dess analysegenskaper har gett mig en massa bekräftelser.

Reg.datum
    mar 2013

Resultaten kommer

Till dig Limp med flera:

Det handlar om att ge sig tiden för ett livsviktigt experiment; att besluta sig för att under en bestämd tid - som är hanterlig - kanske 6-10 veckor - leva efter en striktare LCHF-livsstil dvs försöka snitta mellan 25-50 gram kolyderater per dygn; under denna tid är det inte resultat på vågen som är intressanta - det är vilka förandringar totalt sätt som du kan notera och hur du tror att de har att göra med hur du äter. Thats it!

Efter perioden eller snarare innan du är igenom den gör du ett nytt beslut baserat på dina erfarenheter; vill du förlänga experimentet? Svaret är 100% säkert JA - om du lyckats leva efter den enkla regeln under din första testperiod - utan att falla igenom; någon dag där du hamnar på kanske 100 gram är helt ok - men aldrig flera dagar i rad - vid något enstaka tillfälle - inga problem. Komihåg att frukt också måste väljas bort, liksom juice; det går att äta en liten frukt någon dag och dricka lite juice men då ska kroppen gärna ha arbetat lite extra före eller efter; att gå fort räcker som träning kombinerat med något styrkelyft dvs vad som helst som väger mycket och som kroppen får kämpa för att lyfta - bara något enstaka lyft per dag gör hela skillnaden. Du väljer att förlänga ditt högst personliga experiment med kanske ytterligare 6-10 veckor; så fortsätter du sedan...En vacker dag är du där - det kan gå fortare än du tror - då valen i livet görs helt naturligt och självklart - du är hemma men får inte ge upp det som fungerar; du måste också ha lärt dig att inte lita på dig själv i fråga om benägenhet att få återfall - alla missbrukare måste inse detta; annars börjar visan om igen...och det är det väl inte värt?

Visst tar det på psyket att påminnas om sin kropp när den upplevs som hindrande men vi kan bära det med stolthet om vi vet att vi har kontrollen och styr våra val i livet på ett sätt som ger kroppen en chans; då kommer resultaten - med eller utan vågen - så varför inte skippa vågen då - den behövs ju inte!?

Från en frälst LCHF:are som inte överdriver proteinintaget

Reg.datum
    jun 2012
    Jag är väldigt skeptisk till kurer med fast tidslängd med sina ständiga förlängningar och omtag. Orsaken är just att jag klassar dem för kurer med tillhörande hög återfallsrisk. Klart att man behöver alltid testa först, hur ska man annars veta vad som fungerar och passar en. Men fungerar något, finns ju ingen anledning att kurera med nya respit. Mår man bra av det man håller på med, fortsätter man bara köra på. Så gjorde jag och kör vidare med mina max 10 gram kolisar tills jag kroknar... och utan någon som helst träning för att vara litet stöddig också

Reg.datum
    apr 2013
    Oj, nu var det över ett år sedan jag var här.

Jag fick ett rejält avsteg och har hoppat fram och tillbaka på grund av en del saker.

2014-09-26: 146.6 kg.
    Midjemått: 142 cm.

(2013-06-15 vägde jag 153.0 kg.) Jag har varit över det, hamnat på nivåer uppåt 159 kg igen. Jag fattar inte hur jag kunde få en sån knäpp då.

Men trots allt idag, 1 år och 3 månader senare väger jag 6,4 kg mindre. Så jag är glad att det inte gått åt andra hållet, att jag vägt 170 kg nu och fick köpa ännu större kläder.

Nu gör jag ett nytt försök att skriva här.

/XLman.

hej, för ett år sedan: 98,7 kg (186 cm)
    100 kg avskräckte!
    Jag började röra på mig 2-3 ggr per vecka i gymmet + några promenader.
    2 juli läste jag på www.kostdoktorn.se
    Bra infos från dr Andreas Eenfeldt - "VERKADE SOLA I KARLSTAD!". jag beslutade att göra ett LCHF FÖRSÖK !!!
    Prof. Fredrik Nyström/Linköpings Universitet verkade bra.
    Prof. Bengmarks GURKMEJA INKLUDERADES oxå.

Frukost: Omelett med 2 ägg, en skvätt tjock grädde (vispa ihop och tippa i den heta pannan, där den brynta löken redan ligger.
    Lite salt och efter några min. gurkmeja i riklig mängd + svartpeppar (medför att din kropp tar upp 20 gånger mer av gurkmejan, Ett skikt fet gräddost låter jag sedan smälta in. MUMS!
    Efter omeletten en mugg kaffe (oftast med lite kokosfett, ex. från Markatta).
    OTROLIGT MEN SANT! ingen hunger och framför allt: NOLL SÖTSUG !!!
    [ 2 ggr i veckan dricker jag enbart kaffe "som frukost" ]

LUNCH: känner mig på eftrrmiddagen (kl. 15-17) lite sugen ..
    en kotlett/en stek/ kyckling med grön sallad/Favoriten blomkolsmos. jag äter mig alltid
    "lagom mätt" Se LCHF FÖR NYBÖRJARE !

Resultat av denna "strikta LCHF-variant":
    VIKTRAS! i början 5(!) kg på 4 dygn och sedan lite lagom
    viktreduktion ... jag tillåter mig nu en del 'synder'.
    Aug 2014:
    BLODVÄRDEN: blodsocker normalt, Apo-kvot mycket bra!
    Inga problem med blodtryck och blodfetter! Medicin-intag
    går mot noll ..
    11 nov 2014:
    Jag hade inga omställningssvårigheter av något slag!
    Vågen visar 85,5 kg varje morgon. Då jag nu inte vill gå ner mer,
    syndar jag lite varje dag. DET KANN JAG UNNA MIG!!

Jag är alltså nu 10 kg lättare än för 4 månader sedan. För ett år
    sedan var det 13 kg mer på vågen.
    ALLA MÄTBARA VÄRDEN ÄR TIPP-TOPP. Jag mår SUPERBT.

Resultat:

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •