Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: -4kg på 6 dgr!

Reg.datum
    okt 2010

-4kg på 6 dgr!

Har stått och stampat lääänge nu (många många veckor eller kanske månader) på ca 75-77kg. Ätit LCHF ett tag och även kört periodisk fasta men har "fuskat" mycket,i LCHF-väg, men ändå för ofta. T.ex snickerskakor, turkiskyoghurt, mycket mandlar och sånt där smått och gott som kan dra iväg med kolhydraterna.
    I torsdags stod vågen på 77,6kg, och jag fick bara nog.

Har ätit LCHF sedan april, då jag fick min dotter. Åt även LCHF innan det också, men slutade så småningom under graviditeten och gav tyvärr upp för sockerbegäret (och gick upp MASSOR). Hur som helst, 89kg efter graviditet, men gick ner 10kg fort då jag tog bort socker och kolhydrater.

Nu var jag trött på att stå still och gå upp, så nu tänkte jag köra några veckor, kanske två veckor stenhårt. Förutom att ta bort allt tilltugg, så skär jag även ner på grönsaker och fokuserar på rätt mängd kött och fett.
    Använde en sida på internet som räknade ut att jag skulle äta 166gr protein och ungefär samma mängd fett, sen 20gr kolhydrater. Har aldrig vägt och räknat, men nu kollade jag proteinet för jag tänkte om jag brukar äta för mycket, men så var inte fallet.

Första veckan med kycklingfilé + bea, älg/fläskköttbullar, lövbiff, och lite baconlindad fläskfilé och TADAA: 73,6kg, minus 4kg på en vecka (6dgr)!!
    Nu fortsätter motivationen genom detta, och kanske hjälper det mig också att uppdatera min vikt här på sidan, vem vet!

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    18
    Härligt

Reg.datum
    okt 2010
    166gr protein var ju verkligen att ta i, 66gr ska det nog stå
    Fortfarande motivationen på topp, på torsdag är det vägning igen!

Reg.datum
    maj 2013
    Wow, bra jobbat!

Reg.datum
    okt 2010
    Förväntar mig väldigt liten eller kanske ingen alls viktnedgång till torsdag, möjligen en förändring på fettprocent i bästa fall.. (eftersom jag fick så bra resultat första veckan)
    Sköter mig bra, hemmagjord lchfglass en gång, men annars håller jag mig till protein och fett, lite sallad ibland när det känns för tråkigt. Ingen träning på hela veckan av någon konstig anledning, kör annars ca 4 ggr i veckan. Känner mig inte ledsen för det, för tycker inte att träningen hjälper mig i viktminskningen, men däremot i kroppsformen..
    Pepp pepp, hela veckan ut och kanske, kanske ett litet minus till!

Reg.datum
    okt 2010

v2

v.2 visar 74,1kg men det gör inget. Har tjuvvägt mig i veckan och den har hela tiden visat 74,7kg så den där fantastiska 73,6kg verkar ha varit högst tillfälligt.. Hur som, jag sköter mig fint och har motivation till tusen!

Reg.datum
    okt 2010
    Tjuvvägde mig idag, vin och två briska i helgen, men för övrigt skött mig bra..
    73,5 kg idag så back on track i alla fall.. Vill gärna se 73,0 kg på torsdag!
    Utebliven träning pga att jag helt enkelt inte haft lust, inte likt mig alls, kanske beror det på vackert väder och vi är ute och leker med barnen till läggdags..
    Är där emot lite sugen på att börja löpa igen när det är så skönt på kvällarna. Kondition är min starka sida, och jag ska leta fram min uråldriga mp3 spelare och ladda den med lite nytt tror jag..

Reg.datum
    okt 2010
    tjuvvägning 4dgr innan vägningsdag visar 72,3kg så det fortsätter neråt.. Fortsatt peppad, ännu mer när man kan grilla varje dag!

Reg.datum
    okt 2010
    Idag är jag sugen på godis, förmodligen för att jag ätit lite dåligt med mat, lchfpannkakor till lunch, sjukt gott och mättande, men man håller sig inte alls lika länge som på flintastek eller fläskfilé.. Meen, tur att jag orkar stå emot, snart är det torsdag igen och jag vill gärna se 71,-någonting.
    Är jättenöjd med mina resultat hittills, inte trodde jag för 4 veckor sedan att jag skulle vara så nära 70-strecket..
    Målet är 65kg, min normalvikt, det fixar jag under sommaren!

Reg.datum
    okt 2010
    Har GLÖMT att väga mig två dagar i rad nu, men det är pms-vecka, så jag har säkert ett kilo plus eller mer.. Väger mig imorn bitti får vi se..
    Sköter mig hyfsat, ätit jordnötssmör 13gr kh/100gr, en burk 350gr har jag tryckt på en vecka -OJ vad gott det är! Men inget jag tänker ha hemma, för jag går och skedar lite för mycket i den..
    Annars mycket grilla, MASSOR av köttbullar/biffar. Äter dom med MAX färdiga dressing från ICA maxi. Innehåller nästan 9,9gr kh per 100gr, rätt mycket men helt värt det, eftersom jag inte äter några andra kolhydrater förutom lite grönsallad och sånt. Borde vara hållbart, vi får se..

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •